Gå til innhold

Super Talent lar deg putte PC-en i lommen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da ingenting nytt, løsninger som portableapps og lignende har da eksistert i en årrekke, og er til og med gratis. Programvareutvalget er i stor grad det samme, så med mindre det er behov for konkrete programmer ser jeg få grunner til å velge denne løsningen som koster penger.

 

Det er også mulig å bruke hvilken som helst minnepinne til å legge inn VirtualBox eller lignende og så kjøre ditt favorittoperativsystem.

 

Jeg ville uansett aldri kjørt noe slikt på en maskin jeg ikke kunne stolt på hvis jeg skulle jobbet med personlige filer eller logge inn på nettjenester, dette er svært sårbart for keylogging. Da er det hakket sikrere å kjøre i en virtuell maskin, det er ganske "uoverkommelig" å finne ut hvor tastetrykkene tastes inn, bare når de kommer og oppholdene mellom.

 

Slike løsninger virker for meg greie til en "nødløsning" om jeg må beskjære et bilde på en maskin som jeg ikke kan legge inn programvare, eller spille av en video i vlc, eller verktøy for å diagnostisere eller fikse en maskin. Skulle jeg gjort noe ordentlig arbeid ville jeg heller bootet opp fra minnepinnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...