Gå til innhold

Lyst til å prøve Photoshop CS5?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har 3 innsigelser mot PS og LR;

 


  •  
  • Altfor populært.
  • Håpløs pris og lisensreglement.
  • Kjører rimelig dårlig på Linux.
     

Men, for all del, last ned folkens.

 

(og ja, jeg nekter å bruke ting som fjesboka og kvitter også).

Lenke til kommentar

Jeg har 3 innsigelser mot PS og LR;

 

  • Altfor populært.
  • Håpløs pris og lisensreglement.
  • Kjører rimelig dårlig på Linux.

Men, for all del, last ned folkens.

 

(og ja, jeg nekter å bruke ting som fjesboka og kvitter også).

 

Det er til gjengjeld lite som kan konkurrere med adobe sin software, spesielt mtp bilderedigering og grafikk.

 

jeg skal leke meg med cs5 i kveld :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er til gjengjeld lite som kan konkurrere med adobe sin software, spesielt mtp bilderedigering og grafikk.

Tja... Jeg bruker Bibble5 og Gimp (Når Bibble 5.1 kommer blir det vel kun den) til bilderedigering. Føler vel ikke at jeg savner stort.

Lenke til kommentar

Bibbles fremtidsplaner for funksjonalitet ser lovende ut. Jeg bodde på samme hotell som sjefen der på PMA, og snakket litt med ham om hva de så for seg fremover, og det var en del ting som Lightroom bl.a ikke kan skryte på seg.

 

Eneste aber er at fyren lovet oss gratislisenser til test og som premier, men svarer ikke på mine henvendelser, uvisst av hvilken grunn.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 innsigelser mot PS og LR;

 


  •  
  • Altfor populært.
  • Håpløs pris og lisensreglement.
  • Kjører rimelig dårlig på Linux.
     

Men, for all del, last ned folkens.

 

(og ja, jeg nekter å bruke ting som fjesboka og kvitter også).

 

Hvorfor er det et problem at det er populært?

 

Jeg gleder meg i hvertfall til å få testet CS5, og bruker PS mest fordi det er det jeg har lært å bruke.

Jo flere som bruker det, jo flere tutorials o.l, som er bra for sånne som meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Bibbles fremtidsplaner for funksjonalitet ser lovende ut. Jeg bodde på samme hotell som sjefen der på PMA, og snakket litt med ham om hva de så for seg fremover, og det var en del ting som Lightroom bl.a ikke kan skryte på seg.

He, he.. Nå blir vel kanskje han litt innhabil mht. fremtidslovnader, ledere og markedsavdelinger har lett for å legge på litt. Det jeg savner er "Layer cloning" hvilket visstnok kommer 5.1. Da kan jeg forhåpentligvis få vekk telefonstolper og annet herk uten å ta veien om Gimp.

Eneste aber er at fyren lovet oss gratislisenser til test og som premier, men svarer ikke på mine henvendelser, uvisst av hvilken grunn.

Premier ? Vant du/dere noe ?

 

Note; Jeg kjørte i flere måneder på en testlisens så dersom du bare skal teste B5 får du sikkert utvida tid ved å sende dem en epost.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvorfor er det et problem at det er populært?

Det blir fort dyrt, liten påvirkningskraft og dårlig support. Programvaren skal tilfredstille så mange at det fort blir litt av alt. Mye blir "enkelt", men ofte lite effektivt og sjelden av spesielt god kvalitet. Frykten for å feile kan etterhvert bli så stor at utviklengen hemmes, dette særlig på et produkt nesten uten konkurranse.

Jeg gleder meg i hvertfall til å få testet CS5, og bruker PS mest fordi det er det jeg har lært å bruke.

Jo flere som bruker det, jo flere tutorials o.l, som er bra for sånne som meg :)

Joda, miljøet rundt har sikkert noen gode sider. Som bibble5 bruker kan jeg imidlertid skrive direkte til utviklerne på deres forum... hvilket har sine klare fordeler.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg at kvaliteten på PS har vært god så lenge jeg har kjent til det, og har ikke inntrykk av at Adobe er redd for å feile, da de stadig kommer med nye ideer og funksjoner, men ser poenget ditt.

Har aldri følt behovet for support på selve programvaren, så hvordan dette er i forhold til PS skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar

...

Joda, miljøet rundt har sikkert noen gode sider. Som bibble5 bruker kan jeg imidlertid skrive direkte til utviklerne på deres forum... hvilket har sine klare fordeler.

 

Siden jeg utvikler på Adobe Flex platformen, så følger jeg med på enn del Adobe blogger. Blant annet på John Nack (principal product manager, Adobe Photoshop).

 

Har blant annet kommunisert med han på epost enn del, spesielt om forskjeller på Lightroom vs Capture One.

 

Så jeg opplever Adobe som meget mottagelig på feedback.

 

Edit: Da var CS5 Master Collection lagt inn, lets the fun begin :)

Endret av GCardinal
Lenke til kommentar

Joda, sikkert vel og bra det der.

Men jeg må nok si meg enig med Tiltman angående Adobes snørrhovne holdning overfor sine kunder. Overgås jo bare av Apple og tildels Microsoft..

 

Likevel, jeg svelget et lass med kameler og oppgraderte til PSe8/PRe8 Bundle, mest pga Premiere, men det var etpar ting jeg "trengte".

CS blir jeg nok ikke å kjøpe før den koster høyst kr 2.500,- for vanlige folk som ikke er student eller annen "særordningskandidat".

 

Blir nok heller ikke å oppgradere PSe noe mer. Dvs, skal vurdere det når den får full 16-bit-støtte med ARGB på bilder og leveres i en dedikert 64-bit-versjon.

 

Blir interessant å følge med Bibble. Og det er mulighet de får en kunde i meg om de kommer med det de "lover"..

Foreløpig er DPP og PSe (og PRe) mine verktøy, og det er jeg stort sett fornøyd med.

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...