Gå til innhold

Årets Akamerist 2009 - Nominasjonstråd - Nå også Årets Fotograf og Årets Hjelper!


Anbefalte innlegg

Nå er året snart over, julen kommer snart. Så, med tanke på hvordan organisering og slike ting pleier å gå på Akam (kremt) syns jeg vi skal prøve å få kåret Årets Akamerist 2009.

 

Målet med denne tråden er ikke nødvendigvis å hedre den som får flest stemmer, men å kåre den som vinner. Eller, kanskje det var motsatt? I alle dall er det nå opp til dere å nominere mulige Akamerister som dere mener passende for en slik tittel.

 

Regler: (Jepp, stært fra Årets Medlem-tråden, yi-haa!)

- Det er ikke lov å nominere seg selv.

- Det er ikke lov å nominere samme person flere ganger. Hvis en person allerede har blitt nominert, må du ta med begrunnelser for hvorfor du hadde tenkt å nominere vedkommende.

- Det er ikke lov å nominere et medlem som ikke har postet i 2009.

- Ta gjerne med begrunnelser!

- Ikke kom med poster som f.eks. "du nominerer meg, så nominerer jeg deg".

- Ikke nominer en annen person bare fordi h*n nominerte deg.

- Prøv å nominere noen som har gjort en innsats på forumet. Ikke bare fordi han er en kompis IRL, eller noe sånt.

- Fristen for å nominere er 2 desember 2009 (1. desember har jeg eksamen), kl. 20:35.

- Skriv brukernavnet på den du nominerer riktig!

- Link gjerne til brukerne du nominerer, slik at det blir lettere for meg når jeg setter opp avstemningen!

- Vanlige forumregler følges også i denne tråden.

 

Det er også etter debatt i tråden kommet til at vi ikke bare skal kåre Årets Akamerist, i tillegg er det fra nå av to nye kategorier, Årets Fotograf og Årets Hjelper.

 

Premissene for kategoriene er som følger:

 

 

Årets Akamerist

Den som i løpet av 2009 har vist en jevn og god innsats til inntekt for Akam.nos community, og har vist en enestående kombinasjon av hjelpsomhet, arbeidsinnsats, fotografisk kompetanse og generell god postkultur.

Nominasjon til Årets Fotograf og Årets Hjelper fører automatisk til nominasjon til Årets Akamerist.

 

Årets Fotograf

Den som i løpet av 2009 har vist en enestående evne til å produsere gode fotografiske verker, og holder et nivå over gjennomsnittet.

 

Årets Hjelper

Den som i løpet av 2009 har vist seg som en enestående ressurs for Akam.nos medlemmer, både innen teknisk support og støtte, bildekritikk, arrangementer og prosjekter i det virkelige liv og jevnt over ønsker folk velkommen med et varmt smil.

 

Det er selvfølgelig opp til den enkelte bruker å bestemme hva de vil legge i premissene, de er kun rådgivende.

 

Fra nå av er det altså ønskelig at nominasjoner kommer i enten "Årets Hjelper" eller "Årets Fotograf", subsidiært kan man selvfølgelig nominere noen til begge. Nominasjon til "Årets Akamerist" er uansett automatisk

 

:)

 

Nominerte til Årets Akamerist

- tomsi42

- Anew

- fototim

- Trondster

- k.n.b

- Euklid

- PMnormal

- Icefox

- Mr. Olsen

- Simon Aldra

- Larsenio

- k-ryeng

- DeViSoR

- cruelphotography

- Amund_Blix

- Ingardj

- ZoDz

- Torbjørn T

- Ksolfjeld

- RandiA

- SE#

- fcuk_it

- Karabin

- onslow123

- Simen1

- EldorBoye

- TorVidle

- Snekker`n

- Johnny™

- Inc

- Ildhode

- Wipeout

- :Francis:

- Rivers

- Ratleto

- arela

- arnold_layne

- Euklid

- :Francis:

- iamluka

- Kjetil-H

- Laze

- Sverrelerre

 

Nominerte til Årets Fotograf

- Anew

- RandiA

- DeViSoR

- Icefox

- Ingardj

- ZoDz

- Awesome!

- cruelphotography

- gorpium

- arela

- arnold_layne

- Euklid

- :Francis:

- iamluka

- Kjetil-H

- Laze

- Trondster

- Sverrelerre

- Rasmuskriis

 

Nominerte til Årets Hjelper

- k.n.b

- Trondster

- Torbjørn T

- Simon Aldra

- Mr. Olsen

- SE#

- fcuk_it

- Karabin

- onslow123

- Simen1

- EldorBoye

- TorVidle

- Snekker`n

- Johnny™

- Inc

- Ildhode

- Wipeout

- :Francis:

- Rivers

- Ratleto

- tomsi42

- PMnormal

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ønsker å nominere Anew, fototim og tomsi42 for deres innsats i forbindelse med Forumboka 2008. De tre utgjør så vidt jeg vet arbeidsgruppen/hovedredaksjonen i prosjektet, og ut i fra det jeg har fått med meg har alle tre lagt ned mye tid og krefter i dette prosjektet.

 

Det er ildsjeler slik som dette som gir forumet det lille ekstra, og jeg mener derfor det er på sin plass at deres innsats anerkjennes ved at de nå nomineres til "Årets Akamist 2009". Jeg velger å begrense mine nominasjoner til disse tre i første omgang, men jeg både håper og tror at folk også legger merke til innsatsen til de andre involverte i bok-prosjektet.

Lenke til kommentar

Mine 3 første er allerede nominert, så jeg får vel finne mine andre.

 

PMnormal for utrolig mye hjelp fra tiden jeg var aktiv. Om han har vært aktiv i 2009 kan diskuteres, men dette er en bruker som har gjort mye for Akam og brukt mye tid her.

 

Icefox han er en fotograf, en god en. Dette er et foto-forum, og denne brukeren har bidratt med mange gode bilder som helt sikkert har gitt mange nybegynnere inspirasjon.

Lenke til kommentar

Mr. Olsen for sin "livsverk" "Chattetråd" som er "moren til alle andre idèer".

 

Er riktignok litt eldre enn 2009 men siden han har ikke fått prisen før så er det helt fortjent!

 

Stephan

 

edit: Oops, så ikke att han har blitt nominert i mellomtiden allerede...

Endret av JPstoney
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...