Gå til innhold

Bussjåførene vil ha elbilene ut av kollektivfeltet


Anbefalte innlegg

Problemet er jo forholdsvis nyansert. For flyttes alle elbilene ut av kollektivfeltet blir køene i de andre feltene enda lenger. Det normale i verden er å bruke alle felt til kjørende, og la kollektiv gå på skinner. Bussen er ikke bra for miljøet den heller, og i stedet for å la kollektivfeltene være nærmest ubrukt er det vesentlig bedre at de fylles opp av kjørende de også.

 

Det begynner å bli endel elektriske busser så den påstanden tror jeg ikke helt på. Poenget er at man vil ha folk til å ta kollektiv fremfor egen bil (bensin eller EL) og da hjelper det ikke at bussen står i kø i sin egen dedikerte veibane. rushtidsbegrensning kan hjelpe på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det begynner å bli endel elektriske busser så den påstanden tror jeg ikke helt på. Poenget er at man vil ha folk til å ta kollektiv fremfor egen bil (bensin eller EL) og da hjelper det ikke at bussen står i kø i sin egen dedikerte veibane. rushtidsbegrensning kan hjelpe på dette.

Pluss at buss kan faktisk endre rute ved behov hvis det skulle være noe spesielt. En trikk eller lignende som går på skinner er fast på samme rute. Med mindre det er snakk om T-bane eller tog, så er buss best.

Lenke til kommentar

Elbilene er elektriske og kjører dit de skal.

 

Akkurat som alle andre kjøretøy. Dette er da helt åpenbart? Så da står en igjen med at elektriske biler er elektriske..

 

Nå begynner jo elbiler å øke voldsomt i antall samt at rekkevidden er økt betraktelig sammenlignet med tidligere. Takler ikke elbilene kø situasjoner?  Det er vel på tide å få de ut av det feltet der nå. Vurdere selv elbil og belager meg da på at jeg må stå i kø i de "normale feltene". Tull at jeg skal belage meg på kø i kollektivfeltet...

Lenke til kommentar

Det er interessant at MDG er så populære blant lønnseliten.

En ting er ideologien om at elbil ikke skal bidra noe til bygging av vei og offentlig transport slik drivstoffbiler gjør.

En annen ting er ren sjikane og stygge utsagn fra MDG som får Frp til å blekne. Det siste er spesielt at appellerer til godt utdannet velgermasse, som burde ha kunnskap om gode holdninger.

 

Forøvrig støtter jeg fokus på miljøvern, men ikke folk som kun klarer å beskue sin egen navle.

Om noen nå ikke forstår hva jeg mener så er det å Google...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...