Gå til innhold

Sniktitt: Storslipp fra Doro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den telefonen uten talltaster virket bare dum, hva om du skal ringe noen du ikke har lagt inn i kontaktlisten?
Syns denne var veldig bra for veldig unge og veldig gamle. "Små unger" tregner bare å ha 4 personer og ringe til. Samme gjelder som regel noen av de veldig gamle som er på sykehjem, aldershjem eller lignende.
Lenke til kommentar

Så lenge de kan gjøre prosessen med å taste inn pin-kode mer fornuftig på sine telefoner. Da en jobbe på sykehjem så var det en som hadde noe tilsvarende som 338gsm, men det var ingen logisk måte å taste inn pinkoden med mindre en leste bruksanvisningen noe som var egentlig ganske bortkastet for denne personen da pasienten var plaget med dement.

Til og med jeg hadde problemer med å få pin-koden på da det ikke var noe logisk knapp å trykke på..

Lenke til kommentar

om jeg husker rett skal fremdeles de gode gamle tallkombinasjonene fungere ved å endre/fjerne pin. husker jeg lekte meg med en gammel motorola 7200 microtac fra 1993~

 

der måtte man taste inn *#04#gammelpin*nypin*nypin# for å bytte pinkode. husker ikke helt hvordan jeg fikk deaktivert pinkoden, men for å si det sånn: eldre mennesker har gjerne yngre slektninger som har en mobiltelefon ekstra liggende som de kan putte inn simkortet i for å fjerne pinkoden på. som da ofte gjøres i menyen på telefon#2. da er det bare å flytte over simkortet i DORO telefonen - tut og kjør.

 

btw en sånn telefon hadde vært fin for min svaksynte, demente og tunghørte bestefar som fremdeles ikke har lært seg tekst tv applikasjonen via tv siden 1980..

 

bra gjort doro. dere har laget en fin serie for teknisk analfabete mennesker.

det er en del slike der ute. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...