Gå til innhold

Junifest 2009 - Ratleto - Ta bilde hver dag


Anbefalte innlegg

Bruker: Ratleto

Utfordring: Ta bilder hver eneste dag

Deltakernivå: Entusiast

Utstyr: 3 objektiver, 2 hus, og 1 blits. Se profil for oversikt.

 

Siden dette er første gang jeg er med på en månedsutfordring, så legger jeg ikke lista høyere enn at målet er å ta bilder hver dag - noe jeg tror blir tøft nok. :)

 

Edit: Forbedret emnetittel

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. juni

 

Da er man igang. Utfordringen starter i alle fall bra. Vi har vært på hytta til svigers i helga, og samboeren viste meg en veps som hadde kommet inn, og som hadde begynt og bygge bol - i lampa over senga i overkøya på et av soverommene på hytta. Har haugevis av andre bilder, men dette var en av de bedre.

 

Vepsen Soffia bygger bol

 

post-31358-1243894281_thumb.jpg

 

Dersom interessen er der, kan jeg starte en egen tråd for vepsen "Soffia" (ja, 2 f'er).

 

På tide å skaffe seg makro-objektiv, tro? Dette er tatt med 70-200 IS USM på 200mm, og er nesten 100% crop.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

1. Du har en samboer med gode nerver. Kan vanskelig se for meg at min bedre halvdel ville komme med noe annet enn "vrææl" med veps i nærheten.

2. Pent bilde! Mye detaljer, synes også komposisjon fungerer bra.

 

(Men kanskje ut kan legge utfordringen i trådtittel? Blir fort litt måne tråder å holde styr på her.)

Lenke til kommentar
1. Du har en samboer med gode nerver. Kan vanskelig se for meg at min bedre halvdel ville komme med noe annet enn "vrææl" med veps i nærheten.

2. Pent bilde! Mye detaljer, synes også komposisjon fungerer bra.

 

(Men kanskje ut kan legge utfordringen i trådtittel? Blir fort litt måne tråder å holde styr på her.)

 

Nåja. Hun har det med å rope på meg hver gang et insekt viser seg, men denne ble hun "venner" med. Hehe. Vepsen var jo så opptatt med sitt. Men jeg kan starte en egen tråd om Soffia. Må bare få fiksa bildene. Har tatt tilsammen nesten 1200 bilder i pinsehelga, og har litt å gå gjennom.

Lenke til kommentar

2. juni

 

Jeg hadde noe helt annet i tankene, og jeg tok noen bilder av det, men det fungerte overhodet ikke... Mens jeg rotet med det som ikke fungerte, så kom jeg over dette:

 

Madammens bokhylle

 

post-31358-1243968239_thumb.jpg

 

Dersom du ikke skjønner bildet, så les titlene. :)

 

 

Det er noen håndarbeidsbøker inni der, men stort sett er det håndverkerbøker. Og de er altså ikke mine, men samboerens. Jepp, hun er av den praktiske typen.

 

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar
haha, jeg liker det!

 

Er bøkene til venstre handlet hos oss kansje? Har solgt mange av de der :D

 

Madammen forteller at det er en del år siden hun anskaffet dem, og at det var via bokklubb. :)

 

Det ser ut som om du har et mer spennede liv enn det jeg har for tiden ;)

 

Tom

 

Javel? Kjeder du deg veldig for tida? :p

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

3. juni

 

Typiske trøndelag

post-31358-1244064802_thumb.jpg

 

Været her i Trøndelag kan være slitsomt skiftende. Dette bildet fikk jeg tatt akkurat mellom regnskurene som har vært idag. Og langt borte i bildet ser man nok en regnskur.

 

 

Et typisk landskapsbilde av meg, vil jeg tro. Traff ikke helt med eksponeringen, og klarte ikke å redde skyene og den blå himmelen helt, men nesten i alle fall. Hadde det vel litt travelt med å ta ferdig bildene før nok en regnskur kom.

 

Canon 350D, Sigma 10-20mm, ISO 200, 10mm, f/11, 1/125 sek.

 

 

Lenke til kommentar

4. juni

 

Selvportrett og to brannbiler

 

post-31358-1244229125_thumb.jpg

 

Da fikk jeg endelig bestemt meg, og jeg gikk for det jeg likte best først - selv om samboeren likte et annet, som hun egentlig ikke syntes var noe første gang hun så det... osv. :D

 

Jeg hadde store planer om å ta bilder av et hus som brannvesenet skulle øve i. De skulle også brenne ned huset, men da jeg var innom der i går, så var de ferdige med å øve, og huset skulle ikke brennes ned likevel. Så da ble det nærbilder av ting i den ene av brannbilene. Men dette ble likevel ganske annerledes. Kanskje derfor jeg valgte det.

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...