Gå til innhold

Lenovo med to nye bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt spent på prisen for U350 med 8GB, i følge prisguiden til HW så koster 8GB ddr3 SO 6k.. Men må ellers si at dette var en meget interesant manskin! Blir spennende å se de faktisk norske prisene! :D

 

8GB blir vel neppe standard, men vekten var jo veldig bra. Veier jo bare et par hundre gram over netbooksene. Hvis batteritiden også er god så skal jeg vurdere det :) Trenger noe som er større enn min eee701

Lenke til kommentar
8GB blir vel neppe standard, men vekten var jo veldig bra. Veier jo bare et par hundre gram over netbooksene. Hvis batteritiden også er god så skal jeg vurdere det :) Trenger noe som er større enn min eee701

 

Nei, jeg tror heller ikke av 8GB blir noe standard. Men lurer litt på hvor mye minne man får for 5k og hvor mye 8GB koster ;)

Lenke til kommentar
Litt spent på prisen for U350 med 8GB, i følge prisguiden til HW så koster 8GB ddr3 SO 6k.. Men må ellers si at dette var en meget interesant manskin! Blir spennende å se de faktisk norske prisene! :D

 

Jeg vil tro at den har 2 minneslotter. Da blir det jo bare ca 700 kroner totalt for 2 stk. 4GB moduler.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den har 2 minneslotter. Da blir det jo bare ca 700 kroner totalt for 2 stk. 4GB moduler.

 

Hvis du ser her så ser du at 2x2GB (dvs 4GB minne) ligger på den prisen du sier. Men 2x4GB (dvs 8GB minne) ligger på nesten 6 store.

 

 

@A-Jay

Sånn kan du alltid sitte. Det vil alltid komme et bedre produkt 1 dag, 1 uke, 1 mnd etter du kjøper noe. Derfor er det viktig å kjøpe det som dekker dine behov og prøve å se bort fra nyhetene etter det ;)

Lenke til kommentar

U350 hadde vært mye mer interessant for meg hvis den kom med SU9600 (1.6GHz dual core, 10W TDP) i steden for SU3500 (1.4GHz single core 5.5W TDP). Uansett er jeg selv så fornøyd med min to år gamle laptop etter oppgradering til Intel 80GB SSD + ubuntu 9.04/W7 så jeg venter gladelig til Nehalem arkitekturen gjør inntog i laptops. FSB designet fungerer ikke når CPU kommer ned mot 5W TDP. Antagelig er FSB alene ansvarlig for 2-3W i den maskina, så den bør absolutt fjernes.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at den har 2 minneslotter. Da blir det jo bare ca 700 kroner totalt for 2 stk. 4GB moduler.

 

Hvis du ser her så ser du at 2x2GB (dvs 4GB minne) ligger på den prisen du sier. Men 2x4GB (dvs 8GB minne) ligger på nesten 6 store.

 

Jeg sjekket prisen på DDR2 og ikke DDR3, tok visst litt feil der :-)

 

Men uansett tror jeg ikke det blir et problem. 4GB burde holde et år eller 2 til, og innen den tid har sikkert 4GB DDR3-moduler fått en mer levelig pris.

Lenke til kommentar

Er ideapad generellt dårligere enn thinkpaddene? Eller er kvaliteten noen-lunde like god i alle Lenovo maskin klassene?

 

U350 med lav pris fristet til neste skole-år (under 6000kr håper jeg).. Men jeg har nesten bestemt meg for en thinkpad pga ryktet (og utsendet)

Lenke til kommentar

Thinkpad er ikke noe kvalitetsprodukt lenger. Sitter her med en R61i fra jobb. Knøttliten touchpad, høyoppløst (1680x1050) men utrolig lyssvak og ujevn skjerm, mus-vorten fra 1990 tallet mellom G og H som kommer i veien hele tida og ganske overpriset.

 

Det eneste gode jeg kan si om denne er at plast den er bygd i er solid. Design og dimensjoner er helt kastatrofale.

 

 

Men den U350 ser lovende ut. Tror jeg holder meg unna Lenovo merket uansett. Mengde av (helt ubrukelige) programmer de installerer på maskinen automatisk er utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...