Gå til innhold

Xbox 360 mer pålitelig? (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nå igjenn med detta tulet fra M$. Dette har de påstått gang på gang, og ved hver revisjon av hovedkortet. Allikevel ser vi at samtlige modeller har vært mer eller mindre plaget med disse såkalte RROD errorene.

 

Synes det er skandaløst at de kun tilbyr 3 års garanti når det er bevist design feil på konsollen. Hadde de hatt noen form for selvrespekt ville de tilbakekalt produktene og gått tilbake til tegnebordet. De velger heller å selge defekte produkter vel vitende om at det finnes alvorlige feil på det.

 

Når de lanserer konsollen med 68 i feilprosent rett fra produksjonsbåndet, sier det litt om hvilke praksiser dette selskapet lever etter. Jeg synes nesten det er frekt å påstå noe annet.

 

Nei, inni skammekroken med deg, Aaron Greenberg! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ikke nå igjenn med detta tulet fra M$. Dette har de påstått gang på gang, og ved hver revisjon av hovedkortet. Allikevel ser vi at samtlige modeller har vært mer eller mindre plaget med disse såkalte RROD errorene.

 

Synes det er skandaløst at de kun tilbyr 3 års garanti når det er bevist design feil på konsollen. Hadde de hatt noen form for selvrespekt ville de tilbakekalt produktene og gått tilbake til tegnebordet. De velger heller å selge defekte produkter vel vitende om at det finnes alvorlige feil på det.

 

Når de lanserer konsollen med 68 i feilprosent rett fra produksjonsbåndet, sier det litt om hvilke praksiser dette selskapet lever etter. Jeg synes nesten det er frekt å påstå noe annet.

 

Nei, inni skammekroken med deg, Aaron Greenberg! :thumbdown:

 

Helt enig.

Lenke til kommentar

Tja

MS sier jo da at dette er et produkt som skal vare mer enn 3 år. Da gjelder jo forbrukerkjøpsloven i 5 år. Det er vel ikke noe tvil om at det er fabrikkasjonsfeil så da er reglene klare.

Det bare spm om hvor mye man er villig til å krangle for å få gjennomslag hos MS.

 

Petter

Lenke til kommentar

Petter: Alle spillkonsoller solgt i Norge (PS2, PS3, Wii, Xbox, Xbox360) dekkes av fem års reklamasjonsrett. Var en sak i forbrukertvistutvalget (bitråte har tatt linken: http://www.forbrukertvistutvalget.no/index...Saknr=20040256) om en PS2 som sluttet å virke etter over tre år, og det ble funnet at PS2 (og dermed implisitt også tilsvarende konsoller) skal ha fem års reklamasjonsrett. :)

Lenke til kommentar

HAHA! Mange rare kommentarer her inne... Men konspirasjonsteorier om MS og Sony-fanboyisme er jo ingenting nytt så jeg er lite overrasket.

 

Microsoft, som alle andre, er interessert i å tjene mest mulig. De har derfor absolutt ingenting å vinne på å tilby defekte produkter siden det koster dem en formue å ordne gratis reparasjon gang på gang. Med andre ord, de tjener på å bruke penger på R&D for å forsikre seg at de nye utgavene av konsollen ikke har like høy feilprosent som før.

 

Jeg har ingen tro på at de nye Xbox er 100% feilfrie men det er utrolig dumt å påstå at MS ikke har gjort konsollen betydelig mer driftsikker med de nye modellene.

Lenke til kommentar

Vurderer å sende inn Xboxen min, da jeg får disc unreadable på ALLE spillene mine idet siste :cry: den har også fryst noen ganger under spill når det først har virket...

Usikker på hvor gammel den er, men tipper minimum 3 år... Hvordan går jeg fram, hvilke rettigheter har jeg og må jeg punge ut selv, siden den er så gammel? Kanskje det vil lønne seg å bare kjøpe en arcade? :ermm: ps: jeg har ingen kvittering eller noe sånt, men esken har jeg.

 

OT: Har aldri brukt servicen til microsoft med xboxen, så har ingen formening der. Men som nevnt ovenfor så har jeg hatt den ganske lenge, så jeg klager ikke :thumbup:

edit: typo

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Synes det er skandaløst at de kun tilbyr 3 års garanti når det er bevist design feil på konsollen.

 

MS gir 5 års garanti i Norge. I tillegg har du reklamasjonsretten :)

 

Hvordan går jeg fram, hvilke rettigheter har jeg og må jeg punge ut selv, siden den er så gammel?

 

Bare ring MS support eller registrer den på xbox.com.

Lenke til kommentar
Vurderer å sende inn Xboxen min, da jeg får disc unreadable på ALLE spillene mine idet siste :cry: den har også fryst noen ganger under spill når det først har virket...

Usikker på hvor gammel den er, men tipper minimum 3 år... Hvordan går jeg fram, hvilke rettigheter har jeg og må jeg punge ut selv, siden den er så gammel? Kanskje det vil lønne seg å bare kjøpe en arcade? :ermm: ps: jeg har ingen kvittering eller noe sånt, men esken har jeg.

 

OT: Har aldri brukt servicen til microsoft med xboxen, så har ingen formening der. Men som nevnt ovenfor så har jeg hatt den ganske lenge, så jeg klager ikke :thumbup:

edit: typo

 

Bare ring microsoft å se hva de har og si til saken. Du har ingen ting å tape på å prøve. I følge norsk kjøpslov har man rett på 5 års garanti på varer som burdte holde lenger en dette. Så bare argumenter for din sak så kanskje du får det til:)

Lenke til kommentar
Vurderer å sende inn Xboxen min, da jeg får disc unreadable på ALLE spillene mine idet siste :cry: den har også fryst noen ganger under spill når det først har virket...

Usikker på hvor gammel den er, men tipper minimum 3 år... Hvordan går jeg fram, hvilke rettigheter har jeg og må jeg punge ut selv, siden den er så gammel? Kanskje det vil lønne seg å bare kjøpe en arcade? :ermm: ps: jeg har ingen kvittering eller noe sånt, men esken har jeg.

 

OT: Har aldri brukt servicen til microsoft med xboxen, så har ingen formening der. Men som nevnt ovenfor så har jeg hatt den ganske lenge, så jeg klager ikke :thumbup:

edit: typo

Jeg måtte aldri vise kvitteringen min da jeg leverte den inn. Ring MS (må kunne engelsk) :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Fikk to RROD i løpet av de første 3 måndene med Xbox 360, MEN etter at de fikset den for andre gang gjorde de noe med den siden den har ikke dødd på over ett år :D

Begge feilene skyldtes Hovedkort med produksjonsfeil, det er der roten til det onde ligger.

 

Veldig mye intens spilling og lange dager, Xboxen er blitt seiglivet.

 

Noen dager kan jeg sitte i 8-9 timer med små pauser fra skjermen uten at det gjør boxen noen verdens ting. (+ noen dager 8 timer split screen GoW 2)

 

Få den til å vare lenger:

 

- Den bør ikke stå ved siden av andre varme gjenstander.

- Den bør ikke støve ned.

- Den bør ha nok luft og ikke være stengt inne det gjør luften og xboxen veldig varm.

- Ikke la den stå på hvis man ikke bruker den eller står alene å durer gjennom en natt.

- Spill fra harddisk det bidrar til å senke temperatur.

- Normalt inneklima.

- Røff behandling kan skade maskinen, ikke flytt den mens den står på det skader disker.

 

Det gjelder all hardware, behandle det pent og det vil vare lenger.

 

Forøvrig om man har ikke hatt RROD er det gratis å få det det fikset i 5 år om det skulle skje.

 

Men det er eneste måten å få spillt spill som bare er på x360. (Håpe på bedre next gen Xbox)

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg fikk nylig de 3røde ringene. Ringte og snakka med en svensk fyr hos microsoft.

Han registrerte den og noen dager etter kom det en eske i posten med bruksanvisning

for hvordan jeg skulle pakke den ned i eska(var rimelig lett uansett). Den er nå på vei

hjem i posten(sporingsnummer på epost), ligger i oslo ser jeg så da har jeg den

i morra eller tirsdag:)

 

Dette var jo lett! Hadde ingen garanti på xboxen heller, kjøpte den brukt for flere år siden men fikk ikke garantibevis med. Den må være ca.4år nå tipper jeg.

 

Jeg syns dette er kongeservice;)

Lenke til kommentar

Heisann folkens.. Apropos Xbox og feilmeldinger.. Er det noen her som har hatt problemer med å kjøre Halo 3 solo campain?

 

Jeg starter den og den skrur seg rett av med følgende feilmelding: "failed to start the game"

 

Tenkte kanskje det er noen smarte xbox sjeler her som har peiling på om dette er en kjent xbox feil eller ikke..?

 

(DVDen er 100% oppegående og fungerer på andre xbox maskiner)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...