Gå til innhold

Planlegger 22 nm i 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

22 og 15 nm produksjonsteknikk kan brukes til mye annet enn CPU-er, f.eks GPU-er, diverse andre brikker (sør, nord), minne osb.

 

Mener TSMC produserer en god del GPU-er (for både nVidia og ATI). Vet de har en avtale med AMD. Muligens VIA kjøper produksjonskapasitet der.

 

Edit: kilik hadde svaret ser jeg.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Hvorfor er det da blide av en intel cpu? :p

Fordi det er relevant å ha bilde av en CPU og et merke må den CPU'en ha ;) .

 

Syns det er dumt uansett, har ikke Intel egen produksjon av brikker? i så fall er de konkurenter, blir som og skrive at ATI har oppgradert driverene og ha et bilde av et nVidia skjermkort.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det da blide av en intel cpu? :p
Fordi det er relevant å ha bilde av en CPU og et merke må den CPU'en ha ;).

Da burde det vært bilde av en relevant CPU. F.eks en Via C7 hvis den lages hos TSMC. Eller en annen relevant brikke som Geforce G92-brikken.

 

Skriver man om Mercedes så er det jo merkelig å illustrere artikkelen med en Subaru bare fordi det har fellesnevneren at begge er bilprodusenter.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt artikkelen og jeg har ikke lest tråden, men mitt spørsmål blir.

- Hva slags komponenter blir klar for 22 og 15nm?

 

Eller tror man at det kun eksisterer CPUer og GPUer i den tekniske verden?

 

Leif:

Cell har nylig blitt vist frem i 45nm så jeg tror det blir meeeget lenge til vi får se den selv i 32nm. Først i løpet av neste år vil vi eks. se PS3 med 45nm Cell og det er visst Sony som presser mest på IBM ift. krymping av Cell.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...