Gå til innhold

Juni-forhåndsvisning av Office 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye er likt i 2010 i forhold til 2007.

 

Noe av det nye jeg virkelig liker er den nye "office-knappen".

Denne åpner en oversiktlig meny som gjør det utrolig enkelt å utføre oppgaver som f. eks sende e-post, printe, lagre som og mer.

 

Den store nyheten er kanskje nye Outlook.

Lenke til kommentar

Jeg syntes integrasjonen mellom word/excel/powerpoint burde vært helt sømløs, gjerne også med publisher. Det burde holde å åpne en applikasjon ('office') og få en kontekstavhengig toppmeny avhengig av om man åpner et tekstdokument eller regneark.

Jeg ser for meg at det er litt kodejobb får å havne der, men der er inge grunn til å ha dette spredt på flere separate programmer. Det ville også gjort dataflytting mye enklere, skikkelige tabeller i word osv.

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Jeg syntes integrasjonen mellom word/excel/powerpoint burde vært helt sømløs, gjerne også med publisher. Det burde holde å åpne en applikasjon ('office') og få en kontekstavhengig toppmeny avhengig av om man åpner et tekstdokument eller regneark.

Jeg ser for meg at det er litt kodejobb får å havne der, men der er inge grunn til å ha dette spredt på flere separate programmer. Det ville også gjort dataflytting mye enklere, skikkelige tabeller i word osv.

 

Det er en spennende tanke, men som du sier er det nok en "god" del kodelinjer som må skrives før man er der. Man kan også se for seg at applikasjonen 'office' blir like tung å starte som selve OS'et... Mange vil vel si at det er den allerede i dag, menmen ;)

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om at de forskjellige Office-programmene har forskjellig kjerne. Svært mye er helt annerledes, selv om de har klart å få det til å se temmelig likt ut.

 

Men jeg tror ikke jeg liker den nye Office-knappen. Hva var galt med den gamle? En liten nice toutch er kanskje det at knappen har forskjellig farge. Men med superbar i Windows 7 blir det jo ikke akkurat noe vanskelig å se hva slags programmer som er åpne uansett. Ligner en del på Ribbon-makeoveren som Wordpad og Mspaint har fått i Win7.

Ser likevel såpass store endringer at dette vil skape enorm brukerstorm fordi "ting er flyttet på" :(

Dumt at brukere er så dumme.. :p

Lenke til kommentar
Jeg syntes integrasjonen mellom word/excel/powerpoint burde vært helt sømløs, gjerne også med publisher. Det burde holde å åpne en applikasjon ('office') og få en kontekstavhengig toppmeny avhengig av om man åpner et tekstdokument eller regneark.

Jeg ser for meg at det er litt kodejobb får å havne der, men der er inge grunn til å ha dette spredt på flere separate programmer. Det ville også gjort dataflytting mye enklere, skikkelige tabeller i word osv.

 

Tanken har vært tenkt før, og prøvd ut.

Har bare sett det nevnt noen steder, men for en 10-15 år siden gjorde de noen forsøk på mac og det må vel ha vært et eller annet som gjorde at det feilet. Aner ikke hva det het osv, bare vet at det har vært prøvd ut og feilet.

 

Mitt personlige synspunkt på det er at det ville skapt mye mere kluss enn det ville gjort godt, dette mtp. at brukerne som kanskje ville dratt mest nytte av det sånn umiddelbart er de med minst kunnskaper og forståelse av data og som med dette kunne rotet det til noe så innih... . På den annen side, så ville det nok være helt fantastisk for de som klarte å skille snørr og barter, for dagens versjoner er vitterlig dårlige for den kreative sjel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...