Gå til innhold

Diskusjonstråd:Skal vi begynne med en ny type bildetråder?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da faller hele driten i dass (beklager ordbruken)..

 

Jeg legger ikke inn hundrevis av bilder på diskusjon.no, de holdes på min egen side og flickr da. Er nok irritert over at man må gjøre det i bildekritikken allerede. Vet ikke om noen andre forumer som har slike regler..

 

Jeg ser virkelig ikke vitsen i den regelen. La oss som fant på dette bestemme. Tror de fleste er nok fornøyd med å hoste bildene sine på en plass.

Lenke til kommentar

For min del blir også slike tråder mer interessant å delta i hvis man kan linke til egne bildesider.

 

Man kan kanskje ha en tilleggsregel om at linking til "seriøse" bildesider (f.eks. flickr, smugmug, deviant og andre sider som er veletablerte og hvor man har selvråderett over bildene) er tillatt?

 

Edit: Hipp hipp

Endret av arnold_layne
Lenke til kommentar

Om poengene mine er store kan vel diskuteres, men her er i hvert fall en liten håndfull:

 

- Jeg kan samle alle bildene mine på en plass, og slipper å laste dem opp flere steder

- Jeg får statistikk på hvor mange som har sett bildene

- Smugmug skalerer automatisk til ulike størrelser, så jeg kan laste opp orginalen en gang, og linke til det samme bildet i valgfrie størrelser

Lenke til kommentar

Vi er mot linking i BK trådene da vi har hatt problemer med dårligere siter enn flickr og smugmug. Samt at det er viktig i BK at bildene forbiir tilgjengelig - kommentarene vil være uten nytte ellers. Jeg tror nok at disse trådene er mer som utfordringene, verden går ikke under om en link mangler i ny og ne. Blir det et problem, så får vi ta det opp til diskusjon.

 

Tom

Lenke til kommentar
Opplasting av bilder på akam er unødvendig så det er INGEN vits i å tvinge folk til å gjøre det. Om noen par individer synes det er så morsomt å laste opp egne bilder for akam er det jo fritt fram for de å gjøre det. Så kan vi som liker å linke fra en plass; og ha en god workflow på all posting av bilder på internett få beholde den ^^

 

Correct! Og det er ikke alt man er interessert i å hoste andre plasser enn der man selv føler er trygt.. I tillegg er det som sagt veldig enkelt å bare paste inn en lenke.

 

I tillegg kan det jo være en ide og gjøre bildene sine til lenker mot feks flickr.com slik at man kan legge dem til som fav osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...