Gå til innhold

Ny råner-PC fra Acer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har rånerne gjort tek.no nettverket fornoe vondt ?? Hva en råne er: Råne

Altså, rånere er da som man ser på wiki, ikke veldig intresert i Acer sin pc, da den ikke er beregnet på svin, men på mennesker..

 

Om dere i HW.no redaksjonen, tenker på rånerer som personer som henger i gamle dårlige biler, på bensinstasjonen hele kvelden. Spiller musikk å prøver å sjekke jenter langt under seksuell lavalder, så tviler jeg også på at disser er spess intresert i en Acer pc.

 

Hvordan tror dere at folk som kjøper denne pcn, føler det når de blir mobbet av kolegaer på jobben, siden de nå kan kalle dem Rånere og vise til denne artikelen ? Lite trivelig det, for å kjøpe en antagelig veldig fin laptop.

 

Og karbonfiber er skammtøft!! Hadde jeg hatt råd, å skulle hatt en ny laptopp, så kunne jeg godt tenkt meg en slik en pga utseendet. (iom at man har en stasjonær til å spille på).

 

Det er ikke mange år siden det var normalt å mobbe oss, som bruker litt formye tid på dingser, som på den tiden var en pc. Bare fordet vi ikke er offentlige mobbeoffere lengere, trenger ikke bety at vi kan med rett henge ut andre grupper i dette samfunnet!! (Tenker da på småfrekke slagord mot oss, som Nørd, nerd, data idiot, data freek osv, satt i en lite hyggelig sammenheng )

(Er faktisk veldig få bilintreserte som liker å bli kaldt rånere.)

Hvorfor ikke bare skriver: Ny Formel 1- Acer ?

Lenke til kommentar

Er du ikke litt hårsår nå Burud? Brukte mesteparten av fritiden min som 18 og 19åring bak rattet på en gammel bmw fra 80tallet, spillte dårlig 90talls techno og hang utenfor den lokale bensinstasjonen. Har blitt kalt råner og har kalt meg selv råner, men har aldri tatt meg nær av det.

 

En råner er jo på en måte en Bil-nerd og hvorfor skal det være en negativ ting?

 

Og bare så det er sagt, jeg har aldri sjekket opp jenter under sexuell lavalder (såvidt jeg vet :ph34r: )

Lenke til kommentar

Jeg forstår ordet råner som jeg forstår ordet nerd, som et uttrykk for en spesiell interesse. Det er ikke ment negativt på noen som helst måte. Kan heller ikke se hvordan det skulle kunne karakteriseres som uthenging, enten man identifiserer seg med uttrykket eller ikke. :)

Endret av tormoddf
Lenke til kommentar
Er du ikke litt hårsår nå Burud? Brukte mesteparten av fritiden min som 18 og 19åring bak rattet på en gammel bmw fra 80tallet, spillte dårlig 90talls techno og hang utenfor den lokale bensinstasjonen. Har blitt kalt råner og har kalt meg selv råner, men har aldri tatt meg nær av det.

 

En råner er jo på en måte en Bil-nerd og hvorfor skal det være en negativ ting?

 

Og bare så det er sagt, jeg har aldri sjekket opp jenter under sexuell lavalder (såvidt jeg vet :ph34r: )

 

Haha, om du hadde sett meg i en BMW, så er det på vei til krematoriet i ei kiste.. Spilt mye bra 90talls techno og jobba på en bensin stasjon.

En råner er ikke bil nerd. En bil nerd, er en person som er bil intresert, driver med bil, bruker bilen. Når rånera henger på den lokale plassen, er bil nerden hjemme å justerer bilen til bane treff! ...

Om du liker å bli kalt råner, så får det være deg, bare la resten av oss bil intreserte, slippe å bli kaldt rånerer å autofile ! Da de fleste av oss som driver med bil, veit at det må noe sunnerer mat til en bare pølser og burgerer for å mekke bil!!

 

Kan dra det litt lengere med det samme, om de hadde skrevet "Ny neger-pc fra Acer" på forsiden, ser jeg for meg at litt flerer hadde reagert.

 

Ser også litt for meg, topics på dette forumet om feks VG hadde hvert på Sexhibition å skrevet en reportasje om oppblåsbare dokker, med tittelen: "Den perfekte partner for gutteroms nerden"

 

Men får vel være nok ot i denne tråden ...

Lenke til kommentar
Jeg forstår ordet råner som jeg forstår ordet nerd, som et uttrykk for en spesiell interesse.
Du maa kjenne andre raanere enn det jeg gjör. Her sitter de bare aa kjörer rundt og rundt og rundt og rundt hele byen med jailbait i baksetet (:p). Ser ikke ut som de liker det engang. Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

@ Burud: Poenget mitt var at det går an å ha litt selvironi. Å kalle en pc for negerpc er vel noen hakk værre.

 

Men selvsagt, hvis du føler deg støtt av slike kommentarer så skal du få lov til det, jeg skjønner bare ikke hvorfor du gidder å bruke tid på irritere deg over slike bagateller :)

Endret av Aga85
Lenke til kommentar

Testen du linker til viser jo at Turion gjør det bedre enn konkurrenten på spilling, til tross for lavere klokkefrekvens på prosessoren.

 

Beskrivelsen av en VW 1,4 liter i en Ferrari er i hvert fall ikke beskrivende.

 

Jeg er fullt klar over at Intel's Graphics Media Accelerator 4500 ikke er noe spesielt, men det er da heller ikke Radeon 3200. Ingen av de berbare i testen er spesielt egnet til spilling. Skal man ha bærbare for spilling bør man ikke se på svakere grafikkort enn Nvidia Geforce 9600GT og Radeon 3650.

 

Jeg bruker ikke berbar til spilling, men er mer avhengig av nok prosessorkraft. AVCHD bringer selv de beste PCer ned i knestående. Her er det ikke hjelp med hyperraske HD, bare rå prosessorkraft.

 

Dersom jeg skulle kjøpt en pc med Ferrari-navnet, skulle med det ypperste innenfor hver komponent: kraftig cpu, kraftig grafikkort, raskt minne, 7200 rpm HD osv. som samlet ville plassert pcen i toppskiktet. Mao "the best of the best". Jeg er ikke interessert i å betale 6.000 for maskinvaren og 8.000 for Ferrari-merket og rødfargen. Svake system (som kan erstattes med mindre flatterende ord) blir ikke bedre om det er pakket inn i gullpapir og satt sløyfe på.

 

Se tilbake på de "gamle" modellen med Ferrari-navnet. Ingen var vel spesielt spenstige. 12" kom vel med en Turion TL-60 til TL-66 og ATI Radeon 1200. Det mest spennende var vel "motorduren" av kjølingen....

 

La meg få sitere slutten av testen, men legg merke til at man IKKE kan spille Crysis på noen av de bærbare:

 

If you're a power user or road warrior, we recommend Intel's Centrino 2 because it offers superior overall performance and multitasking abilities, as well as significantly longer battery life. However, AMD's Puma platform offers much better integrated graphics performance, and it's Wi-Fi connection was slightly faster. If you're into playing mainstream games (no, not Crysis), AMD Puma is the better choice, assuming you're not going to spend more for a dedicated graphics card from ATI or Nvidia.

 

Bottom line: If you desire fast performance and good endurance, the $200 premium for an Intel platform is well worth it. But if your needs are basic, and you don't do a lot of work or play unplugged, that splurge might not be necessary.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...