Gå til innhold

Innfrir ikke forventningene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan nok bli noen røde kvartal fremover, men det synes veldig usannsynlig at de skal gå konkurs med de enorme inntektene de har. Det er mer et spørsmål om hvor godt de treffer med R&D budsjettene tror jeg.

 

For AMD ser det derimot ganske grått ut med bare middels bra produkter, et generelt svakt marked, masse gjeld og ingen nisjer å gjemme seg i etter at Nehalem har kommet ut i 2P format.

Lenke til kommentar

Nei takk til AMD-monopol. Intel vil ikke gå konk de første 10 årene, og bra er det.

 

For AMD ser det derimot ganske grått ut med bare middels bra produkter, et generelt svakt marked, masse gjeld og ingen nisjer å gjemme seg i etter at Nehalem har kommet ut i 2P format.

Det jeg har sett av Deneb hittil syne jeg lover meget bra for økt konkurranseevne fra AMD i tida fremover. I tillegg er AMD vant med lave gjennomsnittspriser per brikke sammenlignet med Intel. Noe som trolig vil telle i AMDs favør nå som prissensitiviteten til kjøpere stiger.

Lenke til kommentar

Intel har såpass bra marginer at så veldig røde tall regner jeg ikke med. De tåler vel en en omsetningsnedgang pr kvartal. I henhold til 3 kvartal tåler de en nedgang på nesten 20 % i omsetning uten å få røde tall og ikke gjøre et eneste besparende trekk (dvs bare justere pris). Minsker volumet i antall tror jeg de fort klarer å spare såpass mye i kostnader at de tåler en omsetningsnedgang til 7 - 7,5 mrd dollar i kvartalet.

 

Vedrørende AMD, har de fått fikset det fundamentale problemet som var på vei til å knekke de, nemlig gjelda, så jeg er brukbar optimist på vegne av AMD også. Det var gjeldssituasjonen som er hovedårsaken til splittinga og refinansieringa.

 

Shanghai er i alle fall er bra produkt ut fra det tester pr dato viser.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Forventningene for fjerde kvartal er nå justert ned til 9 milliarder USD.

 

Er dette forventet overskudd eller omsetning? I såfall hva er overskuddet deres?

 

Forventet omsetning. Forventet overskudd, et eller annet sted mellom 1 og 1,5 mrd dollar. Var litt over 2 for 3 kvartal med omsetning på 10,2 mrd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kan nok bli noen røde kvartal fremover, men det synes veldig usannsynlig at de skal gå konkurs med de enorme inntektene de har. Det er mer et spørsmål om hvor godt de treffer med R&D budsjettene tror jeg.

 

For AMD ser det derimot ganske grått ut med bare middels bra produkter, et generelt svakt marked, masse gjeld og ingen nisjer å gjemme seg i etter at Nehalem har kommet ut i 2P format.

Dette blir vel ganske paradoksalt, det er klart Intel leverer dårligere resultater når resten av verden er inne i en resesjon, det er ingenting som skulle tilsi at Intel skulle gå mot strømmen.. Tvert om, IT er en utrolig enkel utgiftspost å kutte i for bedrifter. Vi snakker vel heller ikke om røde tall for Intel riktig enda.

 

Angående AMDs produkter vil jeg ikke uttale meg, men det ser ut som om de har kommet med noen nye og bedre produkter den senere tiden. Problemet til AMD er at de har slitt ganske lenge, så når nå resten av verden går inn i resesjon, så kan kan det for AMD lett gå fra bekymringsfulle resultater til knallrødt og katastofe. Jeg vet ikke når AMD leverte ett positivt kvartalresultat sist, men det begynner å bli en stund siden, med mindre jeg har gått glipp av noe.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...