Gå til innhold

Test: HTC Touch Pro 2


Anbefalte innlegg

Dere har jo fått så fænsi måter å teste kamera på. Hadde det vært mulig å teste denne på samme måte for sammenligning med andre mobiler?

 

Kan ikke svare for Amobil, men mest sannsynelig har amobil fått tilsendt en Touch Pro 2 fra produsenten til testen og levert telefonen tilbake etter test.. Så vil tippe de ikke har en telefon og teste kameraet på nå nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Lionel_Luthor sier er i utgangspunktet korrekt, men enkelte telefoner beholder vi lengre for å ha som sammenligningsgrunnlag. Vi kan dessverre ikke prioritere å teste kameraet på eldre telefoner på samme måte som vi nylig har begynt med (i slutten av august). Hvis du helt direkte lurer på om du skal kjøpe HTC Touch Pro 2 men er usikker på om kameraet er bra nok, skal jeg selvfølgelig klare å knipse labbilder av hovedkort og sinekart, plotte inn verdien på detaljgjengivelse og få en sammenligningsgraf ut av det. Men i utgangspunktet har vi altså ikke tid til å begynne å gjøre dette på telefoner vi testet før slutten av august.

Lenke til kommentar

For å svare deg Einar. Ja det stemmer at jeg helt direkte er veldig interessert i Touch Pro 2, men at kamera er et stort ankepunkt. Jeg har tidligere hatt Touch, men byttet etter hvert til N79 blant annet fordi jeg syns kameraet på Touch var alt for treigt, og lite lyssensitivt. Som gjorde at det å ta øyeblikksbilder av familie o.l. ble nærmest umulig. Hvis kameraet på Touch Pro 2 er tilnærmet like dårlig, så blir jeg fort veldig usikker på om dette er rette mobil for meg. Uten at du trenger å ta labbilder osv., hvordan vil du si kameraet på TP2 er til bruken jeg nevnte tidligere? Gjerne i forhold til Touch og N79.

Lenke til kommentar

Jeg brukte HTC Touch Pro 2 også i sommerferien etter at jeg hadde testet telefonen. Jeg tok en god del bilder på mine mange båt- og fjellturer i Nord-Norge, og mange midnattsolbilder. Veldig mange ganger angret jeg på å ha latt speilrefleksen være igjen hjemme, mens jeg som oftest heldigvis hadde det med på tur. Touch Pro 2 gir veldig slørete bilder, og uansett hvor fint motivet er blir bildene av lav kvalitet. Også når man nedskalerer til Facebook-bildestørrelse er det fortsatt helt tydelig at bildene er tatt med en mobiltelefon. N79 i godt lys fungerer mye bedre. Med litt flaks og nedskalering til halve eller en tredjedel av bildestørrelsen kan man gjerne tro at bildet er tatt med et kompaktkamera, ettersom fargene er bedre og det er mindre overoppskarping (bildene er skarpere i utgangspunktet). HTC Touch stiller seg ganske likt HTC Touch Pro 2. Det er riktignok 2 megapiksler i forhold til 3,2, men når man nedskalerer til det nødvendige for å få grei bildekvalitet er likevel bildene omtrent like store. Dette kameraet har jeg brukt veldig mye mindre enn Touch Pro 2 og N79 - men på de bildene jeg har sett ser det ikke ut som Touch Pro 2 leverer bedre bilder enn Touch.

 

Håper det var til litt hjelp iallfall. Generelt er det lurt å ha et kompaktkamera med seg om man er interessert i god bildekvalitet. For min del kunne Pixon 12, Satio eller Nokia N86 8MP erstattet kompaktkameraet selv om det ikke er like god bildekvalitet. Til å ta gode bilder bruker jeg speilrefleks :)

 

Edit: Forøvrig dukket akkurat Sony Ericsson Xperia X2 opp på kontoret. Det kan jo muligens være en Windows-mobil med brukbart kamera. Vi tester den selvsagt så fort som råd er :)

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar

Takker for fyldig svar. Hvis kameraet på TP2 er i nærheten av det på Touch, så er det stort sett ubrukelig til mitt bruk. Og det er utrolig ergelig... Hvorfor klarer HTC aldri å ha gode nok kameraer? :(

 

 

Jeg bruker ordentlig kamera når jeg veit at jeg skal ta bilder. Men bruker også mobilen veldig mye i spesielle øyeblikk som plutselig oppstår. Jeg orker ikke gå rundt med et ekstra kompaktkamera bare i tilfelle noe skulle skje som jeg vil ta bilde av.

 

SE X2 kunne være interessant. Men jeg har en kamerat med X1, og han er ganske misfornøyd på flere punkter. Så jeg er i utgangspunktet skeptisk til X2 og... gleder meg til å lese testen.

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Inntil HTC bestemmer seg for å legge til skikkelig kamera så er dei dessverre ganske utelukket for meg. Ikkje at eg vil ha eit sjukt bra kamera, men eg forventer eitt som er bedre enn det dei disker opp med. Makan til billig-greier dei hiv inn i mobilene sine.

 

Hm synes kameraet på HTC pro2 er ganske så bra. Sammenlignet med en Sony ericsson med 8 mgp kamera, så var HTC pro 2 helt overlegent. synes det er en av de bedre tingen på telefonen sammenlignet med mye annet som jeg synes er heller dårlig. etter 1 ukes bruk er skyvemekanismen veldig slarkete. DET er dårlig på en tlf til over 4000.-

lett å komme borti div knapper når en driver med tlf. (det kan være at det er litt nytt for meg med smart tlf)

MEN, at man ikke får noe varsel om at en enten surfer på wifi eller 3g nettet? det er merkelig.

Vet jo ikke noe før en evt får regninga

Bror

Endret av bror40
Lenke til kommentar

Hehe, det virker jo som den er 10 ganger så kjapp som forgjengeren. Skulle tro det var grunn nok.

kjapp og kjapp fru Blom, synes den er utrolig treg til å laste inn bilder når man åpner bilde mappen. Kanskje litt lite minne i den telfeonen. Hadde en Sony ericson før, og den var kjapp.

Får tro det kommer en oppdatering på prg. varen etter hvert som kan speede opp litt. ellers kul tlf for dem som liker å knote litt før en får gjort noe på den....

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...