Gå til innhold

Multicom med nylansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke så fryktlig imponert personlig. Med de samme spesifikasjonene som Acer Aspire 3810T, som er 0.3 kg lettere og har bedre batteri som standard, kommer prisen på cirka 7150 kroner. Nå har de riktignok satt opp prisen på 3810T på grunn av høy forespørsel, men 14" storebror 4810T selges fortsatt til rimlige 6300 kroner.

Lenke til kommentar

Giallorossi: Denne bærbare ser da faktisk ganske flott ut, og byggekvaliteten er helt i toppen. Tastauret har lavprofilerte. semi-isolerte taster som noen synes er bedre (jeg inkludert) og andre dårligere enn et "vanlig" tastatur.

 

Del: Uten Windows innstallert er du mest sannsynligvis nødt til å innstallere Windows eller et annet operativsystem fra minnepenn (siden den ikke har DVD-drev). Dette er ganske komplisert for de fleste, og Multicom advarer mot det.

Lenke til kommentar
Giallorossi: Denne bærbare ser da faktisk ganske flott ut, og byggekvaliteten er helt i toppen. Tastauret har lavprofilerte. semi-isolerte taster som noen synes er bedre (jeg inkludert) og andre dårligere enn et "vanlig" tastatur.

Smak og Behag vettu - For min del er det bare Mac Air som duger på de 3 punktene - Sier vel litt om kresenheten min :(

Lenke til kommentar

Fantastisk. Har lett i månedsvis etter noe slik. Har sett på timelineserien til Acer, men der får du ikke dual core CPU samt det er umulig å velge bort Windows. Her får du en super SSD, mulighet for Linux uten å betale "bot" til M$ og dual core CPU. I'm gonna buy one ;)

Lenke til kommentar
Du får Timeline serien med dualcore http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2509038, men synes forøvrig det er drøyt med over 1000,- lappen mer for småtteri spør du meg.

Da er du stuck med en vanlig HDD og dårlig byggekvalitet. Men takk for infoen ;)

 

Var å klådde litt på en Timeline i en butikk, skjermen bøyer seg bare du ser på den. Og det virket ikke særlig solid skrudd sammen :/

Lenke til kommentar
Del: Uten Windows innstallert er du mest sannsynligvis nødt til å innstallere Windows eller et annet operativsystem fra minnepenn (siden den ikke har DVD-drev). Dette er ganske komplisert for de fleste, og Multicom advarer mot det.
Å installere Ubuntu fra minnepenn er så griseenkelt at enhver får det til:

http://en.wikipedia.org/wiki/Usb-creator

fra en middels usb-penn er OS og fullt sett med applikasjoner (inkludert Open Office) installert på ti minutter. Bare velg norsk tastatur, brukernavn og passord, det klarer vel de fleste. Hvis du ikke har noen ubuntumaskin å lage pennen med kan du gjøre det direkte fra en live CD på en hvilken som helst maskin.

 

Forøvrig kan du installere fra ekstern CD/DVD hvis du kjenner noen som har en.

Endret av Del
Lenke til kommentar

13.3" Wide-LED skjerm 1366:768 oppløsning (Glare)

 

Det eneste positive her er led bakgrunnsbelysning, jeg venter til de får inn andre skjermer.

 

Giallorossi: Denne bærbare ser da faktisk ganske flott ut, og byggekvaliteten er helt i toppen. Tastauret har lavprofilerte. semi-isolerte taster som noen synes er bedre (jeg inkludert) og andre dårligere enn et "vanlig" tastatur.

 

Del: Uten Windows innstallert er du mest sannsynligvis nødt til å innstallere Windows eller et annet operativsystem fra minnepenn (siden den ikke har DVD-drev). Dette er ganske komplisert for de fleste, og Multicom advarer mot det.

 

Man kan installere fra nettverk med PXE boot, men la oss gå igjennom det enkleste valget for å se om det er hold i det Multicom sier:

 

At multicom mener noe annet kan jo stå sin prøve, men les gjennom dette og se om det har like avskrekkende effekt.

 

Det er veldig enkelt, for de fleste, Unetbootin fungerer på både linux og windows, og det er en veldig smal sak å bruke.

 

1.Installer programmet, Bruk exe-filen for windows eller last det rett ned fra pakkebiblioteket i de fleste linuxdistibusjoner hvis du bruker det.

 

2.La programmet laste ned OS for deg, eller velg en iso du har lastet ned selv.

.Velg minnepinnen du har satt i maskinen og trykk "OK".

 

3.Så tar du med minnepinnen til en annen maskin, starter opp med denne tilkoblet, velger minnepinnens navn i boot menu, ofte ved å trykke F12 under oppstart, eller går inn i bios å ordner usb forann hardisk i boot priorities, om dette ikke er satt opp allerede.

 

Multicom tjener nok gode penger på folk som biter på advarselen deres.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Prisen er helt rå for en maskin i den klassen. At man slipper Windows-skatt hjelper selvsagt merkbart på. Mange flotte spesifikasjoner. Jeg ville nok valgt SU3500-prosessoren (5,5W mot de andre to som er 10W. Celeronen mangler i tillegg speedstep), selv om den koster hele 1200 kr ekstra. 4GB og 500GB 5400rpm er billige oppgraderinger, men harddisken ville jeg byttet ut med SSD når prisene blir noe lavere. (Harddisken gjør jo fortsatt nytte som ekstern disk)

 

Men det er likevel noen detaljer som ikke passer meg: Jeg vil gjerne ha 12" med 1280x800, litt lavere vekt og et brikkesett som takler 1080p video på HDMI-utgangen.

Lenke til kommentar
Men det er likevel noen detaljer som ikke passer meg: Jeg vil gjerne ha 12" med 1280x800, litt lavere vekt og et brikkesett som takler 1080p video på HDMI-utgangen.

En Acer Timeline laptop med SU9400 og Ati HD4330 skjermkort takler vel dette? (Hardware acceleration) Har også lest rundt og folk har visst fått til 1080p på 13.3" versionen av Acer Timeline med SU9400 og 4500mHD.

 

For meg holder det med 720p avspilling, lang batterikapasitet og at den ikke er så tung. Til dette trenger man heldigvis ikke Ati HD4330. (Penger og spare) Har en annen blytung 15.4" laptop som kan ta seg av spill og 1080p. :)

 

Satt egentlig og venta på en netbook med intel Atom og Nvidia Ion chipsett, den ville klart den jobben også ganske greit. Men ser jo ikke ut som om det kommer....

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...