Gå til innhold

Ingen LAN-modus i Starcraft II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo ganske innlysende at dette er gjort for å tvinge folk til å kjøpe spillet dersom de vil spille på lan. Å piratkopiere Starcraft/Warcraft III for bruk på lan i dag er jo barnemat.

 

Det jeg håper er bare at forbindelsen kan bruke LAN og ikke gå over internett etter at man har logget inn på battle.net.

Lenke til kommentar

:dontgetit:

 

Lite detaljar foreløpig, men dersom du må ha internettforbindelse for å spele SC2 er jo det fantastisk tåpeleg. Battle.net fungerer ganske bra, men det slår ikkje LAN-forbindelse.

 

Me får håpe det kjem programmer som kan simulere LAN over Battle.net. Ein omvendt Hamachi om du vil.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Dette var da en noget snodig avgjørelse.

 

Dersom de er redde for piratkopiering, så finnes det andre og bedre måter å bekjempe dette på enn å nekte for LAN-spilling.

 

Tror dog at Blizzard muligens vil snu på flisa dersom presset fra fans og de store massene blir stort nok. :)

 

 

 

Edit: Skriveleif.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

Trodde produsentene hadde forstått det at alle ikke hadde internett og at alle LAN ikke hadde 50000+ folk eller lignende, tydeligvis ikke.

Her tror jeg nok at de må kurses mye disse utviklerne så de kan lære litt, for svært mange kan ikke jobben sin.

 

Uansett, dette blir nok enda en hackjob ala det de gjorde med Need For Speed Underground i sin tid.

Igjen vil piratene og crack folka redde dagen, ingen tvil om hvilken side man burde rulle med i det siste nei.

Lenke til kommentar

Da mista Blizzard en potensiell kjøper fra meg ihvertfall, ken hende at jeg kommer på et LAN som ikke har så veldig rask linje, så da er det egentlig bedre å spille spill med LAN muligheter for å minske forsinkelsen som kan forekomme hvis signalene skal først til utlandet og så tilbake til Norge.

Lenke til kommentar
Da mista Blizzard en potensiell kjøper fra meg ihvertfall, ken hende at jeg kommer på et LAN som ikke har så veldig rask linje, så da er det egentlig bedre å spille spill med LAN muligheter for å minske forsinkelsen som kan forekomme hvis signalene skal først til utlandet og så tilbake til Norge.

Spill sender svært lite data over nettlinjen. Så lenge ingen voldtar linjen med nedlasting eller opplasting vil det nok ikke være et problem.

 

Det tar vekk en valgmulighet, men tror ikke jeg kommer til å bli berørt nevneverdig av dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dette er å skyte seg i storetåa av Blizzard. Å kunne spille via LAN er jo en utrolig stor lettelse når man ved en skjelden anledning ikke har internett. Samt å finne hverandre er jo mye lettere... Meh. Har ikke helt sansen for dette. Selv om en million signerer underskriftskampanjen, så vil nok ikke Blizzard gi etter. De er jo kjent for å gi spillere det de tror de vil ha, i stedet for å høre på spillerene og gi etter for presset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå har vel aldri Blizzard vært noe nevneverdig plaget av piratkopiering, samt har de en stor, trofast fanskare. Så egentlig tror jeg det er annet som ligger bak, enn at de er redde for piratkopiering.

Lenke til kommentar
Da mista Blizzard en potensiell kjøper fra meg ihvertfall, ken hende at jeg kommer på et LAN som ikke har så veldig rask linje, så da er det egentlig bedre å spille spill med LAN muligheter for å minske forsinkelsen som kan forekomme hvis signalene skal først til utlandet og så tilbake til Norge.

Spill sender svært lite data over nettlinjen. Så lenge ingen voldtar linjen med nedlasting eller opplasting vil det nok ikke være et problem.

 

Det tar vekk en valgmulighet, men tror ikke jeg kommer til å bli berørt nevneverdig av dette.

 

Tullball.. Spill påvirkes i stor grad av linjehastighet, kvalitet på kabel etc. I Norge har vi og problemet med NGT som nettleverandør som rett og slett ikke støtter SC(håper dette ikke også gjelder SC2) på battle.net. Så dette er et stort problem for veldig mange..

Lenke til kommentar

Forstår jo at det vil hindre piratkopiering, men de bør være mer bekymret for SC2 sin framtid som esport i Korea, og selvsagt at det ødelegger for alle andre normale spillere som vil spille via LAN.

 

Det kommer nok uansett en eller annen crack som fikser dette problemet slik at små lokale LAN kan ha det gøy.

Lenke til kommentar

Tror neppe dette har noe å si for 95% av de som KJØPER spillet.

 

Om blizzard velger å bruke dette som en form for kopibeskyttelse, så for all del. Heller det her en den forbanna securerom dritten og aktivering via telefon, internett, post, skriftlig kontrakter og gud veit.

 

Var en periode da jeg ble uten internett, så fant jeg ut at jeg kunne legge inn noen single player spill, tingen var at etter å ha kjørt programmet EN gang måtte jeg ha tilgang til internett for å aktivere produkter. Hadde det vært slik, så kunne jeg ha forstått bekymringene til folk.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...