Gå til innhold

[Løst] Kan jeg sende produkt med feil til annen leverandør enn selger?


Woff

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for nesten ett år siden en Oppo 203 4K UHD spiller (http://www.lydogbilde.no/test/oppo-udp-203) fra  www.nobleman.no som var den eneste Norske importøren som kunne levere denne spilleren 'sonefri'. Denne spilleren kunne jeg også kjøpe fra www.swsg.no som er en leverandør jeg ville foretrukket hvis de kunne ha levert spilleren sonefri.

Jeg har tydeligvis vært svært uheldig med mitt eksemplar av Oppo-spilleren da den har hatt forskjellige problemer fra dag en. Jeg har klaget inn feilene jeg har opplevd til Nobleman (enmannsforetak) men har blitt møtt med en tverr innstilling hvor eier av firmaet hevder at jeg må betale for porto-omkostninger OG feilsøking hvis spilleren 'virker' når de får den tilsendt. Det lød som ganske sikkert at jeg fikk regningen, noe jeg lett kan forstå at det prøves på fra en useriøs leverandør.
Problemene jeg har opplevd er delvis en dårlig HDMI kabel som ble levert med produktet, men også problemer som er relatert til firmware på spilleren. Jeg mistenker i tillegg at 'fix-en' for å gjøre den sonefri er en del av problemet. 
Jeg har faktisk levd med problemet fram til nå da Oppo hele tiden har kommet med firmware-oppdateringer som har gjort spilleren bedre.
Men nå har en kompis av meg kjøpt helt lik spiller og latt meg få låne den for å sammenligne. Det er nå helt tydelig at min spiller HAR problemer, enten pga et lesehode som er feiljustert eller som er tilsmusset. Mulig også er sonefri-kortet en feilkilde.

Meget lang historie, beklager det, men mitt spørsmål er litt enklere:
Kan jeg levere inn spilleren for garantireparasjon hos www.swsg.no som jeg stoler mye mer på, eller må jeg ta sjansen på humøret til firmaeieren hos www.nobleman.no og sende den dit? Jeg kommer uansett til å åpne spilleren og ta ut sonefri-kortet før reparasjon for å teste uten.

Flytt tråden til riktig sted hvis dette ikke er rett..

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke klage til den andre leverandøren. Spesielt rart er det at du tror dette når dette ikke er samme produkt (sone vs. sonefri).

Hvorfor skulle de ta imot produktet ditt?

 

Hvis din butikk nekter å håndtere en klage, eller er konkurs, kan du imidlertid klage til importøren eller produsenten - altså leddene over.

 

At du må betale for feilsøkning hvis det er brukerfeil, er et normalt vilkår. Hvis det er en sporadisk feil du klager på, er det imidlertid ikke nok at produktet virker der og da til å si at det ikke er noe feil på det.

Lenke til kommentar

Det andre alternativet er å kontakte produsent, men som regel blir en henvist til selger

 

Man kan faktisk velge selv hvem man vil reklamere til, selger eller produsent/importør. Her er det i verste fall snakk om "gråimport", og da har man ingen andre enn selger å forholde seg til. Dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...