Gå til innhold

PS3-spill selger best i Norge (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hjelper jo ikke akkurat for PC-plattformen at utviklere som Rockstar nærmest gjør en bevist elendig jobb når de porterer spillene sine til PC da?

For ikke å snakke om at de kommer FLERE måneder senere enn på konsoll?

 

Men syntes PC fremdeles er og blir den beste plattformen og spille på, spillene er billigst, online og modifikasjon mulighetene er langt bedre enn på konsoll osv.. :)

Eneste jeg foretrekker på konsoll er stort sett hack n' slash, sports og bil spill :)

Lenke til kommentar
Hjelper jo ikke akkurat for PC-plattformen at utviklere som Rockstar nærmest gjør en bevist elendig jobb når de porterer spillene sine til PC da?

For ikke å snakke om at de kommer FLERE måneder senere enn på konsoll?

 

Men syntes PC fremdeles er og blir den beste plattformen og spille på, spillene er billigst, online og modifikasjon mulighetene er langt bedre enn på konsoll osv.. :)

Eneste jeg foretrekker på konsoll er stort sett hack n' slash, sports og bil spill :)

Må si meg enig med deg der ;) .

 

Så Norge er fortsatt et SONY-land, altså :p

 

Hvor ble det av tallene til PSP?

Norge er et Sony land ja, Playstation står mye sterkere enn Xbox her i lille Norge.

 

Ikke så rart med tanke på hvor utbredt kopiering er på 360.

Tviler egentlig på at Xbox mister så mange % av salget på det, maks 0,5 prosentpoeng hvis jeg skulle tippet.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Ikke så rart med tanke på hvor utbredt kopiering er på 360.

 

Les dinne du.

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

 

Pirater har lasta ned ca 20.000 kopiar av fallout 3, medan det nærmar seg 300.000 på data.

 

Call of duty 4:

 

Call of Duty 4 (released Nov. 6 2007):

 

PC Version:

 

Call of duty 4 [PC-DVD] [English] 3876100 TPB - 205,277

Call of Duty 4 Modern Warfare Full-Rip Skullptura - 111,310

Call Of Duty 4 Modern Warfare [English][PCDVD] - 96,082

Call Of Duty 4 [PCFullGame][Eng-DvD][CrackIncl] KaYZ 2008 - 43,805

Call Of Duty 4-Razor1911 - 40,839

Call Of Duty 4-Razor1911 [sitenameremoved.com] - 21,456

Call Of Duty 4 - 18,295

++sitenameremoved com++-Call of Duty 4 DVD Modern Warfare - 17,212

Call of Duty® 4 - Modern Warfare - 12,300

 

I counted over 100 active torrents for the PC version of this game, a year after its release. The sample listed above adds up to 566,000 downloads in a one year period.

 

XBox 360 Version:

 

XBOX 360 Call Of Duty 4 Modern Warface [PAL] - 12,231

Call Of Duty 4 PAL FR XBOX360-PROPER - 11,758

[Xbox360-ITA]Call Of Duty 4- Modern Warfare - 9,702

Call Of Duty 4 Modern Warfare PAL FRENCH XBOX 360 - 9,277

Call Of Duty 4 Modern Warface PAL XBOX360-GAC[sitenameremoved.org] - 7,182

Call of Duty 4 [PAL - Spanish - XBOX360] - 5,194

Call Of Duty 4 ENG XBOX360 - 3,513

 

There were around 20 XBox 360 torrents for this game, and the sample listed above adds up to 58,857 downloads.

 

PS3 Version:

 

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX - 24,185

Call of Duty 4 Modern Warfare PAL PS3-MRN () - 9,484

Call of Duty 4 Modern Warfare PAL PS3-MRN - 6,876

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.net] - 5,382

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.org] - 3,683

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.org] - 3,065

 

There were only 6 PS3-labelled torrents for this game, and I've listed all of them above, adding up to 52,657 downloads over the past year.

Lenke til kommentar
Ikke så rart med tanke på hvor utbredt kopiering er på 360.

 

Les dinne du.

http://www.tweakguides.com/Piracy_4.html

 

Pirater har lasta ned ca 20.000 kopiar av fallout 3, medan det nærmar seg 300.000 på data.

 

Call of duty 4:

 

Call of Duty 4 (released Nov. 6 2007):

 

PC Version:

 

Call of duty 4 [PC-DVD] [English] 3876100 TPB - 205,277

Call of Duty 4 Modern Warfare Full-Rip Skullptura - 111,310

Call Of Duty 4 Modern Warfare [English][PCDVD] - 96,082

Call Of Duty 4 [PCFullGame][Eng-DvD][CrackIncl] KaYZ 2008 - 43,805

Call Of Duty 4-Razor1911 - 40,839

Call Of Duty 4-Razor1911 [sitenameremoved.com] - 21,456

Call Of Duty 4 - 18,295

++sitenameremoved com++-Call of Duty 4 DVD Modern Warfare - 17,212

Call of Duty® 4 - Modern Warfare - 12,300

 

I counted over 100 active torrents for the PC version of this game, a year after its release. The sample listed above adds up to 566,000 downloads in a one year period.

 

XBox 360 Version:

 

XBOX 360 Call Of Duty 4 Modern Warface [PAL] - 12,231

Call Of Duty 4 PAL FR XBOX360-PROPER - 11,758

[Xbox360-ITA]Call Of Duty 4- Modern Warfare - 9,702

Call Of Duty 4 Modern Warfare PAL FRENCH XBOX 360 - 9,277

Call Of Duty 4 Modern Warface PAL XBOX360-GAC[sitenameremoved.org] - 7,182

Call of Duty 4 [PAL - Spanish - XBOX360] - 5,194

Call Of Duty 4 ENG XBOX360 - 3,513

 

There were around 20 XBox 360 torrents for this game, and the sample listed above adds up to 58,857 downloads.

 

PS3 Version:

 

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX - 24,185

Call of Duty 4 Modern Warfare PAL PS3-MRN () - 9,484

Call of Duty 4 Modern Warfare PAL PS3-MRN - 6,876

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.net] - 5,382

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.org] - 3,683

Call of Duty 4 Modern Warfare USA PS3-PARADOX[sitenameremoved.org] - 3,065

 

There were only 6 PS3-labelled torrents for this game, and I've listed all of them above, adding up to 52,657 downloads over the past year.

 

Dette er jo langt i fra alt. Haugevis som også selger kopier osv. I Norge og Europa generelt så er kopiering veldig utbredt. Det ser vi på det lave spillsalget. 360 selger langt færre spill enda de har solgt 1 million+ fler maskiner enn PS3 i Europa.

 

Jeg føler meg sikker på at rundt 20-30% av norske 360 eiere spiller kopier. Men disse tallene fra rapporten er jo ikke til å stole helt på siden MS ikke oppgir sine salgstall.

Lenke til kommentar

Gears of War er eit spel microsoft har gitt ut

 

Eg kjenner ingen xbox brukarar som spelar på kopiar. Korleis går ein isofall fram? Må ein ikkje ha chippa xbox? isåfall, forsvinn garantien, og moglegheit for LIVE fell vekk.

 

top 10 konsollspel, 2008:

1. Wii Play (Nintendo, Wii) - 5.28 million units

2. Mario Kart Wii (Nintendo, Wii) - 5 million units

3. Wii Fit (Nintendo, Wii) - 4.53 million units

4. Super Smash Bros. Brawl (Nintendo, Wii) - 4.17 million units

5. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, Xbox 360) - 3.29 million units*

6. Call of Duty: World at War (Treyarch, Xbox 360) - 2.75 million units*

7. Gears of War 2 (Epic, Xbox 360) - 2.31 million units*

8. Grand Theft Auto IV (Rockstar North, PS3) - 1.89 million units*

9. Madden NFL 09 (EA Tiburon, Xbox 360) - 1.87 million units

10. Mario Kart DS (Nintendo, DS) - 1.65 million units

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart konsoller, fordi det er knotete med pcspilling for meg idag

Bruker mer tid på å legge inn spill og patcher, kan dra med et eksempel.

 

La inn Company Of Heroes på denne monsterpcen idag og hadde lastet ned patcher for ca 2gb, synes det er litt mye. Brukte først 40 til 69 min for å legge inn den største patchen, totalt i bare til nå har jeg brukt 3 timer for å hele tatt spille spillet.

Og jeg fikk sjokk at det lagga som et svin på denne "syke" pcen jeg har, ble lettere skremt fordi det er snakk om et spill som kom i 06 viss jeg har korrekt, og denne pcen jeg er på nu ble kjøpt oktober 08

Modding for meg er bare å ruinere saver, har mistet utallige saver med mods, og ja jeg har lagt inn dem riktigt, kan dra et eksempel der og.

 

Har Crysis og fikk lastet ned CcC 2.2.0 ett eller anna skvip, så tar jeg å legger inn denne og etter 20 min spilling så begynner det å skje masse forstyrrelser på skjermen, helt bakvendt...

Jeg angrer virkelig kjøp av spill og pc som maskin, men konsollspill kjøper jeg alltid og kan ihvertfall spille dem uten å støte på problemer..

 

Så for meg så er dette flotte nyheter

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker helt klart konsoller, fordi det er knotete med pcspilling for meg idag

Bruker mer tid på å legge inn spill og patcher, kan dra med et eksempel.

 

La inn Company Of Heroes på denne monsterpcen idag og hadde lastet ned patcher for ca 2gb, synes det er litt mye. Brukte først 40 til 69 min for å legge inn den største patchen, totalt i bare til nå har jeg brukt 3 timer for å hele tatt spille spillet.

Og jeg fikk sjokk at det lagga som et svin på denne "syke" pcen jeg har, ble lettere skremt fordi det er snakk om et spill som kom i 06 viss jeg har korrekt, og denne pcen jeg er på nu ble kjøpt oktober 08

Modding for meg er bare å ruinere saver, har mistet utallige saver med mods, og ja jeg har lagt inn dem riktigt, kan dra et eksempel der og.

 

Har Crysis og fikk lastet ned CcC 2.2.0 ett eller anna skvip, så tar jeg å legger inn denne og etter 20 min spilling så begynner det å skje masse forstyrrelser på skjermen, helt bakvendt...

Jeg angrer virkelig kjøp av spill og pc som maskin, men konsollspill kjøper jeg alltid og kan ihvertfall spille dem uten å støte på problemer..

 

Så for meg så er dette flotte nyheter

Kan på ingen måte skjønne hvorfor Company of Heroes lagger på PC'en din. Har selv ca samme som deg bare at jeg har et HD 4870 grafikkort og kjører CoH på fullt med 60 fps. Greide også fint å kjøre spillet med 40 fps på et Geforce 6600 GT.

Lenke til kommentar
Jeg foretrekker helt klart konsoller, fordi det er knotete med pcspilling for meg idag

Bruker mer tid på å legge inn spill og patcher, kan dra med et eksempel.

 

La inn Company Of Heroes på denne monsterpcen idag og hadde lastet ned patcher for ca 2gb, synes det er litt mye. Brukte først 40 til 69 min for å legge inn den største patchen, totalt i bare til nå har jeg brukt 3 timer for å hele tatt spille spillet.

Og jeg fikk sjokk at det lagga som et svin på denne "syke" pcen jeg har, ble lettere skremt fordi det er snakk om et spill som kom i 06 viss jeg har korrekt, og denne pcen jeg er på nu ble kjøpt oktober 08

Modding for meg er bare å ruinere saver, har mistet utallige saver med mods, og ja jeg har lagt inn dem riktigt, kan dra et eksempel der og.

 

Har Crysis og fikk lastet ned CcC 2.2.0 ett eller anna skvip, så tar jeg å legger inn denne og etter 20 min spilling så begynner det å skje masse forstyrrelser på skjermen, helt bakvendt...

Jeg angrer virkelig kjøp av spill og pc som maskin, men konsollspill kjøper jeg alltid og kan ihvertfall spille dem uten å støte på problemer..

 

Så for meg så er dette flotte nyheter

 

Company of heroes er et litt spesielt eksempel da 2.101-oppdateringen inneholder masse innhold fra ekspansjonen til spillet slik at man kan spille multiplayer med det nye innholde. Men det er jo ikke akkurat en stor nødvendighet om du ikke vil. Nå er jeg selv ikke så glad i at det er i overkant mye patching, men det er bedre enn alternative, som ikke er patching, slik det er i dag.

 

At det lagger må være enten noe galt med oppsettet ditt, eller med innstillingene dine. At du i det hele tatt kjøpte en dyr PC overrasker meg, da du knapt gjør annet enn å klage over hvor dårlig ting er på PC, jeg kunne fortalt deg at om du mener alt det, så er neppe en ny PC det beste valget for deg.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...