Gå til innhold

- Duopolet står for fall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg misliker denne kompliserte og lite sammenlignbare prisstrategien. Prisene burde alltid vært i kr/MB.

 

For å prøve å temme forvirringen lagde jeg et diagram for hvor mye det koster avhengig av datamengde:

 

post-3851-1231339899_thumb.png

 

Som dere ser lønner det seg med flytende pris (99 øre/MB) inntil 242 MB/mnd. På ett punkt (100,1 MB) er besparelsen så stor som 140 kr. Med andre ord lønner det seg å sjekke tidligere regninger for antall MB/mnd før man velger prismodell.

Lenke til kommentar

Det jeg lurer fælt på er hvordan NWN kan prise seg slik når de for det meste roamer i Telenors nett... med mange ivrige iPhone-brukere etterhvert, blir det tapsprosjekt. Virker mer som et stunt for å vinne tilbake kunder. Hva med service på iPhone?

 

Lurer også på hva Apple kommer til å gjøre med dette. De er jo nazi på hvordan deres produkter markedsføres, og når det ikke finnes en eneste Apple-logo på sidene til NWN, så går det nok ikke lang tid før noe skjer antar jeg.. eller?

Lenke til kommentar
Jeg misliker denne kompliserte og lite sammenlignbare prisstrategien. Prisene burde alltid vært i kr/MB.

For å prøve å temme forvirringen lagde jeg et diagram for hvor mye det koster avhengig av datamengde:

 

post-3851-1231339899_thumb.png

 

Som dere ser lønner det seg med flytende pris (99 øre/MB) inntil 242 MB/mnd. På ett punkt (100,1 MB) er besparelsen så stor som 140 kr. Med andre ord lønner det seg å sjekke tidligere regninger for antall MB/mnd før man velger prismodell.

For meg lønner disse abonnementene seg - skal ikke se bort ifra at jeg bestiller et :)

 

Jeg går vel utifra at det er ingen som er særlig interresert i førstegenerasjons iPhone lengre.
1.gen iphone er mye bedre bygd med aluminium istedenfor plast som sprekker her og der,synes jeg.
Det er nok 2.gen det er snakk om - tror bare artikkelforfatter har rotet litt med bilder.
Lenke til kommentar

Jeg mener det er bra med konkurranse, og kanskje dette kan få ned prisene på dataoverføring generelt i mobilnettet.

Selv bruker jeg bare bredbånd og lar mobilen være til ringing og SMS, så dette påvirker ikke meg stort, men konkurranse er godt for markedet.

 

Hvis de tar over 1kr pr MB i dag så må de jo tjene gull og grønne skoger på dette. Hvor mye kan det koste selskapene å overføre denne datamengden? Jeg skjønner jo selvfølgelig at det har kostet en del å opprette infrastrukturen, men når denne nærmer seg inntjent så synes jeg de kan sette ned prisene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...