Gå til innhold

Ting som forvirrer så grenseløst


Emancipate

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ting som gir en følelse av forvirring eller undring kan legges ut her.

 

Hver gang jeg leser om "en rask bil". Hvilken rolle tror folk at det spiller? Fartsgrensen og køen er den samme for alle!

 

Ikke alle som bryr seg om fartsgrenser. Og har du hørt om damer og status?

 

 

Sånne som deg burde holdes unna veien. :)

Lenke til kommentar

 

 

Ting som gir en følelse av forvirring eller undring kan legges ut her.

 

Hver gang jeg leser om "en rask bil". Hvilken rolle tror folk at det spiller? Fartsgrensen og køen er den samme for alle!

 

Ikke alle som bryr seg om fartsgrenser. Og har du hørt om damer og status?

 

 

Sånne som deg burde holdes unna veien. :)

 

 

Hvorfor det? Fordi jeg forstår hvorfor folk kjøper superbiler?

Lenke til kommentar

Kopierer en fil fra skrivebordet mitt. Kobler til en server med Remote Desktop Protocol og kommer til et eksternt skrivebord

Limer inn filen.

 

Hvorfor funker det? I have no idea. Det eksterne skrivebordet har ikke begrep om hva jeg har i utklippstavlen.

Det er nok laget som en funksjonalitet som uploader filen. Men det virker så merkelig.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Når jeg tankeløst begynner på en mouse gesture, men ombestemmer meg, og bare virrer musa rundt i vildens sky for å "riste av meg" problemet, og nettleseren plutselig fylles opp med 20 nye tabs. Tydeligvis er det en kompleks gesture som innbærer å åpne alle linker man har kjørt over når man gjør den.

Lenke til kommentar

 

 

Ting som gir en følelse av forvirring eller undring kan legges ut her.

 

Hver gang jeg leser om "en rask bil". Hvilken rolle tror folk at det spiller? Fartsgrensen og køen er den samme for alle!

 

Ikke alle som bryr seg om fartsgrenser. Og har du hørt om damer og status?

 

 

Sånne som deg burde holdes unna veien. :)

 

Det der ser jeg som annklagelse på at han har gjort det. Det er noe du ikke kan vite.  :nei:  Vil tenke med det er derfor han Nstin reagerte sånn han gjorde.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

At ikoner bruker utdaterte metaforer.

 

Androids "ringe"-ikon er av et gammeldags telfonrør. Har dagens unge noen gang sett en telefon? Altså en telefon, ikke en mobiltelefon. ;)

 

Derimot er meldings-ikonet en snakkeboble. Det hadde vært mer logisk å trykke på snakkeboblen når man skulle snakke. Her burde det vært noe tekst i boblen.

 

Innstillingene er et tannhjul. Ja, det er sikkert fortsatt tannhjul inne i maskineriet. Når telefonen henger seg, er det en barkebille i mellom to tannhjul.

 

Lydopptak viser en kasett (!).

 

Klokka:

"Alarm" har et ikon som viser en gammeldags vekkerklokke med to bjeller. Nedtelling viser timeglass og stoppeklokken sånn klokke med knapp på toppen.

 

På PC:

Videoikoner er ofte en filmrull.

 

Lagre viser en diskett.

 

----------

 

Tenk hvor forvirrende dette må være for barn som skal lære å bruke en PC/telefon.

 

Nevnte jeg at været viser en sky og en sol? Været UTE? Jeg går da aldri ut lenger! Det er såklart inneklimaet jeg trenger info om.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når jeg satte inn 1000 kroner i bank i butikk, skulle jeg bruke bankkortet mitt istedenfor at de skrev av nummeret (moderne greier). På terminalen sto det rett og slett 1000 kroner, og jeg var livredd for at jeg ved en feil, ikke bare ga fra med 1000 kroner i sedler, men også betalte 1000 kroner, så jeg gikk 2000 kroner i minus.

 

Dette skjedde ikke, men de kunne ha skrevet -1000, "1000 kr inn", eller noe sånt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...