Gå til innhold

Ta sikkerhetskopi av minnepinnen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan man tar sikkerhetskopi av minnepennen(e) er ikke så viktig, det viktige er at man faktisk gjør det. Jeg mistet en 16GB minnepenn her om dagen, og til min store ergrelse var siste sikkerhetskopi flere måneder gammel. Jeg har nå lært min lekse på den harde måten, så dere som leser dette vel vitende om at noe burde vert backet opp, lær av mine feil!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Eh...

Er det noen som bruker minnepinner som primærlager???

Jeg trodde minnepinner ble brukt for å <b>ta kopi</b> av data.

Eller er det mange tullinger der ute?

Lenke til kommentar

spørs vell hvordan du jobber, jobber du hjemme uten mulighet for kontakt til jobbserverne eller dårlig linje så det går treeeeigt er det veldig lett for og oppbevare dokumentene dine på minnepinne og bare putte den i der du setter deg ned.

 

gjør noe i samme duren selv siden dårlig upload hjemme, men setter minnepinnen i nas'n når jeg kommer hjem så oppdaterer den backup og deler som nettverksmappe.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Eh...

Er det noen som bruker minnepinner som primærlager???

Jeg trodde minnepinner ble brukt for å <b>ta kopi</b> av data.

Eller er det mange tullinger der ute?

 

Hvis jeg er ute og reiser, og det er jeg ofte, så tar jeg med meg flere penner.

 

Den minste pennen bruker jeg til surfing og mail, den er satt opp med et master passord og husker resten, unntatt til nettbank. Dvs. et utall nettbutikker, SAS, Norwegian, og noen børs-sider jeg er registrert på, en del mail kontoer, pluss pluss.

 

Skulle jeg ikke ta backup av denne ??? Klart jeg gjør det. Men noe primærlager er det ikke.

Om dette gjør meg til tulling så er jo det beklagelig. :tease:

Lenke til kommentar

Image verktøy er vel og bra - men syns ikke det er noe bra til backup.

 

Har du en pinne på 16GB, så blir image 16BG. Det er ikke altid interessant å slette gamle backup-image, så da får du 16 * X image filer.

 

Dessuten så håndterer denne som standard kun å lage image av partisjoner. Så om du har en bootbar pinne så får du ikke med dette. Det skulle være noe som fikser dette i programmet...

 

Nei. Jeg savner heller et backupprogram, som kan ta backup - med innebygget versjonering uten å spise så sinnsvakt med plass. SVN er vel et alternativ, men da kreves det eget verktøy, og har lest om folk som har fått føkka repositoryen sin ... så vet ikke helt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...