Gå til innhold

Nå fjernes låsen på Iphone 3G


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er ikke bra siden det tillater malware, trojanere og virus på telefonen samtidig.

Dette er nok lokkemat slik at telefonene skal bli mer sårbare.

 

Yes, det er ikke bra å fare med svada. Jailbreak og opplåsning av iPhone gir verken malware, trojanere eller virus på mobilen din, med mindre du selv innstallerer noe som infiserer den!

Lenke til kommentar
Dette er ikke bra siden det tillater malware, trojanere og virus på telefonen samtidig.

Dette er nok lokkemat slik at telefonene skal bli mer sårbare.

Hvorfor i helvete ønsker du å skremme vekk en slik sjanse fra alle de som ønsker en åpen iPhone? Slutt å snakke om ting du ikke aner en dritt om og begynn å vær saklig. Slike kommentarer trenger ingen som skal ha iPhone.

Lenke til kommentar
Dette er ikke bra siden det tillater malware, trojanere og virus på telefonen samtidig.

Dette er nok lokkemat slik at telefonene skal bli mer sårbare.

 

Yes, det er ikke bra å fare med svada. Jailbreak og opplåsning av iPhone gir verken malware, trojanere eller virus på mobilen din, med mindre du selv innstallerer noe som infiserer den!

Poenget er at det tillater installasjon av ikke-godkjent programvare og da blir telefonen mindre sikker. Svada, nei langt i fra ;)

 

Specialforce:

Det er veldig saklig om du skrur på hodet rett vei.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Poenget er at det tillater installasjon av ikke-godkjent programvare og da blir telefonen mindre sikker. Svada, nei langt i fra ;)

 

Du skrev at dette var lokkemat for å gjøre mobilen mer usikker. Nei, det er ikke det. Jailbreak er til for å gi muligheter med iPhonen utover det som er tillatt av Apple. Ergo, at den blir mindre sikkert er isolert sett riktig, men det er fortsatt opptil brukeren om han/hun faktisk selv installerer alt mulig crap uten å ta forbehold.

 

Har enda til gode å få installert noe malware, virus eller trojanere på iPhonene jeg har hatt, siden jeg fikk den første i oktober 2007. Alle har vært jailbreaket.

 

Egentlig ganske irrelevant for oss i Norge, da det er billigere å si opp kontrakten med NetCom enn å ha den gående i 12 måneder.

 

Når avtalen med NetCom sies opp låses jo også telefonen opp, og man beholder garantien.

 

Ikke helt irrelevant, det kan jo være hyggelig å ha iPhonen sin opplåst selv mens man fortsatt er kunde hos Netcom. Situasjoner hvor dette er en fordel er når man f.eks. skal være i utlandet en stund og dermed kunne tenkt seg å bruke et lokalt sim-kort.

Lenke til kommentar
Hvem bryr seg hva netcom da stiller med når en kan få kjøpt en på ebay og få benyttet det simkortet en vil ha.....?

 

De som vil ha norsk garanti og reklamasjonsrett på et produkt til flere tusen kroner. Og ha mulighet til å oppgradere til nye firmwares uten å måtte vente på hacks.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Den gangen jeg kjøpte Iphone var det i fra USA. Men den var låst opp, lagt inn norsk osv osv. Men jeg kunne jo ikke kjøre oppdateringer via Itunes. Da ville det fucke opp telefonen. Er det fortsatt sånn når man kjøper telefonen "hacket" ?????

 

 

Innlegget som kom inn over meg mens jeg skrev gir meg egentlig svar. Huff, sånn vil ikke jeg ha det.

Endret av Fotoentusiasten.com
Lenke til kommentar
Dette er ikke bra siden det tillater malware, trojanere og virus på telefonen samtidig.

Dette er nok lokkemat slik at telefonene skal bli mer sårbare.

 

Yes, det er ikke bra å fare med svada. Jailbreak og opplåsning av iPhone gir verken malware, trojanere eller virus på mobilen din, med mindre du selv innstallerer noe som infiserer den!

Poenget er at det tillater installasjon av ikke-godkjent programvare og da blir telefonen mindre sikker. Svada, nei langt i fra ;)

 

Specialforce:

Det er veldig saklig om du skrur på hodet rett vei.

Greit, var ikke saklig selv. Men når du faktisk tillater deg å spre usannheter så reagerer jeg. Kom gjerne med kildehenvisninger om disse malvare greiene du absolutt måtte spre til verden. De kildene finner du nemlig ikke :)

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
Dette er ikke bra siden det tillater malware, trojanere og virus på telefonen samtidig.

Dette er nok lokkemat slik at telefonene skal bli mer sårbare.

 

Yes, det er ikke bra å fare med svada. Jailbreak og opplåsning av iPhone gir verken malware, trojanere eller virus på mobilen din, med mindre du selv innstallerer noe som infiserer den!

Poenget er at det tillater installasjon av ikke-godkjent programvare og da blir telefonen mindre sikker. Svada, nei langt i fra ;)

 

Specialforce:

Det er veldig saklig om du skrur på hodet rett vei.

Greit, var ikke saklig selv. Men når du faktisk tillater deg å spre usannheter så reagerer jeg. Kom gjerne med kildehenvisninger om disse malvare greiene du absolutt måtte spre til verden. De kildene finner du nemlig ikke :)

Det er jo ikke noen usannehet. :)

Lenke til kommentar
Det er ikke noen usannhet at feil i safari har utsatt brukerne, det kan jeg gå med på. Men disse feilene er patchet. Fornøyd?

Poenget til Theo343 var jo at dersom man låser opp telefonen, så kan man kjøre programmer som ikke er godkjent av Apple. Dermed kan en ondsinnet person lage et ondsinnet program som inneholder en ondsinnet kode som programmereren ondsinnet kamuflerer som om det skulle vært noe annet. Dermed, om brukeren kjører dette programmet, i god tro om at det egentlig gjør noe annet enn det det faktisk gjør, kan det gjøre skade i dataene lagret på telefonen, eller noe annet ondskapsfullt.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...