Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hun har ikke sagt noe på det. Bare lurer på hva jeg skal si til hun siden jeg jo kjenner hun? Møtt henne ute før, og da forsøkte hun danse med meg.

 

Liker eldre jenter/kvinner, og er svært sjeldent de ser etter noen yngre. Sammen med at jeg ser ut som jeg er i midten av 20-åra funker det utrolig greit på Tinder for min del.

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Åja, beskrev nok situasjonen feil. Alderen der er ikke min bekymring, den er enkel å bortforklare. Min forrige kjæreste møtte jeg her, og var like gammel som meg, men altså egentlig 4 år eldre enn meg. Tok det veldig greit når jeg sa det.

 

Om vi ser bort fra det jeg har skrevet om alder, så er jeg bare litt usikker hva jeg kan/skal skrive til stesøsteren til min gamle bestevenninne?

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Oookey, hjelp. Jeg bryr meg egentlig ikke, tror jeg. Snakker med et veldig søtt kvinnfolk for tiden, og jeg tror hun mangler halve armen (Mao vet/så på face men er litt gjemt). Men hun har ikke sagt noe selv, og aldri møtt henne. Lyst å møtes, og hun er gira selv. Men hvordan kan jeg ta det opp på en ålreit måte..? Vet ikke om hun er flau eller tar seg nær? Føler bare det er greit å avklare jeg ikke bryr meg, istedenfor å møtes og måtte virke overrasket eller ikke ane hvordan jeg påpeker det?

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Oookey, hjelp. Jeg bryr meg egentlig ikke, tror jeg. Snakker med et veldig søtt kvinnfolk for tiden, og jeg tror hun mangler halve armen (Mao vet/så på face men er litt gjemt). Men hun har ikke sagt noe selv, og aldri møtt henne. Lyst å møtes, og hun er gira selv. Men hvordan kan jeg ta det opp på en ålreit måte..? Vet ikke om hun er flau eller tar seg nær? Føler bare det er greit å avklare jeg ikke bryr meg, istedenfor å møtes og måtte virke overrasket eller ikke ane hvordan jeg påpeker det?

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Er vel bedre å bare møte henne og vise at du ikke bryr deg. Så lenge du har det i bakhodet så klarer du sikkert å gjemme overraskelsen når du møter henne. Er vel en grunn til at hun ikke har nevnt noe, hvis det er tilfellet at hun mangler halve armen. Og vil sikkert synes at det vil være stas å se at du er en skikkelig person som ikke bryr om sånt.

 

Bare møt henne og fokuser på henne. Ta det opp viser hun nevner noe.

Endret av toy_man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

Skriver jo selvfølgelig ikke slik på Tinder, hehe.

 

Nja, bryr meg og bryr meg, litt irriterende da jeg ikke forstår hvorfor, men har flere jeg snakker med om gangen så er ikke den største "krisa". Bare litt rart når vedkommende stilte flere alvorlige spørsmål bare for å utelukke ting (er barn noen gang ønsket osvosv) og virka som hun var strålende fornøyd.

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

 

Vel, hørt noe mer?

 

Synes å snakke om barn/ikke barn er litt i meste laget med noen man enda ikke har møtt, men det er meg. Generelt: bruk Tinder og lignende til å etablere kontakt, men ikke ha en lang samtale på Tinder eller tusen Snaps. MØT folk. Prat der.

 

Ellers er nok det du beskriver ikke helt uvanlig. En kamerat av meg opplevde noe lignende faktisk. God tone. Utveksling av snap. Osv. Plutselig var han borte.

 

Frekt og uhøflig, men har dessverre blitt litt slik i dag.

 

Når en gutt spør en jente om hun vil ta en kaffe en dag, hva betyr dette? Må det være en 'date'? Eller kan det feks være en vennekaffe? Ble spurt om dette for litt siden og ble litt satt ut så svarte bare at jeg ikke tror at det går....

 

 

 

Anonymous poster hash: cb8d9...c30

 

I 9 av 10 tilfeller det nok en 'date', men det kommer selvsagt litt an på. Kjenner dere hverandre fra før av?

 

Har selv drukket kaffe med jenter uten at det har vært en date, men om noen vil treffe deg på tomannshånd og dere kanskje ikke kjenner hverandre særlig godt fra før, ja, da er det kanskje en 'date'. ;)

Var litt mer spøk rundt det med barn. Fikk bare etter litt prat en melding med 'men her er noen spørsmål bare så jeg slipper å tenke på det... liker du barn, glad i familie osv'

 

Ikke hørt noe mer. Matchen er borte. Forsatt på snap, får sett hennes og hun ser mine stories. Ikke sendt noe mer til henne de siste dagene. Ikke veldig aktiv bruker av snap (100k ish poeng?)

 

Er ellers veldig flink på Tinder, men da er det bare for å få ligg. Noe jeg bør sende? Sist sendte jeg en del dager siden 'er du flink i xx?' og fikk svar, så spurte jeg 'så bra, skal vi gjøre xx imorgen ettermiddag da?' og fikk bare 'har dessverre planer, men hyggelig!'

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

De fleste jenter får flere matcher, så hun har nok snakket med flere enn deg samtidig. Tipper hun har vært på date med en eller flere av dem og nå funnet ut at hun vil satse mer på en av dem.
Lenke til kommentar

Altså, det viktigste er at du alt nå legger opp til at dere skal treffes neste gang du er på hennes kant av landet. Er det gjort, så har dere faktisk en avtale. Da trenger du ikke bruk tid på irrasjonelle bekymringer og å skulle gjøre ting "spennende".

 

Har alltid gjort det slik med jenter jeg har truffet. Småprater litt. Avtaler å møtes ganske raskt. Holder kjeft frem til vi møtes med minimalt om noe småprat.

 

Ser ikke noen grunn til å skulle småprate hele tiden. Snapchat er også relativt nytt og eksisterte knapt i den fasen av livet mitt hvor jeg møtte flest jenter.

Nå har det gått en god stund, og jeg var på hennes kant av landet i helga. Jeg visste på forhånd at hun skulle dra på studietur søndag morgen, og jeg kom fredag kveld. Ergo var det kun lørdag det var aktuelt å møtes.

 

Jeg spurte henne utpå dagen om hun ville treffes over en kaffe, noe hun takket ja til. Hun hadde dog andre avtaler, som skulle vare til litt utpå kvelden, men ho skulle si ifra når ho var ferdig. Ho sendte meg hele tiden snapps av hva ho gjorde. I tillegg la ho opp til å gjøre det om til en øl, ettersom det ble sent.

 

Tilslutt ble det dog i overkant sent før ho hadde muligheten.

 

Vi har snappet hver dag siden siden november, dog stort sett hverdagssnaps. Jeg ønsker å spare samtalene til vi møtes. De siste dagene har ho kun svart på snaps jeg har sendt. Jeg har selvfølgelig begrenset dette til ett minimum - og nå kuttet helt.

 

Spørsmålet mitt blir dog som følger: Vil det være en dårlig ide å spørre ho om ho fortsatt er interessert i å treffes neste gang jeg er oppover, og evt. hva ho er ute etter? Eller er det helt greit? Ønsker nemlig ikke å bruke tid på noen som det til syvende og sist viser seg at ikke er interessert likevel.

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar

Du er ikke redd for å kaste bort tid, du er redd for å bli avvist/spille korta dine feil :tease:

 

For å svare på det du spør om: ikke la henne sette agendaen. Gå for det du vil. Sett din egen agenda og ta det du vil ha. Hvis ikke det funker, vel, move on, next. Uansett mye bedre enn sånn "hvis ikke hun tar kontakt, tar ikke jeg kontakt"-bs. For det første, er det det som er needy og for det andre, fører det ikke til noe som helst.

 

Og ja, det går an å gå for det du vil ha uten å bli en needy sutteklut. Vær han som har standarder, går foran og har verdi i egne og andres øyne.

 

Det som er sutteklut, er å legge opp hele gamet etter hva du tror hun vil ha (eller rettere sagt: hva andre forteller deg at de tror hun vil ha). Vær deg selv og gå, ærlig og redelig, for det du vil ha. Uten å bli han som spør "hvor høyt?" når hun sier "hopp". Fordi du har verdi og standarder, samtidig som du ikke er redd for å vise hva du vil ha og gå for det.

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar

Jeg synes Bjarnemann svarte bra. :) 

 

Hva vil DU egentlig? Finn ut hva du vil og gå for det. Som Bjarnemann er inne på er det ikke 'needy' å ville ha en jente. Ikke gå rundt grøten og tenk altfor mye på hva hun vil eller på å fremstå på en spesiell måte, i.e., leke kul.

 

Du trenger heller ikke ta denne eller andre situasjoner med jenter så altfor seriøst. Ha litt humor.

 

Så, hva vil du egentlig? Sannsynligvis har du lyst på denne jenta siden du skriver her etter råd.

 

Det jeg sannsynligvis hadde gjort hadde vært å invitere henne på besøk hjem til meg først som sist. Dette trenger ikke nødvendigvis å bli noe av med det første, men det handler om å flørte litt og vise intensjoner og initiativ. I tillegg er det litt gøy for henne også, noe som aldri skader. 

 

Bare husk at jenter vil bli tatt og ledet. :) 

Lenke til kommentar

Du er ikke redd for å kaste bort tid, du er redd for å bli avvist/spille korta dine feil :tease:

 

For å svare på det du spør om: ikke la henne sette agendaen. Gå for det du vil. Sett din egen agenda og ta det du vil ha. Hvis ikke det funker, vel, move on, next. Uansett mye bedre enn sånn "hvis ikke hun tar kontakt, tar ikke jeg kontakt"-bs. For det første, er det det som er needy og for det andre, fører det ikke til noe som helst.

 

Og ja, det går an å gå for det du vil ha uten å bli en needy sutteklut. Vær han som har standarder, går foran og har verdi i egne og andres øyne.

 

Det som er sutteklut, er å legge opp hele gamet etter hva du tror hun vil ha (eller rettere sagt: hva andre forteller deg at de tror hun vil ha). Vær deg selv og gå, ærlig og redelig, for det du vil ha. Uten å bli han som spør "hvor høyt?" når hun sier "hopp". Fordi du har verdi og standarder, samtidig som du ikke er redd for å vise hva du vil ha og gå for det.

Redd for å bli avvist, nei. Redd for å spille korta feil. Njææ.. Ikke redd, men vil naturligvis spille de riktig :)

 

Takk for alle andre gode tips. Jeg har innsett at jeg har vært altfor passiv fram til nå. Godt mulig ho har funnet en annen i mellomtiden, men vi får se.

 

Game on ?

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar

Jeg synes Bjarnemann svarte bra. :)

 

Hva vil DU egentlig? Finn ut hva du vil og gå for det. Som Bjarnemann er inne på er det ikke 'needy' å ville ha en jente. Ikke gå rundt grøten og tenk altfor mye på hva hun vil eller på å fremstå på en spesiell måte, i.e., leke kul.

 

Du trenger heller ikke ta denne eller andre situasjoner med jenter så altfor seriøst. Ha litt humor.

 

Så, hva vil du egentlig? Sannsynligvis har du lyst på denne jenta siden du skriver her etter råd.

 

Det jeg sannsynligvis hadde gjort hadde vært å invitere henne på besøk hjem til meg først som sist. Dette trenger ikke nødvendigvis å bli noe av med det første, men det handler om å flørte litt og vise intensjoner og initiativ. I tillegg er det litt gøy for henne også, noe som aldri skader.

 

Bare husk at jenter vil bli tatt og ledet. :)

Takker deg også for alle gode tips! Har lyst på ho, ja, men avstanden mellom oss har gjort ting i overkant komplisert sammenliknet med hva det vanligvis er.

 

Menmen, som skrevet i forrige innlegg; Det er på tide å vise hva jeg vil.

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar

Jeg har slitt mye med det samme, det å være redd for å miste personen/bli avvist.

 

Poenget er glem det der, når man ikke er redd så tør man være rett på sak, og da lykkes mann. På tinder og random ligg er jeg rett på sak fordi jeg ikke bryr meg, og 9/10 ganger får jeg dem til sengs innen noen få meldinger.

 

Men sekundet jeg får opp øynene for noen og prøver litt hardere fukter jeg det til fordi jeg starter å bry meg.

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Hovedreglene når det gjelder sjekking generelt er...

 

Jenter vil ha det de ikke kan få - altså, er man litt høy på pæra, og jenta ikke føler seg alt for spesiell blir hun av en eller annen grunn mer interessert enn om du gir henne all oppmerksomheten.

 

Et nei har du, et ja kan du få - spør du ikke, eller er du ikke tydelig nok, har du allerede et nei. Du kan bare gå framover og få et ja. Hva er det verste som kan skje? Miste all kontakt? For hvem vil vel være venner med noen som du prøvde deg på uansett..? Ingenting å tape!

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Lenke til kommentar

Hovedreglene når det gjelder sjekking generelt er...

 

Jenter vil ha det de ikke kan få - altså, er man litt høy på pæra, og jenta ikke føler seg alt for spesiell blir hun av en eller annen grunn mer interessert enn om du gir henne all oppmerksomheten.

 

Et nei har du, et ja kan du få - spør du ikke, eller er du ikke tydelig nok, har du allerede et nei. Du kan bare gå framover og få et ja. Hva er det verste som kan skje? Miste all kontakt? For hvem vil vel være venner med noen som du prøvde deg på uansett..? Ingenting å tape!

 

Anonymous poster hash: 4c0aa...cb0

Takk!

Vant gamet, kan man vel si ;)

 

Anonymous poster hash: b9a35...8d6

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...