Gå til innhold

Microsoft fornyer Xbox 360 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATW, what, x360 er da varm og bråkete nok fra før av ;) Dessuten lever jo MS alltid etter regelen "if it aint broken, don't fix it". Sony er en gjeng særinger, men de forbedrer ihvertfall produktene sine frivillig til passende tidspunkt.

 

Dette er vel forsåvidt ingen "fornyelse" av x360? De dytter inn en større disk og maler noe spill-relatert på den. Lignende ting har jo skjedd tidligere også, med Resident Evil og Halo som de første spillene jeg kommer på.

 

Selv synes jeg at det er litt for drøyt om markedsprisen blir 3000 kr. En 250 GB hdd koster ikke allverden i dag (selv om MS tar blodpriser for 360-diskene), og en håndkontroll og et spill tikker inn på rundt tusenlappen etter ordinære priser, og på Elkjøp/Lefdal får du en 360 premium til ~2000 kr, og en Elite til ~2500 kr. Ergo ikke så innmari mye å hente, annet enn at du får en litt stiligere paintjob enn tl vanlig.

Lenke til kommentar

Selv om harddisk ikke er så dyrt i seg selv, koster det en del når den skal kunne brukes på en X360 med tanke på M$ priser..

 

Når du sier at ekstra kontroll og spill ligger på tusenlappen, da er det jo allerede verd det.

 

Elite 2500,-

Hånd kontroll og spill 1000,-

Harddisk 300-400,- (pluss M$ tillegg)

 

Totalt nesten 4000,-

 

Denne blir trolig rundt 3000,- Vil si at det er ganske grei pris! :)

Lenke til kommentar
ATW, what, x360 er da varm og bråkete nok fra før av ;) Dessuten lever jo MS alltid etter regelen "if it aint broken, don't fix it". Sony er en gjeng særinger, men de forbedrer ihvertfall produktene sine frivillig til passende tidspunkt.

 

De akn jo forbedre komponentene også, som sony gjør. Og i tilegg, så er det jo lett ganske lett å argumentere for at x360 var ganske broken når den kom ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Selv om harddisk ikke er så dyrt i seg selv, koster det en del når den skal kunne brukes på en X360 med tanke på M$ priser..

 

Når du sier at ekstra kontroll og spill ligger på tusenlappen, da er det jo allerede verd det.

 

Elite 2500,-

Hånd kontroll og spill 1000,-

Harddisk 300-400,- (pluss M$ tillegg)

 

Totalt nesten 4000,-

 

Denne blir trolig rundt 3000,- Vil si at det er ganske grei pris! :)

 

Ja, men elite er en mer påkostet konsoll enn premium, som er jeg helt sikker på at denne versjonen bygger på. Derfor blir utgangspunktet 2000 kr. menmen. skal ikke kjøpe læll ;)

Lenke til kommentar

Syntes det er alt for mye snakk om hvor mye xbox bråker. Om du hører etter så bråker den endel ja, men helt seriøst. Tviler på at noen her sitter å tenker på det når de spiller. Jeg tenker ikke på støyen i det hele tatt, og syntes det er rart vis noen syns det er en direkte plage.

 

Du kan jo også installere spillene på harddisken, så er støyen kraftig redusert. Men om du alikavel syns det er irriterende da syns jeg det er rart at du spiller spill i det hele tatt. MAN MERKER IKKE STØYEN NÅR MAN SPILLER.

Endret av henderico
Lenke til kommentar
Syntes det er alt for mye snakk om hvor mye xbox bråker. Om du hører etter så bråker den endel ja, men helt seriøst. Tviler på at noen her sitter å tenker på det når de spiller. Jeg tenker ikke på støyen i det hele tatt, og syntes det er rart vis noen syns det er en direkte plage.

 

Du kan jo også installere spillene på harddisken, så er støyen kraftig redusert. Men om du alikavel syns det er irriterende da syns jeg det er rart at du spiller spill i det hele tatt. MAN MERKER IKKE STØYEN NÅR MAN SPILLER.

 

Det er ikke så veldig rart om man innser at folk reagerer forskjellig på støy, og har forskjellig sensitivitet for støy. At du ikke tenker på det betyr ikke at andre ikke gjør det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Syntes det er alt for mye snakk om hvor mye xbox bråker. Om du hører etter så bråker den endel ja, men helt seriøst. Tviler på at noen her sitter å tenker på det når de spiller. Jeg tenker ikke på støyen i det hele tatt, og syntes det er rart vis noen syns det er en direkte plage.

 

Du kan jo også installere spillene på harddisken, så er støyen kraftig redusert. Men om du alikavel syns det er irriterende da syns jeg det er rart at du spiller spill i det hele tatt. MAN MERKER IKKE STØYEN NÅR MAN SPILLER.

 

Jeg tenker faktisk over det hele tiden når konsollen er på. I forhold til de andre komponentene i TV-benken min, som er bygd til stillegående spesifikasjoner, er den som en tornado. Jeg tror det er mye forbedringspotensiale på akkurat det punktet for X360. :)

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Syntes det er alt for mye snakk om hvor mye xbox bråker. Om du hører etter så bråker den endel ja, men helt seriøst. Tviler på at noen her sitter å tenker på det når de spiller. Jeg tenker ikke på støyen i det hele tatt, og syntes det er rart vis noen syns det er en direkte plage.

 

Du kan jo også installere spillene på harddisken, så er støyen kraftig redusert. Men om du alikavel syns det er irriterende da syns jeg det er rart at du spiller spill i det hele tatt. MAN MERKER IKKE STØYEN NÅR MAN SPILLER.

 

Jeg tenker faktisk over det hele tiden når konsollen er på. I forhold til de andre komponentene i TV-benken min, som er bygd til stillegående spesifikasjoner, er den som en tornado. Jeg tror det er mye forbedringspotensiale på akkurat det punktet for X360. :)

 

This.

 

Xboxen min lager en grusom hvinelyd som overdøver alt av komponenter i huset. Selv PC-en under last. På nattestid er det null problem å høre den på kjøkkenet gjennom veggene. Med DVD-drevet i gang er det bare perverst med støy. Tenker ikke noe særlig over det når jeg spiller "konse-spill" (i.e Forza, COD), men med slow paced spill alá GTAIV og SR2 er det vanskelig å ikke tenke over lydnivået til maskinen.

 

Det skal nevnes at jeg har en eldre konsoll som er produsert i slutten av 06, og etter hva jeg har fått med meg er konsoller produsert i 08-09 mye mer stillegående.

 

For min del kunne de godt fetet opp 360-en og operert inn en 120mm vifte eller to :)

Lenke til kommentar

Min xbox trenger ikke å fornyes eller forbedres. Den har fallt 2 ganger i gulvet fra 1 meters høyde i stein gulv. Det har blitt veltet 1 glass melk over den og dryppet inn i vifte hullene...

 

...ett 3 år gammelt barn har stått og hoppet opp på den. Og litt senere stod det samme barnet oppå den og pisset seg ut slik at det ble en liten foss rett på xboxen og inn i vifte hullene.

 

Det er heller ikke den nyeste typen xbox, med betre hovedkort og strømforsyning. Så skal det jo nevnes at den står i ett rom som sjelden ligger under 30 varmegrader...

 

... og ørken landskap utenfor som gjør at det titt og ofte blåses tusenvis av bitte små sandkorn inn vinduet og ligger seg over og inni xboxen.

 

Men til min store overasskelse så fungerer den perfekt. Og den nærmer seg 2 år gammel allerede. Og den har stått på 50 prosent av tiden.

 

Og det må selvsagt nevnes, at det svært ofte har lagt bøker og klær over xboxen slik at luftehullene har vert tildekket. Og det samme 3 år gamle barnet, har ved flere anledninger spist maten sin ved xboxen og lagt brødskivene sine oppå xboxen slik at smuler og syltetøy har sneket seg inn gjennom luftehullene.

 

Så det skjer mirakler selv idag, for logisk sett skulle denne xboxen ha klikket for lenge siden. Men den viser jo ikke tegn til å ha blitt torturert i nesten 2 år.

Lenke til kommentar

Ja, synes absolutt de burde gjort noe med støyen fra DVD-drevet istedetfor å lakke kassa i alle farger. Det er nok bedre på de nyeste med BenQ-drev enn på min Hitachi, men. Det er faktisk sånn at jeg vurderer å legge inn pirat-firmware på dvd-stasjonen for å få ned lesehastigheten slik at det blir levelig...

Men det skal sies at jeg ikke helt skjønner de som hyller Sony for at nye PS3 bråker mindre enn den gamle. Jeg har den gamle, og den er så og si totalt lydløs! Microsoft har mye å lære...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...