Gå til innhold

Alt i ett fra Electrocompaniet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk at de lager et "alt-i-ett" produkt også bestemmer de seg for å kjøre de to siste kanalene i en separat forsterker.. Løsningen blir ikke akkurat så unik lengre når man har to komponenter i stua. En hvilken som helst PC + surroundreceiver gjør jo samme nytten og mer.

 

Støtter f.eks denne Spotify, Voddler o.l eller har integrert torrent-klient?

 

Men den var jo pen å se på om ikke annet..

Lenke til kommentar

For det første, alt for dyrt! Men skal ikke henge meg opp i det.

 

Det jeg ønsker og henge meg opp i er det phax tar opp, alt-i-et-løsning som krever tillegg for å kunne få bak høyttalere. Vil påstå at en alt-i-et boks burde inne holde en forsterker som kan gi minst 5.1 lyd..

 

Ellers er det også av interesse om spotify/voddler/youtube kan benytter da dette i stor grad vil være brukt i stuer

Lenke til kommentar

Den boksen retter seg mot et marked med mye høyere krav enn det både spotify, youtube og voddler kan tilby de neste par årene, vil jeg tro.

 

Tar forsåvidt nå grunnen til kun tre kanaler i selve boksen. Monoblokker/flere forskjellige effektvalg på stereoforsterkere som er beregnet på å drive frontene, mens de tre kanalene i denne boksen tar seg av bakkanaler og senterkanalen.

Lenke til kommentar

Artikkelen sier at bakhøytalerne får litt overført trådløst.

Det må vel bety at den ekstra forsterkeren på 2x75w settes i nærheten av bakhøyttalerene og at det er forsterkeren som mottar signalene trådløst. Dette gir mindre kabling i stua!

 

Dermed driver "altiett" delen senter og front høyttalere.

 

2x75w forsterker prises separat, og du kan dermed selv bestemme om du vil ha 3.1 eller 5.1

 

/Jan

Lenke til kommentar
For dem med litt over snittet interesse for lyd trenger ikke norske Electrocompaniet noen nærmere presentasjon. Electrocompaniet har med Per Abrahamsen i spissen siden 70-tallet produsert lydprodukter i "no nonsense"-kategorien, som stadig har gjort seg bemerket internasjonalt.

 

Kanskje verdt å nevne at Abrahamsen sluttet i EC for noen år siden?

Lenke til kommentar

Er dette en klasse D forsterker?

 

Boksen så jo tett ut, og det hadde vel ikke gått an med klasse A slik de gode gamle EC-produktene er. De fungerer jo greit som varmeovner en kald vinterdag.

 

EDIT: De "gamle" forsterkerne var vel egentlig klasse A/B, men leverte såpass lenge i klasse A at de ble omtalt som det (og utviklet derfor mye varme).

Endret av madammim
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...