Gå til innhold

Flash-protokollen åpnes opp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig! Dette har jeg ventet på en stund! En åpen, og god, flashplayer. (skulle bare mangle) Noen som vet under hvilken lisens?

 

Dette vil styrke flash sin posisjon ovenfor konkurrenter som MS silverlight, fine greier!

 

Da er det ikke mye som gjenstår før vi kan kjøre et 100% kompatibelt og åpent system. :thumbs:

Lenke til kommentar

Dette var naa kjedelige greier da, men haaper dette gjör det enklere for Gnash-folka aa bruke protokollen (om den ikke allerede er fikset).

Om de er ute etter bedre markedsposisjon burde de aapne koden slik at folk kan porte det fritt til hva de enn trenger det til. De deler jo spilleren ut gratis uansett saa.

 

EDIT: Ser ut som Gnash klarer RTMP allerede, saa dette gir ingen merkeverdig forskjell.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar

Noen som kan forklare en tegner og webdesigner hva det egentlig er som åpnes uten for mye tekniske greier?

Vil dette føre til at jeg en vakker dag kan skaffe meg et billig eller gratis program som ikke bare kan eksportere .swf-filer, men også åpne og redigere .fla-filer uten å kjøpe Flash eller Creative Suite som er så innigranskauen dyrt at de selv på jobben er gjerrige på hvor mange lisenser de kan kjøpe?

 

Edit: Rettet det med fet skrift.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

ææsj.. flash er noe møkkadritt..kremth..altså til det jeg ikke vil ha den til...

 

irriternede telefonselgere kan man iallefall reservere seg mot. men skal du ha flash i orden på kjiipe websider hvor utvikler ikke klarer å skrive koder selv så må du bare pent nødt til å godta skitten og møkkete reklame.. hate it, hate it...

 

hjelper jo litt med slike "flash-swithcer" men det holder bare ikke..

 

skulle vært en "Non-commercial"-modus på flash... stenge all reklame... hadde vært morro..

 

jasså ja fikk du femten spam eposter sa du.. vel jeg surfa på nettet og fikk hivd i trynet 100 reklamesnutter.. hva er mest irriternde???...

 

leve markedskreftene.. (NOT)............

Lenke til kommentar

Jeg har merket meg at det er endel programmer som kan eksportere .swf, de mest kjente og utbredte er kanskje presentasjonsverktøyene i Open Office og Keynote fra Apple. Men med deres flate slide-for-slide-organisering, kan de ikke gjøre noe fornuftig med innholdet i en .fla med sine frames og lag, om de hadde vært i stand til å åpne den.

 

Men i går fant jeg SWiSH. Den ligner så mye på Flash at den bør kunne brukes på eksakt samme måte. Priser fra 99$ for mini-utgaven, til 229$ for full pakke. Jeg lastet ned mini-en og startet en som 14 dagers preview. Kunne den åpne .fla? Nei, ikke engang laget i Flash versjon 7 (MX 2004).

 

Dersom .fla er et åpent format, er det en god nyhet. Men den dårlige nyheten er at det er svært vanskelig å finne noe program som kan åpne og redigere det, dersom det finnes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...