Gå til innhold

Opera 10.5 testes ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Videre bruker Opera 10.5 visningsmotoren Presto som skal bety bedre støtte for blant annet CSS3 og HTML5.
Anbefalt reformulering av denne setninga:

 

«Videre bruker Opera 10.5 en oppgradert versjon av visningsmotoren Presto, som skal bety bedre støtte for blant annet CSS3 og HTML5.»

 

(Presto i seg sjølv er gamal.)

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det før Opera leger ned sin nettleser?..

Er det ingen andre som er litt "lei" av:

"wow ny versjon! 10.1 er her!"

"1000x raskere i versjon 10.2!"

osv osv...

 

Heller lei slike som deg =)

 

Gjør ikke meg noe så lenge de leverer en god browser. Hvor stabil er utgaven? Noen som har testet på Windows 7 x64?

 

Ikke testet den voldsomt men den kræsja mens jeg lekte meg litt med UI'n (winXP). Virka veldig rask og god, alt føltes raskere. Om man vil bruke denne framfor gamlere versjon får man vel finne ut selv, om den er stabil nok til sitt eget bruk

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det før Opera leger ned sin nettleser?..

Er det ingen andre som er litt "lei" av:

"wow ny versjon! 10.1 er her!"

"1000x raskere i versjon 10.2!"

osv osv...

Du syns heller at de burde stoppet utvikling en når de kom til versjon 10? Eller kanskje lage den tregere?

Ser liksom ikke helt hva du klager over... Personlig så syns jeg det er positivt at de hele tiden jobber med å lage produktet sitt bedre.

Lenke til kommentar
Hvor lang tid tar det før Opera leger ned sin nettleser?..

Er det ingen andre som er litt "lei" av:

"wow ny versjon! 10.1 er her!"

"1000x raskere i versjon 10.2!"

osv osv...

Huffda, noen som ikke tåler at Opera er raskere enn favoritten deres? :D

 

10.5 ser spennende ut. Noen vil sikkert klage over at de etterligner chrome, og med det har de sikkert et godt poeng, men bra de velger den browseren med best UI å kopiere ideer fra. Må si jeg liker utviklingen med minimalistiske UI.

Er vel heller Chrome som har etterlignet Opera med faner øverst og slikt. Menylinjen er jo fjernet som standard i Windows 7, så der er det ikke Chrome som leder an heller. Eneste må være at de har droppet tittelen øverst? For alt annet, som speed dial og slikt, er det jo Chrome som har stjålet fra Opera :D

Lenke til kommentar

Sier ikke at det er noe galt i å "kopiere", heller stikk motsatt. Alle prøver å ta etter den beste aktøren eller den gode ideen. Så må noen finne på noe nytt lurt. En god sirkel så lenge man holder seg juridisk på matta.

 

Jeg mener det er feil å klage på bedrifter/prosjekter som låner gode ideer fra hverandre. Er ingen som stjeler noe fra noen, det er en fanboys utsagn for å beskytte det han elsker.

 

Chrome har garanter tatt mye etter opera, både bevist og indirekte, ettersom opera muligens er den mest innovative browseren der ute. Synd det er en "nisje", men bra denne "nisjen" er såpass økonomisk stabil så de fortsetter.

 

Det jeg liker er det minimalistiske UIet som sparer oss mye plass og visuelt rot. Det å droppe alle mulige knapper og menyer man sjelden bruker er en god ting. Dette blir også hjulpet av et godt adressefelt med mye "skjult" funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Har testet opera 10.20 og 10.50 på speedmonkey og nye js motoren er ca 10 ganger så rask faktisk. Helt sykt.

border-radius er endelig på plass, men etter å ha sett Håkon Wium Lie på CMS-dagen visste jeg jo det...

 

Dette er en Alpha, og er derfor veldig ustabil, krasjet for meg sånn 5 ganger kanskje i løpet av dagen.

Og javascript motoren er ikke ferdig, fungerer veldig dårlig med Google Reader og noen småting i facebook.

 

Blir gøy å se på resultatet da.

-

Edit: Kan jo ta med at 10.5 var 4 ganger så rask på firefox på min maskin....

Chrome var ca dobbelt så rask som opera igjen, men nå har jeg tåpelig mye tabs oppe, vet ikke om det kan gjøre noe utslag..

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...