Gå til innhold

Kamptråd- Everton VS Liverpool


Smågal

Everton-kampen  

36 stemmer

  1. 1. Liverpools beste

    • Reina
      26
    • Johnson
      2
    • Carragher
      1
    • Agger
      0
    • Insua
      0
    • Mascherano
      5
    • Lucas
      1
    • Kuyt
      1
    • Gerrard
      0
    • Aurelio
      0
    • Ngog
      0


Anbefalte innlegg

Følte vi trengte en match-tråd nå. Siden ingen andre ser ut til å orke legger jeg ut for denne gangen. Håper noen andre tar ansvar senere, for vi har dessverre den dårligste kamptråden til nå ;).

 

b_8.pngEverton VS Liverpool b_9.png

 

Goodison Park, kl 14.30(Norsk tid).

 

Kanaler den vises på: C+ sport 1&Extra, og Sky.

 

agoodison_park_aerial_view.jpg

 

Ligaform

Everton: U-T-U-V-T

Liverpool: T-V-T-U-U

 

 

5 siste innbyrdes oppgjør (i alle turneringer):

04.02.09, Everton 0-0 Liverpool, Goodison Park

25.01.09, Liverpool 1-1 Everton, Anfield

19.01.09, Liverpool 1-1 Everton, Anfield

27.09.08, Everton 0-2 Liverpool, Goodison Park

30.03.08, Liverpool 1-0 Everton, Anfield

 

 

post-155399-1259349157_thumb.jpg

 

Everton Football Club

By : Liverpool (England)

Draktfarger : Blå og hvite

Stiftet : 1878

Liga : 1891, 1915, 1928, 1932, 1939, 1963, 1970, 1985, 1987

Liga Cup : 1906, 1933, 1966, 1984, 1995

Europa : Cup Winners Cup : 1985

Charity Shield : 1928, 1933, 1963, 1970, 1984, 1985, 1986 (shared), 1987, 1995

 

LeCoqSportifmydesign22home.jpg

 

 

 

 

Liverpool Football Club

By : Liverpool (England)

Draktfarger : Rød

Stiftet: 1892

Liga : 1901, 1906, 1922, 1923, 1947, 1964, 1966, 1973, 1976, 1977, 1979, 1980, 1982, 1983, 1984, 1986, 1988, 1990

Cup : FA Cup : 1965, 1974, 1986, 1989, 1992, 2001, 2006

Liga Cup : 1981, 1982, 1983, 1984, 1995, 2001, 2003

Europa : 1977, 1978, 1981, 1984, 2005 (WE’VE WON IT FIVE TIMES) :)

UEFA Cup : 1973, 1976, 2001

Super Cup : 1977, 2001, 2005

Charity Shield : 1965 (shared), 1966 (shared), 1967, 1975, 1977, 1978 (shared), 1980, 1981, 1983, 1987 (shared), 1989, 1990, 1991 (shared), 2002, 2006

 

liverpool-fc-home-kit-2009-2010.jpg

 

 

 

liverpool-everton.jpg

 

 

Det er klart for Merseyside-Derby nummer 212

 

Begge lag er inne i ei dårlig periode og begge har problemer både i cup og liga. Liverpool røk som kjent nettopp ut av CL. Men som alle vet er dette et by-derby der alt kan skje, og form har ikke nok å si lengre.. Liverpool har vunnet 7 av de siste 10 kampene på Goodison, sist gang en Torres dobbel som sikret 0-2 seier. Everton skulle få sin revansj med å slå oss ut fra FA-cupen senere i sesongen. Men det er over et år siden vi slo de sist, og det er på tide å pynte enda mer på statistikken og vise hvem som er storebror i by’n.

 

Starten på sesongen for Everton var pinlig, de var vel på jumboplass i flere runder, men så har de kommet seg utover, ligger før kampen på 14 plass, bare 5 poeng bak Liverpool på 7.

Spessielt Liverpool har kniven på strupen og MÅ prestere, her er kun 3 poeng godt nok for Benitez’ menn. Ligagullet er Liverpool allerede hektet av, men er desperate etter å krabbe seg til topp 4 og Europa-spill igjen.

Men Liverpool spiller for tiden rimelig dritt og det er ikke til å skjule at klubben sliter, personlig tror jeg det blir en slitekamp, slik som alltid det er mot Everton.

Everton kommer garantert til å score, Cahill og Fellaini, begge på dødball, suprise suprise.

 

Liverpool

 

Sannsynlig startoppstilling

Reina

Johnson-Carragher-Agger-Insua

Mascherano-Lucas

Kuyt-Gerrard-Benayoun

Torres

 

Tar utgangspunkt i at Torres blir skadefri, selv om Benitez har uttalt at han fortsatt er usikker. Ngog kommer forøvrig inn for Torres om han ikke er fit til å starte. Oppstillingen rett over her er hva jeg tror Benitez vil stille med.

 

Oppdatert skadeliste for Liverpool: Riera, Babel og Torres. Men det kan virke som Torres muligens kan rekke kampen. Kryss alle fingrer og tær.

Babel har også en mulighet for å rekke kampen, og helst ser jeg han gjør det, selv om han har vært en pikk i media i det siste.

Hva jeg personlig vil se er noe helt annet..

Reina

Johnson-Carra-Agger-Aurelio

Mascherano-Aquilani

Babel-Gerrard-Benayoun

Torres

 

Reina: Hands down for denne karen, vår beste spiller i år.

Johnson: Magisk offensivt, mangler litt bakover. Selvskreven.

Carra og Agger: Carra må spille i derby, der skuffer han nesten aldri. Agger er vår beste midtstopper og derfor på blokka.

Aurelio: Insua trenger en pause, slurver for mye defansivt og i pasningsspillet i det siste, ofte plasseringsproblem som skaper trøbbel. Aurelio er bedre bakover, samt har han en bedre innleggs og dødballsfot.

Masche: Selvskreven.

Aquilani: Har nå blitt matchfit etter 50 sekunder mot Debrecen. Må starte,greit at Lucas har forbedra seg, men nivået ligger fortsatt på reservelagsfotball.

Babel: Kuyt har jevnt over vært dårlig i år, og trenger utvilsomt en pause. Det er med blandet følelser jeg setter Babel inn her, mista sansen for karen etter det siste utspiller mot Rafa, klubben og lagkamerater. Men mangel på alternativer gjør at han står der. Tro meg, det var med tungt hjerte, men Kuyt deserves it.

Gerrard, Benayoun og El Nino: Burde være selvskrevne om de er skadefri.

 

 

 

Everton

 

Everton sliter for tiden med skade og har åtte spillere ute til kampen. Jagielka, Arteta, Anichebe, Neville, Pienaar, Osman, Vaughan og Rodwell.

 

Husker Jagielka hadde stålkontroll på Torres i flere av oppgjørene i fjor, så det er gode nyheter at han ikke rekker kampen.

 

Howard

Neill-Yobo-Distin-Baines

Gosling-Heitinga-Fellaini-Cahill

Yakubu-Saha

 

Vanskelig å plukke ut laget, men tror den skal ligne på hva vi har i vente.

 

 

liverpool-everton.jpg

Lykke til!

 

 

Uansett, dette blir en heftig, megaphett og vill kamp. Desse kampene er alltid 'digg', og vi har noe å glede oss til.

2-4, Liverpool. Book it. *Leke litt NK*

Endret av Smågal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til derbykamp, seier her kan potensielt bety mye for både laget, apparatet rundt og ikke minst supportere.

 

Håper selvfølgelig Torres blir klar, men benken er kanskje mer sannsynlig enn fra start. Håper også Aquilani kan få rundt 30 minutter. Ser nå at han skulle spilt for reservene på onsdag, noe som kan være med å forklare hvorfor han ikke fikk mer spilletid mot Debrecen.

Lenke til kommentar

En ting er sikkert og det er at dette blir et av de viktigste byderbyene som jeg kan huske. Vi må vinne får å henge noenlunde med i "toppen", og vi må slå tilbake etter 2 uavgjorte på rad på eget gress. Jeg har knalltro på seier om vi får se Smågal sin ellever. Men jeg vil heller se Kuyt på banen, ettersom jeg tror han blir viktig å ha på banen, selv om han har vært direkte dårlig de siste kampene. I likhet med mange andre.

Lenke til kommentar

Matchday! På tide at villdyrene i Liverpoolcampen kommer ut av hulen! (Hvor er alle egentlig? :( )

 

Skal denne kampen bli seier må Torres bli klar, Ngog kan jo komme inn etter Torres har gålla hattrick og passert rooney og defoe som låner toppscorer-tittelen for øyeblikket. Så, Ngog for Torres etter ca 10min.

 

Fuckin' magic player.

_44446885_torres300.jpg

Lenke til kommentar

Ja, er så jævlig keen på at Aqui skal starte. Av det jeg har sett av han føler jeg han bare er helt sick wild når det kommer til å opne forsvar, litt som Fab på Arsenal egentlig.

Men kjenner jeg Rafa rett er det en fjern drøm at vi får se både Aquilani og Torres i samme kamp, fra start.

 

Blir nok #7 Kewell til kampen, siden #22 Insua fortsatt lukter polsk fitte etter fredagstreningen.

 

Skal bli deilig og sette seg i fotballmodus fra ettermiddagstider til kveld straks.

Endret av Smågal
Lenke til kommentar

Sitter med samme følelsen angående Aquilani. Samt etter de x-antall youtubevideoene jeg har sett så virker det som han har to syyyke bein når det kommer til langskudd. Med andre ord; ikke noen John Arne Riise.

 

Om han og Torres får spille i lag over en lengre periode og Aqui passer inn i England, skal man ikke se bort ifra at de danner et meget godt partnerskap.

Lenke til kommentar

Ja la oss håpe det, en Aquilani som kan fore Torres enda mer ville gjort susen offensivt. Gerrard,Torres og Aquilani lukter det rimelig svidd av for å si det sånn.

 

r

j-c-a-i

Mascherano

Kuyt-Gerrard-Aquilani-Benayoun

Torres

 

Vil ikke at Aquilani blir trekt for langt ned, da hans beste ferdigheter er offensivt. Men ved siden av Mascherano kan det ligge ann til at han kan få godt med frie tøyler offensivt. Det får vi bare håpe på. Med mindre Rafa har planlagt en offensiv Masche og def Aquilani, la meg tillate meg selv til og si jeg ikke tviler.

Lenke til kommentar

Liker hva jeg ser. Tror drømme XI min vil se noe slik ut. Havner i ekstase allerede før kampen om vi stiller sånn i formiddag. En 4-2-3-1 på papiret, men Aqui vil vandre høyt i banen og Masche vil være der bak og ordne opp. Akkurat slik du har stilt opp, bare i en litt mer realistisk formasjon. :p

 

 

Reina

Johnson - Carra - Agger - Insua

Masche - Aquilani

Kuyt - Gerrard - Benayoun/Riera

Torres

Lenke til kommentar

Dagen da vi ikke har to identiske spillertyper i midtbanen blir en stor en.

Nok med Mascherano,trenger ikke macherano light(Lucas, bare mye dårligere da)

Lucas kan godt bli innbytter for Masche fremover, det hadde vært so sweet.

Gleder meg å se Aquilani fra start også, men er såpass konservativ at jeg ikke ønsker han fra start i dagens derby. Mannen kommer til og bli knust!

Stempling og harde taklinger all day long. 20 minutter hadde gjort seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...