Gå til innhold

Toshiba lanserer verdens første SDXC-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terrabytes.

Det skal være terabyte, med en r, og uten s-endelse. Å skrive "to terrabytes" er like feil som å skrive "to killometers".

 

Slå opp i ordboka på terra, så finner du følgende:

terra (lat.) jord t- incognita ukjent land, område der en ikke føler seg hjemme

 

Jeg føler det blir slappere og slappere i media angående rettskriving. Tall og enheter synes jeg journalister gjør feil med oftere enn de gjør riktig :roll: . Nå er kanskje ikke tek.no de verste på akkurat det, men det er dumt hvis dere også går i den retningen.

Lenke til kommentar
Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terrabytes.

Det skal være terabyte, med en r, og uten s-endelse. Å skrive "to terrabytes" er like feil som å skrive "to killometers".

 

Slå opp i ordboka på terra, så finner du følgende:

terra (lat.) jord t- incognita ukjent land, område der en ikke føler seg hjemme

 

Jeg føler det blir slappere og slappere i media angående rettskriving. Tall og enheter synes jeg journalister gjør feil med oftere enn de gjør riktig :roll: . Nå er kanskje ikke tek.no de verste på akkurat det, men det er dumt hvis dere også går i den retningen.

Nå ser jeg det er rettet til

Den nye standarden, SDXC støtter opp til to terabytes.

Ble det for tungt å rette begge de påpekte feilene samtidig? :tease:

Hvis det blir for vanskelig, kan det forenkles ved å skrive 2 TB.

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar

@GCardinal: Såklart. Jeg glemte helt bort dette med kameraer og støtte for NTFS. Jeg var mest fokusert på det med å bruke den som en lagringsenhet. Og da har det vel ingenting å si hva den er formatert som, på en mac vil man f.eks bare kunne formatere den som en HFS-disk, eller hva?

Lenke til kommentar
Sistnevnte er nok en skrivefeil. Det skal sikkert være 64 Gibabyte (GB) og ikke Gigabit (Gb).
*knis* :grin2:

 

ckl77: Veldig få (om noen) er vel svaret. Vi vil nok se noen enheter i løpet av året, men så langt er det meg bekjent ingen. Jeg var litt overrasket over at D300s tilsynelatende ikke har støtte for det (står i hvert fall bare SD og SDHC på Nikons websider).

Lenke til kommentar

Fy søren, så bra. Håper brikken er like liten som en SDHC-brikke, eller hva sies om det?

 

Har en liten 8 Gigabyte hengende på nøkkelknippe, med en knøttliten USB-plugg. Sandisk sin. (Jeg har i lengre tid skrevet Gigabyte og Megabyte fullt ut, det er gjerne det enkleste for å ikke klusse ting til for seg selv, hehe).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...