Gå til innhold

Tjukkas-DS rett rundt hjørnet (DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Piss meg i øret, Nintendo :thumbdown:

 

Dette er jo bare latterlig, DS har gått fra å være en genial liten spillmaskin til å bli den største melkekua verden har sett.

 

Jeg forventer enda en ny DS innen mars (selvfølgelig med en ørliten software-endring fra denne modellen og med en eller to fullstendig unyttige applikasjoner), noe annet ville være en skandale nå.

Lenke til kommentar

Er oppløsningen den samme som på DSI ? Da vil jo ting se litt blurry ut. Det var jo slik med de utallige versjoner av GameBOy - Color - Pocket osv.... så det har jo vært deres filosofi, rart at det ikke har kommet 4-5 forskjellige Wii versjoner spør du meg.

 

Men nå får jo forbrukerne velge om de skal ha en liten portabel, eller en større.

 

Dumt for de som akkurat har kjøpt seg en DSI til jul, som ønsker denne, men det er jo ikke slik at de taper noe selv om det kommer ut noe nytt (eller?)

Lenke til kommentar

Den kjører samme oppløsning, som i få tilfeller gjøre grafikken litt mere "blocky."

 

http://computerandvideogames.com/article.php?id=228030

 

The slight downfall of an expanded screen is that, with the same 256x192 resolution as the smaller screens and a good set of eyes you can see the now larger pixels, which gives games a slightly blockier look. An issue that's probably not as noticeable to the older crowd for which the XL is clearly designed.

 

For min del veier størrelsen opp for det, slipper å bøye hodet for å lese liten tekst eller holde den nærmere ansiktet.

Lenke til kommentar

Okei, hva er poenget med en overdrevent stor DS?

Synes DSi var noe unødvendig, men DETTE! :wallbash:

 

Hadde den i det minste hatt en GBA slot -_-'

Regner med at denne vil være vanskleigere å bruke homebrew med da.

 

EDIT: De kunne vel også kanskje doblet oppløsningen?

 

 

Vitsen er at folk som bruker den hjemme mest slipper å få vondt i nakken/skuldre fordi skjermen er så liten :) Som meg. Vil du ikke ha den, lar du være å kjøpe. Er ikke værre. Pluss mye lengre batteritid.

 

Synes DSi skjermen holder i massevis :p

Batteritiden er et stort pluss da :) Men synes fortsatt det var unødvendig. Hvorfor er det ikke 3-4 versjoner av Wii? Wiien har jo nesten samme pris som DSi.

 

EDIT: DS lite var jo nyttig da, den gamle var stygg, klumpete og hadde forferdelige skjermer.

Endret av Zoro Sama
Lenke til kommentar

Det er et par ting som irriterer meg med denne utgaven. Oppløsningen er den samme, så spill vil bli mindre skarpe eller mer pixlete. Den har en blank overflate (underflaten er matt), som er fingerprintmagnet (etter tusenvis av anmeldelser av alle elektriske artikler som bemerker dette, hva er det produsentene ikke forstår?). Størrelsen, da jeg ofte liker å dra den med meg vil den store bli litt klumpete, og ser ut til at skjermen, da den har samme oppløsning over et større område, vil kreve at man flytter pekeenhenten over større områder enn på DSi i enkelte spill. Vet ikke hvordan den er å holde i, men ser ikke ut til å være mer behagelig å holde i etter min mening.

 

Synes både DSi XL og PSP go har vært et skritt frem og to tilbake, gode ideer som har et par irritasjonsmomenter som vil holde mange brukere til enten til enten DSi (selv om denne ikke ser ut til å være en "konkurrent" med DSi XL) eller PSP-3000.

 

Piss meg i øret, Nintendo :thumbdown:

 

Dette er jo bare latterlig, DS har gått fra å være en genial liten spillmaskin til å bli den største melkekua verden har sett.

 

Jeg forventer enda en ny DS innen mars (selvfølgelig med en ørliten software-endring fra denne modellen og med en eller to fullstendig unyttige applikasjoner), noe annet ville være en skandale nå.

PSP og DS har kommet med like mange utgaver, og DS kom vel i tillegg også ut før PSP, så hver er størst melkeku? Ser heller ikke noe galt i slike mindre oppdateringer, og ser ut til at dette heller blir et valg som vil selges side om side, og tror nok at flertallet vil gå for den lille maskinen.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

"Nintendo hevder at DSI XL ikke bare har den største skjermen av alle Nintendos håndkonsoller, den skal være større enn skjermene på hvilken som helst annen håndkonsoll - hele 4,2 tommer."

 

Hva? Hvordan kan det være den største skjermen når PSP har en skjermstørrelse på 4,3 tommer? Løyn og bedrag! Uansett, skjermen er ganske stor alikevel, vil ha en DSi XL selv. Har ingen DS, og synes det er på tide. Dumt at det ikke er noe GMA slot i den da. Har litt Gameboy spill liggende som hadde vært morsomt å få prøvd.

Lenke til kommentar
Det er et par ting som irriterer meg med denne utgaven. Oppløsningen er den samme, så spill vil bli mindre skarpe eller mer pixlete. Den har en blank overflate (underflaten er matt), som er fingerprintmagnet (etter tusenvis av anmeldelser av alle elektriske artikler som bemerker dette, hva er det produsentene ikke forstår?). Størrelsen, da jeg ofte liker å dra den med meg vil den store bli litt klumpete, og ser ut til at skjermen, da den har samme oppløsning over et større område, vil kreve at man flytter pekeenhenten over større områder enn på DSi i enkelte spill. Vet ikke hvordan den er å holde i, men ser ikke ut til å være mer behagelig å holde i etter min mening.

 

Synes både DSi XL og PSP go har vært et skritt frem og to tilbake, gode ideer som har et par irritasjonsmomenter som vil holde mange brukere til enten til enten DSi (selv om denne ikke ser ut til å være en "konkurrent" med DSi XL) eller PSP-3000.

 

Piss meg i øret, Nintendo :thumbdown:

 

Dette er jo bare latterlig, DS har gått fra å være en genial liten spillmaskin til å bli den største melkekua verden har sett.

 

Jeg forventer enda en ny DS innen mars (selvfølgelig med en ørliten software-endring fra denne modellen og med en eller to fullstendig unyttige applikasjoner), noe annet ville være en skandale nå.

PSP og DS har kommet med like mange utgaver, og DS kom vel i tillegg også ut før PSP, så hver er størst melkeku? Ser heller ikke noe galt i slike mindre oppdateringer, og ser ut til at dette heller blir et valg som vil selges side om side, og tror nok at flertallet vil gå for den lille maskinen.

Jeg synes egentlig ikke at det er noe galt i å lage oppdaterte versjoner så lenge de ikke hindrer deg i å gjøre det samme som den forrige versjonen gjorde eller ikke spiller de samme spillene. Eneste jeg kan utsette på er at de burde gjort litt bedre endringer på noen områder. PSP-3000 hadde minimale endringer egentlig. Eneste store var vel LCD skjermen. Designet likte jeg utrolig godt. Men design er en smakssak. Det var andre små endringer som en ny innebygd mikrofon og endring på noen av knappene. Synes kanskje de burde gitt oss litt mer, kanskje oppdatert hardware-delen litt. Vi taper som oftest ikke på slike utgivelser, da man får litt mer for omtrent samme pris (med et untak av PSP Go og muligens DSi'ene). PSP-4000 skal jo komme en gang. Vi får håpe den ikke kommer for raskt og at SONY ikke gjør en tabbe ved å gi den ut. Nintendo har vel gjort sitt på bærbar konsoll fronten på en stund.

 

Vitsen er at folk som bruker den hjemme mest slipper å få vondt i nakken/skuldre fordi skjermen er så liten :) Som meg. Vil du ikke ha den, lar du være å kjøpe. Er ikke værre. Pluss mye lengre batteritid.

Ja, jeg ser ikke på DSi XL som en erstatter på noen som helst måte. Bare et lite alternativ for de som ønsker en litt større konsoll og fordelene denne konsollen tar med seg.

Lenke til kommentar
Okei, hva er poenget med en overdrevent stor DS?

Synes DSi var noe unødvendig, men DETTE! :wallbash:

 

Hadde den i det minste hatt en GBA slot -_-'

Regner med at denne vil være vanskleigere å bruke homebrew med da.

 

EDIT: De kunne vel også kanskje doblet oppløsningen?

 

 

Vitsen er at folk som bruker den hjemme mest slipper å få vondt i nakken/skuldre fordi skjermen er så liten :) Som meg. Vil du ikke ha den, lar du være å kjøpe. Er ikke værre. Pluss mye lengre batteritid.

 

Synes DSi skjermen holder i massevis :p

Batteritiden er et stort pluss da :) Men synes fortsatt det var unødvendig. Hvorfor er det ikke 3-4 versjoner av Wii? Wiien har jo nesten samme pris som DSi.

 

EDIT: DS lite var jo nyttig da, den gamle var stygg, klumpete og hadde forferdelige skjermer.

Å doble oppløsningen trorjeg ville blitt dyrt, og vanskelig med tanke på at de måtte ha oppdatert hardware delen og den måtte ha nedskalert DS spillene. Jeg er ikke ekspert på dette området, men jeg tror det hadde ført med vanskeligheter om de skulle gjøre dette.

Lenke til kommentar
Jeg synes egentlig ikke at det er noe galt i å lage oppdaterte versjoner så lenge de ikke hindrer deg i å gjøre det samme som den forrige versjonen gjorde eller ikke spiller de samme spillene.

Det samme mener jeg også, og det har blitt sagt at begge utgavene skal selges så man selv kan velge om man ønsker den store eller lille, som veldig mange ser ut til å ha missforstått.

 

En DS 2 er antatt å dukke opp i 2011, og det er også ventet en annonsering i løpet av de neste 6 månedene. Vet ikke om kan skal ta dette for fullstendig god fisk, tror det er et analyseselskap som står bak spekulasjonene, men hadde vært på tide med en oppfølger med DS'en med bedre grafikk og muligens touch på begge skjermene, og diverse større forandringer.

 

DSi vil også komme med spill som ikke vil være spillbare på DS Lite og DS. Dette spillet ser ut til å være eksklusivt grunnet kameraet (har ikke lest så mye om det), så det kan hende at det kommer gadget som vil gjøre det mulig å spille på DSi.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...