Gå til innhold

– HD er ikke spennende (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ante meg :yes:

 

Blir spennende å se hva de kommer med. Så lenge den nye konsollen har støtte for Gamecube og wii Spill så blir jeg glad.

 

Med tanken der så kom jeg også til å tenke på... kommer de til å ha Game Cube kontroll input på den nye konsollen også? samtidig for støtte for wii kontrollen? tviler på de kommer til å bruke samme kontrollen som på wii som hoved-kontroll med tanke på at Nintendo aldri har brukt opp igjen kontroller de har brukt på gamlere nintendo konsoller, utenom wii som hadde støtte for gamecube kontroller.

Lenke til kommentar

At hd IKKE er nok til å forsvare en ny konsoll fra Nintendo, betyr nok ikke at neste konsoll ikke vil ha det. Den bør i hvert fall ha 1080p , så man kan få "native"-oppløsning på spill, selv om den ellers ikke fokuserer maksimalt på at grafikken skal være det eneste som betyr noe.

Ellers håper jeg de kommer med et fornuftig OS på konsollen, slik at man kan ha mligheter for "tjenester" som kjører i bakgrunnen, slik som en Live-liknende tjeneste, avspilling av musikk eller liknende kjørende i bakgrunnen.

Man kunne også håpet at hw-en var såpass åpen at man kunne bruke den som et fullverdig mediacenter, om hardwaren tilsier det. Det er trist at PS3-en som kunne gjort så mye, kan så lite.

Lenke til kommentar
Riktignok har Mr. Miyamoto vist interesse for at neste Wii skal være en HD-opplevelse, men for å si det nok en gang, HD i seg selv er ikke nok for å forsvare en ny konsoll.

Full HD vil garantert stå på spesifikasjonslista, men det vil selvsagt ikke være en av hoved attraksjonene. Full HD er en selvfølge uten salgskraft. Det vil derimot bli en bremsekloss for salget om den ikke får full HD.

 

Hva som blir hovedattraksjonene kan man jo selvsagt spekulere i. Jeg tror Nintendo holder kortene tett til brystet for å unngå at konkurrentene snapper opp deres idéer for tidlig.

Lenke til kommentar

Wii er den konsollen som er svakest, mangler hd, mangler dvd-avspilling og har merkelige kontrollere. Likevel er det den største suksessen og den selger mest og vil fortsette å gjøre det.

 

Grunnnen er enkel: Spill (Mario i hovedsak)Dette beviser at HD er uinteressant og ikke kommer til å være noen bremsekloss. For de som bruker Wii spiller på den, enkelt og greit. MS og Sony har utelukkende fokusert på HD, kraft etc, inntil de siste to årene.

 

Spill er og blir viktigst, og så lenge Nintendo holder på det, trenger ikke neste konsoll å være noe kraftigere enn Wii. Om den får HD etc.. er det helt greit, men denne konsollen vil ikke lide av om den ikke har det. Ingen som har kjøpt denne konsollen er opptatt av det.

 

MS og Sony presenterer noe annet. Det kommer nå etter med Move og Natal og fortsetter å fokusere på kraft og HD. Spillegleden blir glemt.

Lenke til kommentar

HD og pen grafikk er absolutt noe som er viktig for mange gamere, men nå bryr jo som kjent ikke Nintendo seg særlig om denne målgruppen lenger. De får kjøre sitt eget løp, men om jeg gidder å kjøpe konsollen er en annen sak.

 

Skulle de være så dumme å lansere en ny konsoll uten HD, blir jeg rett og slett sur. Får være måte på dumheten, som gammel Nintendo-fan ser jeg helst at de ikke driter seg ut totalt :)

Lenke til kommentar

Wii er den konsollen som er svakest, mangler hd, mangler dvd-avspilling og har merkelige kontrollere. Likevel er det den største suksessen og den selger mest og vil fortsette å gjøre det.

 

Grunnnen er enkel: Spill (Mario i hovedsak)Dette beviser at HD er uinteressant og ikke kommer til å være noen bremsekloss. For de som bruker Wii spiller på den, enkelt og greit. MS og Sony har utelukkende fokusert på HD, kraft etc, inntil de siste to årene.

 

Spill er og blir viktigst, og så lenge Nintendo holder på det, trenger ikke neste konsoll å være noe kraftigere enn Wii. Om den får HD etc.. er det helt greit, men denne konsollen vil ikke lide av om den ikke har det. Ingen som har kjøpt denne konsollen er opptatt av det.

 

MS og Sony presenterer noe annet. Det kommer nå etter med Move og Natal og fortsetter å fokusere på kraft og HD. Spillegleden blir glemt.

Så om Nintendo lanserer en svær firkantet sort boks med grafikk på nivå med Nintendo 64 kommer den til å selge som hakka møkk så lenge spillene er gode?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som skulle være så flaut med at Nintendo skulle hatt HD på sine konsoller som Microsoft og Sony.

Forbrukerene har tross alt noen basiskrav, så får Nintendo ta dette innover seg og heller finne på noe nytt utover dette. Eller kanskje det er det de ikke klarer (altså noe mer enn styre måten), så når den blir "gammel" så kan de fortsatt spille på at de er den annerledes gutten i gata?

 

Nesten så jeg ser for meg at Nintendo sin neste konsoll vil bruke en slags USB cartridge hvor spillene er. Og dette kun for å være annerledes.

Lenke til kommentar

Hadde overrasket meg litt om neste generasjon Nintendoburk ikke hadde 720p. Men den kommer vel heller ikke i morra, så når den tid kommer er nok denslags mer en selvfølge enn et salgsargument. Man kan ikke komme i 2012 (eller når det blir) og skryte av HD.

 

Nei, de får relansere gønnern til Duck Hunt og gi ut zombiespill i 3D med balltre i ene hånda og hagle i andre. Da blir det kalas :)

 

Er enig i at HD i seg selv ikke er noe å skryte av, man må fortsatt ha spillbarhet og innhold. Men jeg ser heller HEAT på Blu-Ray enn VHS..

 

Edit : Synd det er Nintendo btw! Ellers kunne man med Wii-mote (motorsag) og Duck Hunt gønner (hagle) laga et ganske bra Army of Darkness spill :)

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Wii er den konsollen som er svakest, mangler hd, mangler dvd-avspilling og har merkelige kontrollere. Likevel er det den største suksessen og den selger mest og vil fortsette å gjøre det.

 

Grunnnen er enkel: Spill (Mario i hovedsak)Dette beviser at HD er uinteressant og ikke kommer til å være noen bremsekloss. For de som bruker Wii spiller på den, enkelt og greit. MS og Sony har utelukkende fokusert på HD, kraft etc, inntil de siste to årene.

 

Spill er og blir viktigst, og så lenge Nintendo holder på det, trenger ikke neste konsoll å være noe kraftigere enn Wii. Om den får HD etc.. er det helt greit, men denne konsollen vil ikke lide av om den ikke har det. Ingen som har kjøpt denne konsollen er opptatt av det.

 

MS og Sony presenterer noe annet. Det kommer nå etter med Move og Natal og fortsetter å fokusere på kraft og HD. Spillegleden blir glemt.

 

Full HD er ikke uinteressant, et av Wiiens største hemsko er den støgge grafikken, jeg mener selv foreldrene mine bemerker seg at grafikken ikke er all verden, i tilleg induserer lavoppløste analoge signaler forsinkelser, som forverrer responssituasjonen til wiimoten.

 

AtW

Lenke til kommentar

Wii er den konsollen som er svakest, mangler hd, mangler dvd-avspilling og har merkelige kontrollere. Likevel er det den største suksessen og den selger mest og vil fortsette å gjøre det.

 

Grunnnen er enkel: Spill (Mario i hovedsak)Dette beviser at HD er uinteressant og ikke kommer til å være noen bremsekloss. For de som bruker Wii spiller på den, enkelt og greit. MS og Sony har utelukkende fokusert på HD, kraft etc, inntil de siste to årene.

 

Spill er og blir viktigst, og så lenge Nintendo holder på det, trenger ikke neste konsoll å være noe kraftigere enn Wii. Om den får HD etc.. er det helt greit, men denne konsollen vil ikke lide av om den ikke har det. Ingen som har kjøpt denne konsollen er opptatt av det.

 

MS og Sony presenterer noe annet. Det kommer nå etter med Move og Natal og fortsetter å fokusere på kraft og HD. Spillegleden blir glemt.

Så om Nintendo lanserer en svær firkantet sort boks med grafikk på nivå med Nintendo 64 kommer den til å selge som hakka møkk så lenge spillene er gode?

 

Dette er selvfølig en helt søkt problemstilling. Konstruert kun får å statuere eksempler som ikke har rot i virkeligheten. Men ja, så lenge spilla er gode vil man selge konsollen. Nintendo DS er PSP underlegen både grafisk på funksjoner. Og hvilke selger?

 

Det er jo nettopp dette som er problemet idag. At man tror at HD er avgjørende. Bare tull. Når det er sagt bør det være en selvfølge at en ny konsoll støtter det osom er standard, og det er jo HD. Men jeg mener fremdeles at det er uvesentlig for Nintendo. Det har de bevist igjen og igjen.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som skulle være så flaut med at Nintendo skulle hatt HD på sine konsoller som Microsoft og Sony.

Forbrukerene har tross alt noen basiskrav, så får Nintendo ta dette innover seg og heller finne på noe nytt utover dette. Eller kanskje det er det de ikke klarer (altså noe mer enn styre måten), så når den blir "gammel" så kan de fortsatt spille på at de er den annerledes gutten i gata?

 

Nesten så jeg ser for meg at Nintendo sin neste konsoll vil bruke en slags USB cartridge hvor spillene er. Og dette kun for å være annerledes.

 

Hvilke basiskrav tenker du på? HD er ikke noe basiskrav. Det har salget av både spill og konsoll bevist. Er det noen andre? At den kan brukes som dvd-spiller? nei det kan jo heller ikke Wii.

 

Igjen, dette viser at spill er det viktigste. MS og Sony har mye å lære.

Lenke til kommentar

Basiskrav forandrer seg. Det er ikke like spennende med SD på en 50" flatskjerm som på en 26" CRT. Dessuten er det verken MS eller Sony som står for spillene, så de trenger ikke lære noe som helst. Bare legge til rette for at andre skal gi ut spill på plattformen deres :) (som grunnet HW og mye annet rart er stort sett samme folk som utvikler til PC)

 

Du skal drekke mye for at Wii ser bra ut på 50". Dessuten er ikke oppløsning/maskinkraft og spilleglede omvendt proposjonale av hverandre. Du slipper faktisk å velge (dersom du ikke velger Wii :!: )

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva som skulle være så flaut med at Nintendo skulle hatt HD på sine konsoller som Microsoft og Sony.

Forbrukerene har tross alt noen basiskrav, så får Nintendo ta dette innover seg og heller finne på noe nytt utover dette. Eller kanskje det er det de ikke klarer (altså noe mer enn styre måten), så når den blir "gammel" så kan de fortsatt spille på at de er den annerledes gutten i gata?

 

Nesten så jeg ser for meg at Nintendo sin neste konsoll vil bruke en slags USB cartridge hvor spillene er. Og dette kun for å være annerledes.

 

Hvilke basiskrav tenker du på? HD er ikke noe basiskrav. Det har salget av både spill og konsoll bevist. Er det noen andre? At den kan brukes som dvd-spiller? nei det kan jo heller ikke Wii.

 

Igjen, dette viser at spill er det viktigste. MS og Sony har mye å lære.

Innen neste generasjon kommer, så er jeg rimelig sikker på at HD er et krav.

 

Jeg tør også å påstå at Wiimoten er grunnen til at Wii selger og at det har lite med spillene å gjøre i grunn.

Selvsagt, Wii har bra spill den også, men Xbox360 og PS3 (enkeltvis, ikke samlet) har flere.

Lenke til kommentar

Jeg er en gutt som har spilt data og konsoll i snart 20 år. Fra c64 sine glansdager til dagens PC, ps3 og wii. selv vil jeg annse meg selv som litt over middels gamer uten å være hardcore.

 

Når det kommer til neste wii har jeg bare følgende å si:

Jeg bryr meg ikke om hvor mange p den kommer med!!! 480, 720, 1080.....spiller ingen rolle. Jeg vil ha gode spill, og i mine øyne er det INGEN sammenheng mellom antall p og gode spill.

 

Har som sagt pc med et 5770 kort, en PS3 og wii. Og de siste årene er det ingen spill som har gitt meg en like god opplevelse som Zelda TP, Mario galaxy, mario kart og New super mario Bros wii. Vel, Monkey island SE og Tales og monkey island var også supre spillopplevelser, men poenget mitt står fremdeles. DET ER INGEN SAMMENHENG MELLOM ANTALL P OG GODE SPILL!!!!!

 

Dette er selvfølgelig et personlig syn, men jeg trur svært mange deler mitt syn, bare se på salgstallene til Wii

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...