Gå til innhold

Julekalender 2009 - Luke 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var bare 1 av 3 spørsmål som hadde riktig svar blant alternativene...toillat.

Ikke lett å gjette på spørsmål 1, når ingen av alternativene er fra riktig verdensdel.

Spørsmål 3 er også tullete formulert, slik at jeg egentlig har 3 mulige årstall som passer (men ingen av disse er blant alternativene), litt avhengig av hvordan du tolker spørsmålet.

Lenke til kommentar

Hei,

Spørsmål 1 var dessverre litt feil, ettersom Mio tydeligvis ikke er fra der de har hovedkontor i Europa. Spørsmålet er derfor omformulet. Mio har bare tre store kontorer i Europa, og det er bare ett av disse hovedkontorene (det største) som er blant svaralternativene her. Beklager igjen at jeg glemte helt av verdensdelen Asia, men flere nettsteder - deriblant oss - har ofte skrevet at Mio er basert i det landet på samme måte som "finske Nokia" eller "svenske Volvo".

 

Edit: Og det er ikke et lurespørsmål. Vi mener GPS-produsenten Mio som også står bak produktet som er premien :)

 

Spørsmål 3 har et rett svar. Litt usikker på hvor mye hint jeg skal gi... Det ble offisielt åpnet 8. desember det året.

<Årstall står her>:The U.S. secretary of defense opens the global positioning system to civilian use.

Eventuelt kan man finne denne infoen vår artikkel som tar for seg hvordan GPS fungerer.

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...