Gå til innhold

Bing 2.0 på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7
Microsoft skal ifølge nye rykter snart oppgradere sin søkemotor.

Les mer

 

Huff... Silverlight :p Da blir Bing enda mer "tung" enn det den er...

Bryr meg vel egentlig ikke så mye siden jeg aldri kommer til å gå over til Bing siden Google er mange ganger bedre enn Bing noen gang kommer til å bli.

 

Kanskje du skulle teste blindsearch først ? =) Jeg ble overraska over resultatet noen ganger.

 

Du mener kanskje at Flash er bedre enn silverlight, siden det er mye mer lettdrevet, open-source etc ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
flash er vel ikke open source?

Men er det ikke litt tidlig med versjon 2.0 når den europeiske utgaven fortsatt er beta.

 

Flash er ikke open-source nei, det var ment å være ironisk ;)

Lenke til kommentar
Hehe, søk på "hot mail" på Bing og se hva du får.

 

Gjør deretter det samme i google.

Liten forskjell egentlig, bortsett fra at Google foreslår å prøve "hotmail" mens Bing viser resultatene uten å bry seg om hvordan du skrev det...?

 

Uansett, blindsearch var interessant.

- For de artikkelsøkene jeg prøvde der (som jeg trenger i jobben/forskning) viste det seg at Google vant overlegent, kanskje pga Scholar?

- Tar alle søkemotorene hensyn til rekkefølgen på søkeordene, eller er den helt likegyldig?

- Om det ikke var for at man kun får opp 10 treff og ikke får mulighet til å klikke seg direkte inn til den søkemotoren man likte best, kunne jeg vurdert å bruke blindsearch til enkelte oppgaver, i stedet for å velge én av søkemotorene...

 

Artig at bing viser en fjord som bakgrunn - og at den er fra New Zealand men ser ut til like gjerne å kunne komme fra Norge. Det er faktisk endel fjorder her i Canada, men de likner overhodet ikke.

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Bing har potensiale til å bli bra, men inntil videre så bruker jeg den jeg er mest vant med og det er google. Den har fantastiske indexer og jeg har brukt år på å venne meg til hvordan jeg skal få mest mulig relevante søk når jeg søker på sære ting. Bing når ikke google til knærne engang. Dette gjelder (skuffende nok) spesielt når jeg trenger ting som står på microsoft.com (tutorials, feilrettinger etc) ting som jeg bruker mye i jobbsammenheng. Finner ting mye fortere når jeg bruker google enn når jeg bruker bing. Jeg skal IKKE krangle på at dette sikkert er fordi jeg er mest vant med google, problemet er bare det at jeg finner det jeg trenger når jeg bruker google. Derimot er det ikke bestandig jeg finner det når jeg bruker bing. Jeg har ikke tenkt å "lære meg" å bruke en til søkemotor fordi den potensielt sett en gang i framtiden kan bli bra og jeg muligens kan få relevante treff når jeg pr. idag finner det jeg trenger på google... Sorry microsoft. Hadde bing kommet for 6 år siden, så skulle jeg gitt den en seriøs sjangse... Men gidder ikke "avlære" meg google søkemetoden for å venne meg på bing søkemtoden når det ikke er noen fordeler.

 

 

Ps: "Glorete" side når jeg åpner søkemotoren er IKKE ett pluss.. Men ett svæææært minus i min bok

Lenke til kommentar
Kanskje du skulle teste blindsearch først ? =) Jeg ble overraska over resultatet noen ganger.

Ja, har testet den, ble ikke imponert. Prøv å søk etter f.eks. "bi ng", da er det kun Google og Yahoo som viser Bing i søkeresultatet...

Du mener kanskje at Flash er bedre enn silverlight, siden det er mye mer lettdrevet, open-source etc ?

He he... Nei, hater Flash også. Flash og Silverlight er begge onder på nettet. Det er HTML5 som er tingen! Ved hjelp av SVG og Canvas (to teknologier som Internet Explorer fortsatt ikke støtter) så kan man gjøre det meste som man kan gjøre med Flash og Silverlight.

(Men tross alt, Flash er ihvertfall tilgjengelig til en god del flere plattformer enn det Silverlight er.)

Lenke til kommentar
Hehe, søk på "hot mail" på Bing og se hva du får.

 

Gjør deretter det samme i google.

Liten forskjell egentlig, bortsett fra at Google foreslår å prøve "hotmail" mens Bing viser resultatene uten å bry seg om hvordan du skrev det...?

I den engelske utgaven ja, men prøv det samme i den norske. Bing.no viser ikke Hotmail i det hele tatt i de 10 øverste resultatene. Det er først i 7. resultat at siden har noe med Windows Live å gjøre, Windows Live ID.

Så det betyr at i Norge så er ikke engang Bing 1.0 lansert, det er kun snakk om en rebrandet utgave av Windows Live Search. Den mangler autokorrekturfunksjonen som finnes i den engelske

utgaven.

 

Denne funksjonen har Google hatt på den norske utgaven bra lenge.

Endret av havarhen
Lenke til kommentar
Hehe, søk på "hot mail" på Bing og se hva du får.

 

Gjør deretter det samme i google.

Liten forskjell egentlig, bortsett fra at Google foreslår å prøve "hotmail" mens Bing viser resultatene uten å bry seg om hvordan du skrev det...?

I den engelske utgaven ja, men prøv det samme i den norske. Bing.no viser ikke Hotmail i det hele tatt i de 10 øverste resultatene. Det er først i 7. resultat at siden har noe med Windows Live å gjøre, Windows Live ID.

Så det betyr at i Norge så er ikke engang Bing 1.0 lansert, det er kun snakk om en rebrandet utgave av Windows Live Search. Den mangler autokorrekturfunksjonen som finnes i den engelske

utgaven.

 

Denne funksjonen har Google hatt på den norske utgaven bra lenge.

OK. For å finne Bing skrev jeg faktisk Bing på Google - og da kom jeg til den engelske utgaven (bing.com) som jeg ønsket. Så ja, når man har blitt vant til Google ender det nok opp med at man bruker det helt til man eventuelt har noe som ligger et full-size hestehode foran.

Lenke til kommentar
Ved hjelp av SVG og Canvas (to teknologier som Internet Explorer fortsatt ikke støtter) så kan man gjøre det meste som man kan gjøre med Flash og Silverlight.

 

Dette er veldig feil.

 

(Men tross alt, Flash er ihvertfall tilgjengelig til en god del flere plattformer enn det Silverlight er.)

 

Og disse "flere platformene" er for eksempel...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...