Gå til innhold

Ultraportabel får Android 2.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zoro, regner med at de vil tilby oppdateringer etterhvert, ellers går det jo også an å installere sitt eget OS, blant annet har jo Canonical kommer med Ubuntu 10.7 som er Ubuntu 10.04 LTS for ARM-plattformer. Dette er :w00t: Skulle gjerne sett litt mer minne i dingsen, men det er vel mulig å oppgradere selv. Ellers er oppløsningen litt kjip, men med et sparsommelig DE går det vel greit. Dette er ikke noen multimediemaskin uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjekt, men prisen ser ut til å bli langt høyere, iallfall på MPX.

 

Edit: Når jeg ser etter, ser jeg at prisene hw.no oppgir sto i omvendt rekkefølge av det jeg trodde, så prisen er faktisk som det står i artikkelen.

 

Dobbeledit: Men om jeg hadde reagert på R700 isteden, kunne jeg slått fast at den koster ti ganger så mye som det hw.no oppgir.

Endret av mrhanky
Lenke til kommentar

Oppgradering til Android v2.2 er gratis og inkludert, vil bli tilgjengelig via Software Update applikasjon. Da er Flash-støtten på plass også. "....there is no Flash support right now, although an update to Android 2.2 (complete with Flash 10.1 support) is pencilled in...", sitat netbookchoice.com sin første omtale.

Lenke til kommentar

AC100 er sannsynligvis én av de mest innovative datamaskinene i år. Endelig har noen forstått at netbooks ikke nødvendigvis må være basert på x86. Vi får endelig se hva andre arkitekturer kan duge til. Jeg sier ikke nødvendigvis at ytelsen vil være bedre enn Atom for det har vel aldri blitt testet før, men nå kan det endelig bli testet på en grei måte.

 

I og med at Tegra 250 har to Cortex A9-kjerner og Atom-maskiner vanligvis blir levert med enkeltkjerne (N270, Z520, N450) kan det godt være at den oppleves ganske kvikk. Jeg har ingen anelse om hvordan minneforbruket på ARM er i forhold til x86, men hvis det er likt kan 512 MB kanskje bli litt lite hvis en skal prøve å kjøre et annet OS enn Android. Forhåpentligvis er ARM en mer effektiv arkitektur som bruker mindre minne, men det er bare synsing fra min side.

 

Og med hardware-akselerasjon av H.264 (/VC-1/MPEG-4) og JPEG kan det godt være at media-opplevelsen på en slik en ikke er så gale heller.

 

Jeg ser i hvert fall frem til en skikkelig test på en eller annen side. :)

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Dritkult! Kunne godt tenkt meg den rimeligste der i stedet for de ensartede Atom-maskinene.

Fem år senere spør jeg dere: Er den verd 150 kr? Eller rettere sagt, det er småpenger så jeg spør vel egentlig om det er verd et par timer av mitt liv på å forsøke å få den oppdatert fra Android 2.1 og mer brukbar.

 

Jeg kjenner en førsteklassing som trenger maskin til å lære seg tastatur og skriving via spill og lek. Trenger en PC som man ikke trenger å være redd for. Så vidt jeg har forstått går det an å oppgradere OSet til Android 4.1.2 eller Ubuntu 12.10 LTS. Muligens mer enn det også men jeg finner ikke så mye nyere info om OS-oppgraderinger på denne gamle maskina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...