Gå til innhold

Opera størst på mobilsurfing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så det måtte altså ett eple-produkt til for at folk skulle våkne til tanken om mobil surfing, jeg er skuffet over mine medborgere...

 

Eller, etter å ha sett på grafene så kan det virke som at det som har skjedd er at dem som tidligere brukte opera på en eller annen mobil har byttet til iphone i hopetall, siden stigningen i iphone matcher faller i opera ganske bra...

 

Forøvrig virker det som det er symbian-brukere som har gått iphone...

 

Morsomt å faktisk se en side hvor en ikke får opp "betal for å få flere detaljer" hele tiden...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Err. Nå ser det ut til at noen har sovet i timen - det er mulig det er flere sidevisninger i Opera (Mini) enn i Safari for iPhone/iPod Touch, men nå må vi ikke glemme to små ting:

 

- Opera Mini har vært en gratis nedlastbar nettleser siden 2005 og hadde i januar 2008 (finner ikke nyere tall) over 44 millioner brukere.

- iPhone har solgt ca. 30 millioner eksemplarer siden høsten 2007.

 

Relativt viktige momenter når man skal uttale seg om markedsdominans.

Lenke til kommentar

Tror ikke alt som står på StatCounter stemmer. Der står det også at det finnes nesten dobbelt så mange Blackberry-enheter på det norske markedet enn enheter med Windows Mobile, og jeg tror heller ikke noe på at over halvparten av telefonene på det norske markedet er en Iphone. Bare ta en titt her.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Tror ikke alt som står på StatCounter stemmer. Der står det også at det finnes nesten dobbelt så mange Blackberry-enheter på det norske markedet enn enheter med Windows Mobile, og jeg tror heller ikke noe på at over halvparten av telefonene på det norske markedet er en Iphone. Bare ta en titt her.

Vel, nå vil det der bli fordreid basert på hvor mange enheter av hvert os som surfer sider som statcounter henter data fra...

 

Det kan godt være flere WM telefoner her til lands, men iphone-brukerne surfer mer...

 

Men en ting jeg undres over er hva som skjuler seg i "unknown" ;)

Lenke til kommentar
Opera er blitt største vanlige nettleser i Russland

Det kan jo ikke stemme? :/

 

Det vil være ganske svakt av meg å hevde at en enslig statistikk utgjør den hele og fulle sannhet, men den antyder i alle fall at Opera er sterkt representert på det russiske markedet. Opera 10 med turbo kan eventuelt bli enda sterkere, da en av årsakene til at Opera er populært der er fordi folk har dårlige linjer og Opera har navn for seg å være raskt på dårlige linjer?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Fåes Opera Mobile med støtte for Flash?

Den støtter plugins, og Flash er en plugin, så...

 

 

 

Relativt viktige momenter når man skal uttale seg om markedsdominans.

Hva er relevansen? Faktum er jo at iPhone bruker mye mer data enn Opera Mini, så mye mer data vil bli overført. Opera cacher jo ting, noe som fører til langt færre "hits" på servere, og dermed er Opera sannsynligvis ganske så underrepresentert i forhold til iPhone, som omtrent ikke cacher i det hele tatt, og som henter alt på nytt omtrent hver gang du gjør noe.

 

 

 

Opera er blitt største vanlige nettleser i Russland

Det kan jo ikke stemme? :/

Noen som har noe info å skyte inn angående dette?

Opera har alltid vært store i Russland. Hvorfor skulle ikke dette kunne stemme?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...