Gå til innhold

Spotify-favoritter av Diskusjon.no


akamond

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg satt å diskuterte det sammen med noen her.

Spotify bruke 10 gigabyte lagring på din maskin, så alle sangene du har hørt lagres lokalt.

Så om noen da søker en sang du allerede har hørt på, så er du med på å gi din båndbredde til denne personen. Så om 10.000 stykker har hørt en sang, og spotify tar 1% båndbredde av deg så vil ting gå veldig fort uten at vi merker noe.

Er bare en teori, men virker litt logisk. Blir som P2P konseptet i piratdeling.

 

 

Er du sikker på dette? I såfall hvordan får jeg slettet det jeg har lagret?

Lenke til kommentar
Jeg satt å diskuterte det sammen med noen her.

Spotify bruke 10 gigabyte lagring på din maskin, så alle sangene du har hørt lagres lokalt.

Så om noen da søker en sang du allerede har hørt på, så er du med på å gi din båndbredde til denne personen. Så om 10.000 stykker har hørt en sang, og spotify tar 1% båndbredde av deg så vil ting gå veldig fort uten at vi merker noe.

Er bare en teori, men virker litt logisk. Blir som P2P konseptet i piratdeling.

Er jo en teori det, jeg ser den.

 

Men: Båndbredden inn til huset begrenser fortsatt nedlastingshastigheten uavhengig av hvor mange som "deler" sangen eller hva jeg skal si. Har 12Mb/s ned på linja mi og jeg testet dette med å sette i gang noen nedlastinger samtidig som burde drepe nedlastingshastigheten til spotyfy, enda så går sangene instant. Merkelig greier :hmm: mulig bare jeg som er dum og ikke skjønner.

Endret av Milt
Lenke til kommentar

Jeg sletter alle sangene fra bjørn eidsvåg om ikke du gjør det special force. top 5 sanger skal du legge inn..

 

Edit: Sitter forresten og kjører bandwith monitor på spotify nå for å se hva den bruker.

 

På svar fra mail fikk jeg høre at de kjører Oggvorbis codec som streames i 256kbit.

 

Dette stemmer spot on. Når jeg hører en sang jeg ikke har hørt før bruker den ca 250kbs på innlinjen min.

 

Men det som uroer meg er at den hele tiden får utgående bandwith også. Opp i 250kbs der også.

 

Edit2:

 

Når jeg satte på bjørn eidsvåg, så fikk jeg opp en del norske iper på in bandwith.

 

kan dette tyde på at brukerene er med på å streame filene?

Endret av Hille
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...