Gå til innhold

Spillere har oftere ADHD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det helt klart høna eller egget prinsippet som gjelder. Det finnes ingen vitenskapelig dokumentasjon på at spilling faktisk _utvikler_ ADHD.

Barn med ADHD trekkes rett og slett mot spill. Tulle sjournalisme fra amerika.

Endret av QBab
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og nok en gang skyter forskermiljøet seg selv i foten etter min mening. Barn/boksne med ADHD tiltrekkes av aktiviteter som kan gi stimulans over lengre perioder. Dataspill er klart engasjerende, og gir en langt høyere grad av visulet stimuli enn noen lærebok i skolen vil gjøre. SKulle bare mangle at de skylder på dataspill som årsaken til ADHD så får uvitende foreldre bensin på bålet! Selv har jeg diagnose ADD! Jeg er 33 år, har enda ikke skutt noen, og har utdannelse på tross av dataspillingen min!

 

Forskere burde heller bruke mer tid på å finne ut hvordan barn med ADHD kan bruke ADHD'en til å lære noe istedet for å peke fingre i den ene eller den andre retningen. Selv er jeg av typen som har få interesser, men jeg brenner virkelig for de og kan dermed mer enn gjennomsnittet om disse teamene. Kanskje alternative innlæringsmetoder kunne være noe å forske på i stedet? Gudene vet at det norske skolesystem trenger en opprustning og snart et åpent sinn også!

 

De skriver jo aldri at spill forårsaker ADHD, de skriver at folk med ADHD tiltrekkes spill mer enn folk uten. Ikke rart overhodet, tatt i betraktning Isbilens fem cent :)

Endret av s0und
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ooops dobbel post :D må være ADD'en

 

Og nok en gang skyter forskermiljøet seg selv i foten etter min mening. Barn/boksne med ADHD tiltrekkes av aktiviteter som kan gi stimulans over lengre perioder. Dataspill er klart engasjerende, og gir en langt høyere grad av visulet stimuli enn noen lærebok i skolen vil gjøre. Snart skylder de på dataspill som årsaken til ADHD så får uvitende foreldre bensin på bålet! Selv har jeg diagnose ADD! Jeg er 33 år, har enda ikke skutt noen, og har utdannelse på tross av dataspillingen min!

 

Forskere burde heller bruke mer tid på å finne ut hvordan barn med ADHD kan bruke ADHD'en til å lære noe istedet for å peke fingre i den ene eller den andre retningen. Selv er jeg av typen som har få interesser, men jeg brenner virkelig for de og kan dermed mer enn gjennomsnittet om disse teamene. Kanskje alternative innlæringsmetoder kunne være noe å forske på i stedet? Gudene vet at det norske skolesystem trenger en opprustning og snart et åpent sinn også!

 

De skriver jo aldri at spill forårsaker ADHD, de skriver at folk med ADHD tiltrekkes spill mer enn folk uten. Ikke rart overhodet, tatt i betraktning Isbilens fem cent :)

Endret av s0und
Lenke til kommentar

wow de VET IKKE??? seriøst jeg kan fortelle de ENKELT hvorfor barn med "adhd" ofte er gamere.

 

ADHD eller ADD er en diagnose satt uten noen faktiske symptomer.. yep, det er funnet opp. Det er snakk om barn/unge som har vanskeligheter med å konsentrere seg i all hovedsak.

 

ADD er diagnosen som går KUN på konsentrasjonsvikt, mens ADHD slenger inn hyperaktivitet i samme slengen.

 

Viss man ser på generell barnepsykologi kan man se at konsentrasjonssvikt oftest har med at barnet ikke fokuserer når det de skal gjøre ikke utfordrer de på en måte som individet føler er av interesse. i de fleste andre tilfeller gjelder det mangel på forståelse = frustrasjon = konsentrasjonssvikt.

 

det er allerede bevist at barn som ikke fokuserer i f.eks en skoleklasse situasjon må underholde seg selv og på grunnlag av dette blir diagnosene satt

barnet tegner, ser ut av vinduet, dagdrømmer = ADD

barnet prater med de andre, le og prøve å få oppmerksomhet = ADHD

 

adhd barn er ofte gamere fordi det er en aktivitet som stimmulerer hjernen, som skaper konsentrasjon fordi det er noe de ønsker å gjøre, noe de vil drive med. viss barnet føler det ikke får nok oppmerksomhet, er hyperaktiv osv, tror du ikke da det er lett å drømme seg bort i et medium hvor den personen er den viktigste???

viss skole er kjedelig fordi du ikke skjønner hva som skjer, vil du ikke da sette deg med noe du føler du kan??

viss du ikke klarer å holde fokus på en ting ellers i livet, ville du ikke da gjort mer den ene tingen som du klarer å fokusere på??

 

ADHD og ADD er ikke en sykdom, det er en unskyldning for å gjøre situasjonen "lettere". foreldre føler ikke skyld, lærere kan trekke på skuldrene og barnet får en unskyldning..

 

Jeg kjenner flere i godt voksen alder som bruker at de har adhd som en unskyldning for å være litt "rare" SELVFØLGELIG er du rar, du har aldri blitt irettesatt eller fått kritikk for at du oppfører deg sånn fordi du er "syk", du "kan ikkeno for det", er ikke rart man ikke utvikler seg da..

 

oh and for the record personer med ADHD har ikke mer energi enn andre, og medisinene som finnes mot "sydommen" er ganske morsomme når du ser på de.. det er 3-4 "store" merker. en person som vil bli "rolig" av 2 av disse, vil reagere helt motsatt på de to andre merkene.. så kan ikke akkurat være helt medisinsk heller gitt..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...