Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Touch Pro 2 har et batteri på 1500 mAh, som kan tynes i 19 dager i hvilemodus med 3G-tilkobling eller 4,5 timer samtaletid. Deaktiverer du 3G får du 7 timer taletid, mens hviletiden går ned til 14,5 døgn

 

Trodde det var motsatt, at taletiden økte hvis man deaktiverte 3G?

Slik er det i hvert fall på min Diamond, som sluker strøm med 3G

Lenke til kommentar

Inntil HTC bestemmer seg for å legge til skikkelig kamera så er dei dessverre ganske utelukket for meg. Ikkje at eg vil ha eit sjukt bra kamera, men eg forventer eitt som er bedre enn det dei disker opp med. Makan til billig-greier dei hiv inn i mobilene sine.

Lenke til kommentar
Touch Pro 2 har et batteri på 1500 mAh, som kan tynes i 19 dager i hvilemodus med 3G-tilkobling eller 4,5 timer samtaletid. Deaktiverer du 3G får du 7 timer taletid, mens hviletiden går ned til 14,5 døgn

 

Trodde det var motsatt, at taletiden økte hvis man deaktiverte 3G?

Slik er det i hvert fall på min Diamond, som sluker strøm med 3G

 

Skjønte ikke det jeg heller ...

Lenke til kommentar

Bra video! Likte det veldig godt, fortsett med det. Men ikke gå lenger enn dette "humormessig".

 

Noe annet enn oppgulpet i video-reviews hos Spillverket.

 

Igjen, flott test :) Stå på.

 

Nå må jeg bare vurdere om det blir en Touch Pro 2 eller Samsung Jét. Noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Touch Pro 2 har et batteri på 1500 mAh, som kan tynes i 19 dager i hvilemodus med 3G-tilkobling eller 4,5 timer samtaletid. Deaktiverer du 3G får du 7 timer taletid, mens hviletiden går ned til 14,5 døgn

 

Trodde det var motsatt, at taletiden økte hvis man deaktiverte 3G?

Slik er det i hvert fall på min Diamond, som sluker strøm med 3G

Hei,

 

Taletiden øker alltid når 3G deaktiveres, slik som det også står i avsnittet du quoter. Hviletiden varierer imidlertid, og mange telefoner har bedre hviletid i 3G. Dette er HTCs offisielle spesifikasjoner.

 

 

Takk for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar

Burde ikke en telefon få 6 hvis den er så tilnermet perfekt for målgruppen som det virker i denne artikkelen? Bra dere skriver om at den ikke passer for alle, men synes ikke det blir helt fair. En ville f. eks. ikke trukket for mangel på multimediastøtte om man testet en thinkpad, og dette blir vel noe av det samme i mobilform?

Lenke til kommentar
HTC har som vanlig lagt på Touch Flo 3D, et grensesnitt som sørger for at du ikke trenger å bruke pekepennen så ofte.

Ikke skrem Windows Mobile-skeptikerne til å tro at man må bruke penn så fort man kommer utenfor Touch Flo nå. ;) På grunn av den store skjermen er jo denne bare på grunn av dette mye mer fingervennlig enn forgjengeren. De eneste gangene (omtrent) som jeg bruker pennen på min Touch HD er ved håndskriving av notater.

 

Ut fra esken støtter Touch Pro 2 kun formatene WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V og AVI. Den mangler støtte for DivX, og sannsynligheten for at du må konvertere videoene dine er til stede.

Ellers så kan man enkelt og greit bare installere et program som takler de fleste formater, og slike programmer er det mange av.

 

At telefonen mangler kameratast, betyr at du ikke får valgt hvor du skal fokusere i bildet på vanlig måte. Det fokuseres automatisk i midten, og bildet knipset så snart telefonen har funnet fokus. Heldigvis har telefonen fått berøringsfokus, slik at du først kan velge fokusområde og deretter trykke på utløserknappen på skjermen som fører til at telefonen fokuserer og knipser bildet. Du kan alternativt velge å fokusere på "gjennomsnittet" i bildet.

Er ikke dette en liten motsigelse? Uten berøringsfokus må man jo ofte la enheten fokusere ørten ganger for at den skal fokusere der du vil, mens med berøringsfokus bare trykker du der du vil fokusere. Det er jo mye lettere og bedre.

 

Vi sitter da igjen med et spørsmål: Hvorfor kan ikke telefonen være alt dette rett "ut av esken"? De aller fleste som kjøper telefonen kunne fått mye mer nytte av den hvis det i det minste var et minnekort og en hodesettovergang inkludert, og all erfaring tyder på at få tar seg bryet med å kjøpe dette i ettertid.

Er enig at minijack burde vært innebygget eller overgang burde fulgt med. Angeånde minnekort har jo HTC vært flinke med å sende med dette, så at de har droppet dette er jo litt synd, men veldig mange sitter med en del microSD-kort hjemme nå, og prisen på et kort er jo ikke rare kostnaden i forhold til mobilen. Sånn sett er det jo litt miljøvennlig også, spesielt med tanke på at det som følger med ofte blir byttet ut med et som har størrre kapasitet (og som kanskje er raskere). Når det kommer til programvare for avspilling av video og liknende så har nok dette med lisenser å gjøre. De fleste lisense for gratis programvare gjelder jo ikke for kommersiell bruk, derfor er det lettere og billigere for HTC (og kunden) at kunden selv installerer det den vil ha.

 

Burde ikke en telefon få 6 hvis den er så tilnermet perfekt for målgruppen som det virker i denne artikkelen? Bra dere skriver om at den ikke passer for alle, men synes ikke det blir helt fair. En ville f. eks. ikke trukket for mangel på multimediastøtte om man testet en thinkpad, og dette blir vel noe av det samme i mobilform?

Skulle nesten tro at denne levde opp til terningkast seks innen målgruppen, når det muligens ikke finnes noen bedre profftelefon. N97 har riktignok større internminne, hakket bedre kamera og innebygd minijack, men har igjen dårligere batteri, skjerm, tastatur og noen andre svakheter. Minijackproblemet kan man løse med å kjøpe ett adapter for en drøy hundrelapp, selv om dette ikke er helt ideelt og burde fulgt med i pakka. Minnekort har man kanskje fra før ellers så støtter jo telefonen opp til 32 GB. Multimediestøtten (med unntak av et bedre kamera) fikses jo enkelt ved hjelp av gratis programvare. Når man klarte å gi SonyEricsson W715 som manglet innebygd minijack til tross for at det er en musikktelefon, hadde en liten lavoppløst skjerm, labert kamera, ikke fullgod byggekvalitet og dårlig GPS-programvare integrert uten mulighet for å utvide, syns jeg også denne burde fått terningkast 6 og ikke 5.

 

Ellers var dette en veldig fin test, med gode videoer med et passende snev av humor. :)

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...