Gå til innhold

Kjøler ned Core i7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det der så fristende ut til et selvbygg for oss som er IT ingeniører og litt mindre interessert i rørlegging. :) Spørsmålet er vel først og fremst hvor bra pumpemekanismen er. Ville selv byttet vifta eventuelt modifisert hastigheten da jeg er mer ut etter lav støy enn overklokking, men så har jeg da heller ikke tenkt å benytte LGA1366. Satser på at LGA1156 vil gi bedre ytelse/watt og mATX formfaktor.

Lenke til kommentar

Hvis det er den som er på bildet er den helt lik northQ son siberian tiger løsning (som kan kjøpes i løsvekt). det eneste LCLC har er festebraketter til soclet 1366 tror jeg. I så fall er den omtrent like bra som de største luftkjølerene. Har northQ settet selv og det holder en gammel atlon x2 4400+ (110 watt versjonen) med QnC aktivert på 32 og 28 grader, med stille vifte på radiatoren. Så ytelse er ikke det beste, men det er ganske vedligkeholdsfritt da.

Lenke til kommentar
Er slike systemer på høyde med selvbyggde systemer med tilnærmet samme deler? Eller ligg de langt bak?

 

De ligger langt fra hverandre. Både i pris og ytelse. Dersom du kjøper tilsvarende deler fra USA blir det kostende langt mindre totalt. Til den prisen der får du også et bedre kjølingssystem dersom du kjøper delene separat. :)

 

Fin artikkel forresten Intern. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Finnes det egentlig noen gode løsninger for folk som har lyst på ekstrem ytelse kombinert med en gedigen passiv kjøleløsning?

 

For min del har vannkjøling blitt litt uinteressant i og med at luftkjøling har blitt så konkurransedyktig, men om man kunne få satt i hop et helt stille system som i tillegg hadde kremytelse, så hadde vi snakket.

 

Hører mange snakker om støy fra pumpe også, er dette et faktisk stort problem?

Lenke til kommentar

Den behøver ikke "riste voldsomt" for å skape vibrasjoner. Det anntok jeg at man skjønte at jeg forstod. jeg er bare skeptisk til konseptet og mener pumpen burde hatt en fjærbelastet tilkobling til CPU blokken i beste fall.

 

Mulig at lokket skjuler en uavhengig sammenkobling.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest medlem-156924
Pumpevibrasjoner direkte på CPU? :hmm:

Er dette problematisk? Man får jo vibrasjoner av vifta på standardkjølere...

 

 

Veldig sant! når vifte går opp og ned på forskjellige RPM sp skaper det ganske store forskjeller som større "svai"

_-_-____-__-- Ikksnt ;-D

 

En pumpe Vil skape større Riste effekt!

 

Men se på den da! den klumpen er ganske stor oppå CPU! Halo tror dere ikke de har tenkt igjennom det der eller?

 

+ at tror ikke den går rundt så utrolig fort for og få det lille vannet der frem og tilbake...!

Lenke til kommentar
Det spørst litt på hvordan pumpen fungerer. Tviler på at den rister noe voldsomt. Noe er det sikkert, men får håpe det ikke er betydelig.

 

Høres ut som et litt rart konsept, men det Swiftech produktet som fungerer på samme måte (Apogee GT + MCP355) fungerte nå greit. :)

 

pompa i northQ oppsettet rister faktisk en god del, man merker det hvis man holder på slangene.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...