Gå til innhold

Windows 7 neste oktober?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
For guds skyld, utsett det til oktober 2010 og la de være BRA!

 

Nei, send det ut Okt 2009. Da lar jag verden betateste og installerer selv ikke før Okt. 2010. Kjør 6-12 mnd etter utgivelse logikken på all software (bortsett fra testmaskiner), så er du relativt sikker.

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal kjøpe det så bør grunnleggende funksjonalitet slik som å flytte en fil være i orden, altså ikke som Vista. Og de burde lære av Apple, mindre knapper og mindre rot istedet for å prøve å gjøre alt MER komplisert ved å bøtte på med unyttige funksjoner bare for å kunne bruke de som kjøpsargumenter.

Lenke til kommentar
Om Win7 hadde vært perfekt ellers, så hadde sikkert en eller annen idiot klaget på fargen på start knappen... :roll:

Helt korrekt!

Om Microsoft hadde funnet en kur for kreft ville folk fremdeles funnet noe å klage på.

 

Hva så? Skal det liksom unnskylde den enorme tids og ressurbruken som står bak vista, som førte til et resulatat som omtrent er på linje med produktet det skulle erstatte? Er det rart folk er lettere skeptisk etter en så underveldene prestasjon de gjorde med Vista? Ellers er jeg forsåvidt enig i at de må ta seg tid til å levere et bra produkt, men jeg vet ikke om det hjelper, jeg tror kanskje den lange tidsbruken til Vista vel så mye var en hhemsko som noen fordel.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva så? Skal det liksom unnskylde den enorme tids og ressurbruken som står bak vista, som førte til et resulatat som omtrent er på linje med produktet det skulle erstatte? Er det rart folk er lettere skeptisk etter en så underveldene prestasjon de gjorde med Vista? Ellers er jeg forsåvidt enig i at de må ta seg tid til å levere et bra produkt, men jeg vet ikke om det hjelper, jeg tror kanskje den lange tidsbruken til Vista vel så mye var en hhemsko som noen fordel.

 

AtW

 

MS hadde mye ferdig i Vista, men det var nok basert på XP-lignende kernel. Så gjorde de et veivalg som gjorde at utviklingstiden ble lang. De begynte "på nytt". Kernel, Driver-modell, TCP/IP-stack, Audio-stack osv. Med Vista SP1 ble mye av koden moden, og jeg tror det blir mye lettere for MS og konsentrere seg om grensesnitt og bruker-løsninger, samtidig som de bevarer 100% kompatibilitet med Vista. Det blir vel litt som med Mac OS siden 10'ern kom ut. Under skallet er det meste likt.

 

Folk har enormt høye forvetninger til OS om dagen, og Windows 7 kommer uansett til og få en lettere start, da alle drivere og programmer automatisk vil fungere :)

Lenke til kommentar
Hva så? Skal det liksom unnskylde den enorme tids og ressurbruken som står bak vista, som førte til et resulatat som omtrent er på linje med produktet det skulle erstatte? Er det rart folk er lettere skeptisk etter en så underveldene prestasjon de gjorde med Vista? Ellers er jeg forsåvidt enig i at de må ta seg tid til å levere et bra produkt, men jeg vet ikke om det hjelper, jeg tror kanskje den lange tidsbruken til Vista vel så mye var en hhemsko som noen fordel.

 

AtW

 

MS hadde mye ferdig i Vista, men det var nok basert på XP-lignende kernel. Så gjorde de et veivalg som gjorde at utviklingstiden ble lang. De begynte "på nytt". Kernel, Driver-modell, TCP/IP-stack, Audio-stack osv. Med Vista SP1 ble mye av koden moden, og jeg tror det blir mye lettere for MS og konsentrere seg om grensesnitt og bruker-løsninger, samtidig som de bevarer 100% kompatibilitet med Vista. Det blir vel litt som med Mac OS siden 10'ern kom ut. Under skallet er det meste likt.

 

Folk har enormt høye forvetninger til OS om dagen, og Windows 7 kommer uansett til og få en lettere start, da alle drivere og programmer automatisk vil fungere :)

 

Det bare illustrerer at det har vært dårlig styrt. Forbedringene i Vista forsvarer ikke på langt nær ressursene lagt ned i det. Den nye nettverksstacken er ikke åpenbart bedre enn den gamle, Audio er vel og merke bedre, kanskje den største forbedringen i vista. Men alt i alt har man levert et produkt med like mange ulemper som fordeler kontra XP, go dermed sånn ca på linje i kvalitet. jeg tror de ble fanget i en hengemyr av dårlig ledelse og lang utviklsingstid, som viser at lang utviklingstid langt ifra garanterer bedre kvalitet, kanskje tilogmed tvertimot.

 

AtW

Lenke til kommentar

jeg skulle ønske en større andel av dere var såpass gamle at dere husker helvetet microsoft var igjennom med windows xp.er det i det hele tatt noen her som er gamle nok til å huske xp pre sp1? pre sp2? det var ganske enkelt ufattelig dårlig.

jeg føler vista startet et sted ganske nært opp mot launch av xp sp2. etter sp1 er vista like godt og bedre enn xp sp3.

 

en annen historisk begivenhet dere forgriper er at dere krever at vista skal bruke MINDRE ressurser enn xp....når i gamperæva har microsoft lansert et nytt operativsystem som bruker MINDRE ressurser enn sin forgjenger?

 

microsoft har bestandig bygget operativsystemer som yter bedre på nyest mulig hardware.

ta feks...ytelsesskalaen du kan teste hardwaren på.skalaen ENDER(5.9) på det YTTERSTE av hardware som fantes å oppdrive på det tidspunktet vista ble lansert på! det har ALDRI vært meningen at vista skulle stille MINDRE maskinkrav til maskinen enn det forgjengeren gjorde!aldri!

 

vi er i 2008 for guds skyld! jeg kjøpte meg en laptop for 4000 kroner for 2 uker siden som jeg kunne surfe med på jobb. den har INGEN problemer med å kjøre selv vista ultimate helt supert.

Lenke til kommentar
jeg skulle ønske en større andel av dere var såpass gamle at dere husker helvetet microsoft var igjennom med windows xp.er det i det hele tatt noen her som er gamle nok til å huske xp pre sp1? pre sp2? det var ganske enkelt ufattelig dårlig.

jeg føler vista startet et sted ganske nært opp mot launch av xp sp2. etter sp1 er vista like godt og bedre enn xp sp3.

 

en annen historisk begivenhet dere forgriper er at dere krever at vista skal bruke MINDRE ressurser enn xp....når i gamperæva har microsoft lansert et nytt operativsystem som bruker MINDRE ressurser enn sin forgjenger?

 

microsoft har bestandig bygget operativsystemer som yter bedre på nyest mulig hardware.

ta feks...ytelsesskalaen du kan teste hardwaren på.skalaen ENDER(5.9) på det YTTERSTE av hardware som fantes å oppdrive på det tidspunktet vista ble lansert på! det har ALDRI vært meningen at vista skulle stille MINDRE maskinkrav til maskinen enn det forgjengeren gjorde!aldri!

 

vi er i 2008 for guds skyld! jeg kjøpte meg en laptop for 4000 kroner for 2 uker siden som jeg kunne surfe med på jobb. den har INGEN problemer med å kjøre selv vista ultimate helt supert.

 

Jeg husker godt når XP kom, XP har definitvt sine ulemper, men det er ikke like relativt sett dårlig som vista er. Ikke gjør tabben å anta at folk som er uenig med deg er uenige fordi de ikke har kunnskap.

 

Ellers så er det ikke noen krise at nye OS krever mer om de også fungerer vesentlig bedre, vista fungerer omtrent akkurat like bra, og krever allikevel vesentlig mer ressurser. Ikke bare litt mer, men vesentlig mer. Det er også mange ytelsesproblemer med Vista der det ikke hjelper så mye med bedre hardware, eller er noen god grunn til at det skal gå tregere/kreve mer.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...