Gå til innhold

Norge sender folk til døden


Anbefalte innlegg

 

Det er et problem fordi du i praksis mener at de svake skal være uten beskyttelse mot vold eller trusler. Det er fordi de ikke kan beskytte seg selv, og ikke har noen til å beskytte seg. Det er bare de rike som vil ha muligheten til å beskytte seg og sine interesser.

Stråmann, nok engang.

 

I praksis er altså ditt samfunn, der det ikke finnes en stat som har som oppgave å beskytte alle innbyggerne, et ondskapsfullt og jævlig samfunn der de rike og ressurssterke tramper på de svakerestilte, og der flertallet vil ha det helt elendig fordi de ikke vil kunne beskytte seg selv mot overgrep og de vil ikke ha noen å gå til når de ressurssterke misbruker dem.

Man bekytter ikke alle innbyggere ved å bruke vold, eller voldstrusler, mot fredelige folk for å få disse til å gi deg halvparten av hva de tjener, eller for å få dem til å unnlate å gjøre det du anser å være "syndelig".

 

Ei heller beskytter man noen ved å sette dem i konsentrasjonsleir eller å tvinge dem tilbake til ett krigsområde de har flyktet fra.

 

Det er det motsatte av beskyttelse, det er utnyttelse og voldelige overgrep mot de svake, dvs nettopp de som du hevder ikke vil ha noen beskyttelse i ett fritt samfunn!

 

Si meg hvilken bskyttelse har de mot Staten?

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er et problem fordi du i praksis mener at de svake skal være uten beskyttelse mot vold eller trusler. Det er fordi de ikke kan beskytte seg selv, og ikke har noen til å beskytte seg. Det er bare de rike som vil ha muligheten til å beskytte seg og sine interesser.

Stråmann, nok engang.

 

I praksis er altså ditt samfunn, der det ikke finnes en stat som har som oppgave å beskytte alle innbyggerne, et ondskapsfullt og jævlig samfunn der de rike og ressurssterke tramper på de svakerestilte, og der flertallet vil ha det helt elendig fordi de ikke vil kunne beskytte seg selv mot overgrep og de vil ikke ha noen å gå til når de ressurssterke misbruker dem.

Man bekytter ikke alle innbyggere ved å bruke vold, eller voldstrusler, mot fredelige folk for å få disse til å gi deg halvparten av hva de tjener, eller for å få dem til å unnlate å gjøre det du anser å være "syndelig".

 

Ei heller beskytter man noen ved å sette dem i konsentrasjonsleir eller å tvinge dem tilbake til ett krigsområde de har flyktet fra.

 

Det er det motsatte av beskyttelse, det er utnyttelse og voldelige overgrep mot de svake, dvs nettopp de som du hevder ikke vil ha noen beskyttelse i ett fritt samfunn!

 

Si meg hvilken bskyttelse har de mot Staten?

 

Det evige spørsmålet blir jo hva alternativet er. Jeg tror de fleste av oss er enige i at et utopisk paradis der alle er snille og gjør som de selv vil hadde vært kjempeflott, men dessverre virker ikke noe sånt særlig realistisk. Derfor synes mange av oss dagens system er temmelig bra, men med forbedringspotensiale. 

 

Så ville det så klart vært lettvint for meg også og å si noe i retning av "stat er vold og slemt" uten å tilby alternativer, men jeg har vondt for å se hvordan det skulle bidra til noe som helst. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det evige spørsmålet blir jo hva alternativet er. Jeg tror de fleste av oss er enige i at et utopisk paradis der alle er snille og gjør som de selv vil hadde vært kjempeflott, men dessverre virker ikke noe sånt særlig realistisk.

Utvilsomt

 

Derfor synes mange av oss dagens system er temmelig bra, men med forbedringspotensiale.

Det er vanskelig å se hvorfor ett system der en organsiasjon, Staten, har opprettet monopol på overgrep mot befolkningen skulle være "temmelig bra" om man er imot overgrep mot befolkningen.

 

 

det så klart vært lettvint for meg også og å si noe i retning av "stat er vold og slemt" uten å tilby alternativer, men jeg har vondt for å se hvordan det skulle bidra til noe som helst. 

Alternativet er selvsagt at man innser og aksepterer at bruk av vold eller voldstrusler mot fredelige personer bør være forbudt for alle, uten noe unntak for Staten.
Lenke til kommentar

 

Det evige spørsmålet blir jo hva alternativet er. Jeg tror de fleste av oss er enige i at et utopisk paradis der alle er snille og gjør som de selv vil hadde vært kjempeflott, men dessverre virker ikke noe sånt særlig realistisk.

Utvilsomt

 

Derfor synes mange av oss dagens system er temmelig bra, men med forbedringspotensiale.

Det er vanskelig å se hvorfor ett system der en organsiasjon, Staten, har opprettet monopol på overgrep mot befolkningen skulle være "temmelig bra" om man er imot overgrep mot befolkningen.

 

 

det så klart vært lettvint for meg også og å si noe i retning av "stat er vold og slemt" uten å tilby alternativer, men jeg har vondt for å se hvordan det skulle bidra til noe som helst. 

Alternativet er selvsagt at man innser og aksepterer at bruk av vold eller voldstrusler mot fredelige personer bør være forbudt for alle, uten noe unntak for Staten.

 

Herlig intetsigende og innholdsløst svar. Med andre ord har du ingen andre løsninger enn å "fjerne systemet"? 

 

Jeg tenker at det kanskje sier en del at du bruker så voldsomt mye tid på å skrive om hvor ille og fælt dagens system er, og så påfallende lite på å forklare hvordan du mener det burde være. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herlig intetsigende og innholdsløst svar. Med andre ord har du ingen andre løsninger enn å "fjerne systemet"?

 

Jeg tenker at det kanskje sier en del at du bruker så voldsomt mye tid på å skrive om hvor ille og fælt dagens system er, og så påfallende lite på å forklare hvordan du mener det burde være.

Tja, det har vært tema i mange forskjellige tråder, deriblandt denne:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1762968

 

Så vi kan gjerne fortsette der, ettersom vel du også aer at det er off-topic for denne tråden som omhandler "tvangsutsendelser med døden til følge"

 

Ett tema som de fleste nordmenn ser slik på når det gjelder den norske staten

 

see_hear_speak_no_evil.jpg

Lenke til kommentar

 

Men at den startes av en som stolt proklamerer at han gjør det han kan for å unngå å betale den skatten som behøves for å ta vare på (blant annet) de han klager over at ikke blir ivaretatt er unektelig en smule spesielt...

Det var en fin stråmann.

 

Jeg klager ikke over at skattepenger ikke blir brukt til "å ta vare på flyktningene", jeg klager på at de blir brukt til å sende flyktningen i døden.

 

Hvorfor i all verden jeg skulle gi mine penger til en slik morderisk organisasjon er ufattelig.

 

 

Tøys.

 

Å rope på 'stråmann' er, i dette tilfellet, et billig forsøk på å late som om poenget ikke gjelder når det i realiteten slår bena under deg.

 

All den tid det koster oss mer å ha flyktninger her i landet enn å sende dem tilbake, så blir ditt poeng rundt at du ikke ønsker å betale skattepenger for å sende dem tilbake fullstendig meningsløst.

 

Om du skal forsøke å gjøre dette til en debatt om hva som er billigst i form av skattekroner, så er det ingenting som er billigere enn å sende dem tilbake. Og jo før det gjøres, og med mindre behandling og vurdering av trygghet, jo bedre.

 

For min del lar jeg gjerne mine skattekroner gå til å la disse menneskene få en god behandling og ikke sendes tilbake til utrygge områder. Men ingen av oss er naive nok til å tro at det alternativet er det som koster oss minst skattepenger.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

All den tid det koster oss mer å ha flyktninger her i landet enn å sende dem tilbake, så blir ditt poeng rundt at du ikke ønsker å betale skattepenger for å sende dem tilbake fullstendig meningsløst.

 

Om du skal forsøke å gjøre dette til en debatt om hva som er billigst i form av skattekroner, så er det ingenting som er billigere enn å sende dem tilbake. Og gjor før det gjøres, og med mindre behandling og vurdering av trygghet, jo bedre.

Det ser ut til at det er du, ikke jeg, som desperat prøver å gjøre det til en diskusjon om hva som er billigst.

 

For min del lar jeg gjerne mine skattekroner gå til å la disse menneskene få en god behandling og ikke sendes tilbake til utrygge områder. Men ingen av oss er naive nok til å tro at det alternativet er det som koster oss minst skattepenger.

Det som koster minst nordmenn minst penger er å hverken bruke skattepenger på å ha flyktninger her i landet, eller på å sende dem tilbake, eller noe annet av det politikerne sløser andres penger på.

 

Dog, spørsmålet er ikke om det er billigere å sende folk i døden enn å brødfø dem mens man nekter dem å jobbe i Norge.

 

Spørsmålet er hvordan i all verden Norge kan sende folk i døden slik de gjør idag.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet er hvordan i all verden Norge kan sende folk i døden slik de gjør idag.

 

 

Ja..? Og svaret på det er altså at det koster mindre enn andre alternativer.

 

Det blir en smule dobbelmoralsk å både gjøre sitt best for å unngå å betale skatt her i landet og samtidig late som om du blir indignert over at man ikke bruker skattepenger på ting du ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja..? Og svaret på det er altså at det koster mindre enn andre alternativer.

 

Det blir en smule dobbelmoralsk å både gjøre sitt best for å unngå å betale skatt her i landet og samtidig late som om du blir indignert over at man ikke bruker skattepenger på ting du ønsker.

Jeg blir indignert av at Norge sender folk i døden, og det hadde vært akkurat det samme om det ikke hadde kostet dere ett rødt øre.

 

Den som har brakt inn spørsmålet om beskattning, og hvorvidt det er billigere å sende folk i døden eller å brødfø dem er du, ikke jeg.

 

At du forsvarer å sende folk i døden fordi du anser at det er billigst viser vel bare din fullstendig manglende moralske ryggrad.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Ja..? Og svaret på det er altså at det koster mindre enn andre alternativer.

 

Det blir en smule dobbelmoralsk å både gjøre sitt best for å unngå å betale skatt her i landet og samtidig late som om du blir indignert over at man ikke bruker skattepenger på ting du ønsker.

Jeg blir indignert av at Norge sender folk i døden, og det hadde vært akkurat det samme om det ikke hadde kostet dere ett rødt øre.

 

Den som har brakt inn spørsmålet om beskattning, og hvorvidt det er billigere å sende folk i døden eller å brødfø dem er du, ikke jeg.

 

At du forsvarer å sende folk i døden fordi du anser at det er billigst viser vel bare din fullstendig manglende moralske ryggrad.

 

 

Jeg betaler min skatt og er mer enn villig til å la den gå til å la disse menneskene bli her i landet.

 

Du betaler fuck all og bør gå rimelig stille i dørene når det gjelder moralsk ryggrad. Du får altså ikke i pose og sekk. Du kan ikke både melde deg ut og snylte på alle andre og samtidig syte over hva pengene du ikke betaler går til.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Pussig du ikke klarer å holde deg til trådens tema, uten hele tiden prøve å pense diskusjonen over på skatt da.

 

Nei, det er ikke pussig og det skjønner nok du også. Det eneste pussige her er at du forsøker å late som om penger ikke har noen relevans for trådens tema.

 

Dette er et kostnadsspørsmål og skattepenger er en ikke uvesentlig del av dette.

 

Det faktisk såpass vesentlig at du må etterhvert bli rimelig svimmel av å møte deg selv i døren i denne debatten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, det er ikke pussig og det skjønner nok du også. Det eneste pussige her er at du forsøker å late som om penger ikke har noen relevans for trådens tema.

Som tidligere påpekt, både av meg og deg, så er det fullstendig irrelevant for meg ettersom jeg stort sett ikke betaler skatt til Norge

 

 

Dette er et kostnadsspørsmål og skattepenger er en ikke uvesentlig del av dette.

 

Det faktisk såpass vesentlig at du må etterhvert bli rimelig svimmel av å møte deg selv i døren i denne debatten.

Så kostnadenspørsmålet er viktig for deg?
Lenke til kommentar

 

Nei, det er ikke pussig og det skjønner nok du også. Det eneste pussige her er at du forsøker å late som om penger ikke har noen relevans for trådens tema.

Som tidligere påpekt, både av meg og deg, så er det fullstendig irrelevant for meg ettersom jeg stort sett ikke betaler skatt til Norge

 

 

Dette er et kostnadsspørsmål og skattepenger er en ikke uvesentlig del av dette.

 

Det faktisk såpass vesentlig at du må etterhvert bli rimelig svimmel av å møte deg selv i døren i denne debatten.

Så kostnadenspørsmålet er viktig for deg?

 

 

Fullstendig irrelevant om det er viktig for meg - og det skjønner du naturligvis.  Faktum er at det er et kostnadsspørsmål. Hva du eller jeg synes om det har absolutt ingen betydning.

 

Virkeligheten endres ikke basert på hva jeg eller du skulle ønske. Dette vet du. Du gjør ikke deg selv eller din sak noen tjeneste ved å late som om du er dummere enn du er.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Fullstendig irrelevant om det er viktig for meg - og det skjønner du naturligvis.  Faktum er at det er et kostnadsspørsmål. Hva du eller jeg synes om det har absolutt ingen betydning.

Pussig ettersom det ikke er noe faktum at det er ett kostnadsspørsmål, det er bare noe du syns.

 

For mange andre er det ett spørsmål om liv eller død.

 

 

Virkeligheten endres ikke basert på hva jeg eller du skulle ønske. Dette vet du. Du gjør ikke deg selv eller din sak noen tjeneste ved å late som om du er dummere enn du er.

Selvsagt er virkeligheten basert på hva du, jeg og alle andre ønsker, hvorfor ellers deltar du i noen diskusjonener i det hele tatt om du ikke tror dette. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Å la dem komme, men ikke gi dem hjelp vil føre til at vesentlig flere asylsøkere dør. Skal man overleve vinteren i Norge må man ha et sted å bo og idag er asylsøkernes boliger finansiert av staten.

 

Og ja jeg vet at du vil la dem jobbe, men det betyr ikke at de klarer å få en jobb og selv om de får en jobb så vil det ta tid å tjene nok penger til å kunne betale depositum.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Å la dem komme, men ikke gi dem hjelp vil føre til at vesentlig flere asylsøkere dør.

Det er en vurdering som jeg tror best kan tas av den som risikerer livet, ikke en ansiktsløs byråkrat eller løgnaktig politiker uten kjennskap til vedkommendes situasjon og risikobilde.

 

Skal man overleve vinteren i Norge må man ha et sted å bo og idag er asylsøkernes boliger finansiert av staten.

... som er finansiert av befolkningen, deriblandt de som er villige til å hjelpe.

 

Ellers tror jeg de færreste innvandrerne ville hatt problemer med å betale selv ... om Staten ikke hadde lagt hinder i veien for at de kunne arbeide.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Det er en vurdering som jeg tror best kan tas av den som risikerer livet, ikke en ansiktsløs byråkrat eller løgnaktig politiker uten kjennskap til vedkommendes situasjon og risikobilde.

 

Det er ikke en vurdering, det er et faktum at flere vil dø om Norge ikke gir hjelp. Det er minst 100k som får hjelp idag, og de vil havne på gata om staten slutter å finansiere boligene deres.

 

Og de fleste rømmer ikke for livet, fordi Norge er ikke nærmeste trygge sted. Årsaken til at de kommer til Norge er fordi Norge gir dem hjelp. Om Norge ikke ga dem hjelp, så hadde de hatt større problemer i Norge enn de ville hatt i f.eks. Tyrkia.

 

. som er finansiert av befolkningen, deriblandt de som er villige til å hjelpe.

Norge finansierer ca 100k asylsøkere idag. Kostnaden for bolig og mat er minst 7500 kroner per person. Det betyr at kostnaden blir ca 3000 kroner per familie. Men det vil være mange familier som ikke er villig til å hjelpe asylsøkere. Det betyr at de som er villig til å hjelpe må betale nesten 10000 kroner, noe som er altfor mye.

 

Ergo, du vil ikke klare å finansiere asylsøkeres boliger med veldedighet uansett hvor lav skatten er.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Det er ca 100k innvandre i Norge som staten fortsatt finansierer. Det betyr at kostnaden blir ca 2000 kroner per familie.

Kilde?

 

Men mange familier er lite interessert i å hjelpe asylsøkere, så de som gir penger må betale nesten 10000 kroner.

Greit nok, i snitt betaler man nå omtrent 300 000 i skatt per år om jeg ikke husker feil.

 

Ergo, du vil ikke klare å finansiere asylsøkeres boliger med veldedighet uansett hvor lav skatten er.

Det du sier her er at folk ikke vil betale, og derfor må tvinges til å gi sine penger til asylsøkerne. Det du utelater er at man også tvinger asylsøkerne inn i tiggerrollen ettersom man nekter dem å arbeide. Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Kilde?

Ta en titt på statistik fra UDI.

https://www.udi.no/statistikk-og-analyse/statistikk/vedtak-om-beskyttelse-asyl-20062016/

 

Fra 2010-2016 er det 61000 som har fått asyl, 13525 som venter på behandling, ca 25000 som har fått familiegjenforening fra en asylsøker og de har født minst 10000 barn. De fleste bruker nesten 10 år på å lære seg norsk, få utdanning og få seg en jobb. Ergo, Norge tar vare på minst 100k tilknyttet asylinnvandring, sannsynligvis er det riktige tallet nærmere 200k.

 

Det du utelater er at man også tvinger asylsøkerne inn i tiggerrollen ettersom man nekter dem å arbeide.

De fleste blant de 100k får lov til å jobbe, men de klarer ikke å finne noen som vil ansette dem.

 

Det du sier her er at folk ikke vil betale, og derfor må tvinges til å gi sine penger til asylsøkerne.

Det er årsaken til at vi har staten. Folk er ikke villig til å betale for tjenester som felleskapet trenger, men de vil at staten skal tilby dem.

 

For å løse dette dilemmaet så stemmer vi på politikere som bestemme hvor mye hvert individ skal betale.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...