Gå til innhold

Hva kjøper du? DVD eller blu-ray?


Jo Are

Hvilket filmformat kjøper du?  

198 stemmer

  1. 1. .

    • DVD
      88
    • Blu-ray
      74
    • Laster ned
      37
    • Kjøper/ser ikke film
      1


Anbefalte innlegg

Hei

 

Lurer på hvilket film format folk her på forumet kjøper, blu-ray eller DVD?

Selv kjøper jeg DVD. Selv om jeg har fullhd skjerm og har sett blu-ray, kjøper jeg fortsatt DVD av to grunner:

1. 1 blu-ray = 2 dvder

2. Syns kvaliteten er kjempebra på DVD når PS3 oppskalerer.

 

Så hva kjøper du? Skal se om jeg ikke kan få ordnet med poll.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke poenget med å kjøpe DVD'er når det finnes BD-utgaver, kvalitet er ofte sinnsykt mye bedre, så valget er enkelt. Det koster litt ekstra, men er verdt det.

 

Skal nevnes jeg også kjøper mange DVD'er også, så har ikke noe DVD-fobi av noe som helst slag.

 

Filmene bør være av en viss kvalitet for at jeg gidder å kjøpe HD DVD eller BD though. Mange filmer som ikke trenger å vises på HD, som f.eks High Fidelity som jeg nylig kjøpte.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med å kjøpe DVD'er når det finnes BD-utgaver, kvalitet er ofte sinnsykt mye bedre, så valget er enkelt. Det koster litt ekstra, men er verdt det.

Det er jo ikke dermed sagt at dvd-kvaliteten er dårlig. Det har funka for meg i alle år, og jeg er ikke blant gutta som blir opphisset av at bildet er litt skarpere. Denne karen investerer ikke i BD før DVD har fått siste spiker i kista.

Lenke til kommentar
Hos meg går det stort sett i BluRay og avi. Syns at avi-filmer har såpass grei kvalitet at det er unødvendig å kjøpe dvd, som har et så langt steg opp til bluray med tanke på kvalitet.

Kunne brukt samme argument i forhold til .mkv-filer og BD... Stjeling er det uansett.

 

OT: Kjøper DVD for det meste, men må ha enkelte filmer på BD. Kommer nok til å gå mer over til BD etterhvert.

Lenke til kommentar

Det går fortsatt i DVD'er. Har foreløpig kun kjøpt én BD, men kommer selvsagt til å gå mer og mer over til den nye teknologien etterhvert. Grunnen til at jeg fortsatt holder fast på dvd er først og fremst prisen, dvd'er er meget billige nå, og selv om blu-ray har gått mye ned i pris også, så er det fortsatt på et nivå jeg anser som litt for høyt om jeg skal greie å være filmsamler og likevel klare meg på studielånet. Dessuten er ikke BD like tilgjengelig enda, så selv om jeg har BD-spiller selv (PS3), så er det enda ikke kommet til et stadie der det bare er å ta med seg en BD-film når man skal på besøk til noen eller lignende, ettersom svært få jeg kjenner har spiller enda. DVD er derimot noe som finnes i så godt som ethvert hjem, og dermed mye enklere å forholde seg til.

Lenke til kommentar

Finnes filmen jeg vil ha på BD, ja da kjøper jeg den på Blu-Ray.

Ooog.. ettersom jeg er godt over gjennomsnittlig glad i gammel film kjøper jeg en del dvd'er av filmer som ikke har kommet på DB/som jeg ikke forventer skal komme på DB på en stund. Å gi slipp på DVD ser jeg ikke for meg.

Lenke til kommentar
Ser ikke poenget med å kjøpe DVD'er når det finnes BD-utgaver, kvalitet er ofte sinnsykt mye bedre, så valget er enkelt. Det koster litt ekstra, men er verdt det.

Det er jo ikke dermed sagt at dvd-kvaliteten er dårlig. Det har funka for meg i alle år, og jeg er ikke blant gutta som blir opphisset av at bildet er litt skarpere. Denne karen investerer ikke i BD før DVD har fått siste spiker i kista.

 

Enig. Når jeg sitter og ser på DVD-filmer tenker jeg ikke over at jeg trenger kvaliteten noe bedre. Derfor kjøper jeg også DVD'er frem til hele formatet er eliminert fra jordens overflate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...