Gå til innhold

Funcom kutter i serverparken (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke den negative holdningen som blir utvist hos både ITavisen og Hardware.no rundt denne saken. Funcom kutter ned på serverene for å bedre spillekvaliteten. Dette er noe som folk har gledet seg til. Folk har sett fram til dette i månedsvis. Dette er et skritt i riktig retning for AoC nå blir det mer moro å spille, flere folk, flere minigames, flere dungeons mer av alt :) Dette blir flott!

Lenke til kommentar

Skjønner heller ikke hvorfor de vinkler dette negativt, spillet blir bedre og bedre og har i det siste merket at det er flere online på serveren jeg spiller på. Helvete å komme seg inn i spillet??? Har aldri hatt noe som helst problem med å komme inn i spillet. Ser også ut som de ikke har fått med seg at det blir åpnet nye "fresh start" servere, en for hvert regelsett. Gleder meg til dette, kommer til å bli full krig på Fury :D

Lenke til kommentar

Det står i artikkelen at dette trolig vil gi en bedre spillopplevelse. Likevel er det ikke til å stikke under stol at det er bekymringsverdig at antall spillere er så lavt.

 

Eller er ikke det så nøye hva Funcom tjener av penger, så lenge noen få synes det er moro å spille?

 

Vi håper selvsagt norsk spillbransje vil lykkes, men vi kan ikke vinkle blindt positivt uansett hva som skjer.

Endret av mcgroven
Lenke til kommentar

Hvis du har et spillsamfunn som er beregnet på 10 spillere fordelt 5 servere, altså 2 per server, også forlater 6 av disse spillerne spillet, så er det positivt hvis man slår sammen servere sånn at man har 2 servere igjen med 2 spillere, isteden for 5 med 0-0-0-1-1 spillere, men det er ikke positivt for spillselskapet at inntekten er over halvert. Derfor er dette en postitiv nyhet for de resterende spillerne av AoC, men det er ikke positivt, da dette tegner på at inntekten er kraftig redusert.

Lenke til kommentar

Kan heller ikke se hvordan dette skulle være noen positiv nyhet?

Selvfølgelig så er det gledelig for de som spiller, er jo gørra kjedelig når serveren er mer eller mindre folketom men det som hadde vært ideelt for Funcom og Age of Conan i sin helhet hadde jo helt klart været det å ha alle serverne fulle av folk i det hele og store..

 

Serverne kuttes jo ikke av positive årsaker, men rett og slett fordi spillet har så få spillere at det er et must, og hvordan skulle det være positivt?

Er nok ikke kun for å øke underholdningen for spillerne dette skjer heller, har nok også mye å gjøre med at Funcom ikke har råd til å holde flere servere oppe ettersom spillermassen er så begrenset og inntektene ikke akkurat er stort å skryte av?

Lenke til kommentar

Totalt sett så tror jeg at dette er positivt for FC og AoC.

 

FC startet AoC med mange servere for å dekke en potensiell stor popularitet. Dette skjedde også, da de fleste servere var godt befolket den første måneden (og egentlig de 2-3 første månedene. Personlig så har ikke jeg opplevd så mye problemer (bugs og endgame content) som mange har klaget over. Men flere dabbet av pga at de hoppet videre til andre spill, eller at de ga opp pga bugs eller endgame content eller andre årsaker.

 

Dette har resultert til at serverene har blitt mindre og mindre befolket, men nå tror jeg at trenden snur seg litt. På serveren jeg er på så har vi merket en liten økning av spillertetthet. FC har klart jobbet med å legge til flere quests, Ymirs Pass er allerede ute, det kommer ett par dungeons til. Raids så er T2 åpnet og T3 er vel heller ikke langt unna. Spiller klassene har blitt balansert bedre, og det er endret på comboene slik at de er enklere å få til. Så mye har skjedd i løpet av høsten og enda mer kommer. Siege er også begynt å legges ut skikkelig.

 

Men allikevel så er det ikke tett befolket på serverene, men guildet jeg er med i klarer fint å fylle opp raids mange ganger i uka, selv om ikke alle klarer å bli med. Så det er ikke tomt på serverene. hehe

 

Så jeg tror at at det å slå sammen serverene vil øke spilleropplevelsen enda mer. Flere guilds, flere spillere å gruppe opp sammen med, eller rett og slett å chatte med underveis. Det blir da mer sosialt og gøy.

 

Det blir også lettere for nye spillere som kommer inn å få hjelp av mer erfarne spillere, tenker da på spørsmål eller quest-hjelp etc. Dermed større sjanse at de blir værende også.

 

Klart det virker og er negativt av det slås sammen servere i så stor skala. Det tyder klart på at de på langt nær har så mange spillere som forventet. Men tror ikke at FC sliter så mye med inntektene sine og de dermed ikke ligger nede med brukket rygg. Tror nok heller at FC overdimensjonerte serverparken i starten og håpet på en WoW killer, noe som ikke skjedde.

 

Hmm, ble kanskje litt vel langt dette. ;)

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Smart trekk av Funcom.

Kommer nok til å trekke tilbake til AoC, en av grunnene til at eg slutta, var at det var så og si folketomt på noen servere, og man møtte veldig sjeldent folk man kunne gjøre quests o.l med.

Lenke til kommentar

Vel jeg for min del savner AoC sin friske stil, til tross for at det er en WoW kopi, og med div problemer. Synes Funcom har vist styrke i nedgang, altså de har ikke jamret for mye, men gjort noe med problemene. Det skal de ha skryt for.

 

Jeg får vel vurdere om jeg skal reaktivere kontoen min, å vende tilbake til det noe mer voksne miljøet rundt dette spillet. Kan bli noe lei jamringen til alle fjortissen på WoW noen ganger.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...