Gå til innhold

Hva er Norgespartiet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tråden begynte jo faktisk ganske bra. Diskusjon og refleksjon rundt hva faen dette partiet er, og nå.... Ja nå er det slik det pleier å være. Sitering og hakking på ord og formuleringer som uansett utfall ikke vil gi noe som helst konstruktivt for tråden. glhf :p

Lenke til kommentar

høres ikke ut som han tenker på stater ala nye flerkulturelle norge

 

høres heller ut som han tenker på land som norge på 1800 tallet med en håndfull samer som drev med reinsdyr i finnmark, pluss noen blendahvite finske kvener og tyske hansaitter ved siden av dansker og svensker, og hadde forbud mot at jøder skulle ha adgang til riket i grunnloven

Jepp, vi hadde flerkultur på 1800-tallet, på 1500-tallet, på 1000-tallet, på alle tall i historien. Nord-norsk kultur er ikke samme som sør-norsk kultur. Min kultur er ikke samme som din kultur.
Lenke til kommentar

 

høres ikke ut som han tenker på stater ala nye flerkulturelle norge

 

høres heller ut som han tenker på land som norge på 1800 tallet med en håndfull samer som drev med reinsdyr i finnmark, pluss noen blendahvite finske kvener og tyske hansaitter ved siden av dansker og svensker, og hadde forbud mot at jøder skulle ha adgang til riket i grunnloven

Jepp, vi hadde flerkultur på 1800-tallet, på 1500-tallet, på 1000-tallet, på alle tall i historien. Nord-norsk kultur er ikke samme som sør-norsk kultur. Min kultur er ikke samme som din kultur.

 

 

men likevel en form for flerkultur som ser ganske annerledes ut enn den formen for flerkultur vi har nå, eller hva synes du?

Lenke til kommentar

Direkte demografi,  folkeavstemninger for alle spørsmål. Kan kanskje funke i Sveits, men i Norge - hvor 60 - 70% ikke tenker lenger enn egen lommebok?

 

Ikke tale om!

 

Nå drar du bare statistikken ut av ræva. Norge har høyere skatter enn Sveits, de har kanskje lavest i vesteuropa.

Endret av BrentPizzaMedBanan
Lenke til kommentar

Norgespartiet er i høyeste grad et tulleparti. Partiets leder er Lars Rønbeck, men det benektes at det FINNES en leder; alle Norge's innbyggere er ledere.

 

Jeg har vært i diskusjon med personer fra Norgespartiet flere titalls ganger. Hvert eneste spørsmål jeg har stilt blir avfeid som kverrulering og/eller personangrep. Om du vil prøve å stille spørsmål selv, så kan du gjøre det på deres Facebook-side. Er du kritisk vil du bli stemplet som kverrulant og stiller du spørsmålet igjen, blir du antageligvis utestengt.

 

Norgespartiet's "medlemmer" vil som regel aldri svare utfyllende og korrekt på noe som helst spørsmål, men det er lov å prøve. Det eneste som postes der er dårlig grafikk som sier det samme hele tiden. "Ja til direktedemokrati", "Nei til EU/EØS" etc etc. Du vil merke hva jeg mener om du gir deg ut i diskusjon med noen av dem...

 

Skulle du bli utestengt, men har mer på hjertet finnes det en annen side du kan besøke. Nei til Norgespartiet; som er kritisk til Norgespartiet. Der blir du IKKE kastet ut :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

 

Jeg gjentar. Hva legger du I "flerkulturell"?

 

Japan og Sør Korea er gode eksempler. Ser man lenger tilbake I historien så er det grupper med like kulturer som har vært grunnlaget for nasjoners eksistens. Vekst og erobringer, etterfulgt av imperiers fall. Var flerkultur en viktig faktor I romerrrikets fall? Tsar Russlands fall?

 

Hva holdt England samlet I så mange år? Undertrykkelse av enhver form for kultur(religion) som avvik for mye fra normen. Resultatet ble det største imperium vi noen gang har sett.

 

Vi har mange nok eksempler på homogen samfunn som gjennom historien har fungert godt. Eksempler på det motsatte er det svært få av.

 

Men nå virker det som om du kanskje har en mye bredere definisjon på flerkultur enn det jeg har. Uansett, dette er kanskje litt off topic :p

 

Ja, når dere har diskutert og ikke kommet lenger, så viser det seg at ROMA fortsatt har sine lakeier og "påstrøere" gående løs?

 

Hva er det som er FARLIG med å ha et Direktedemokrati? Her er 3 punkter.

 

1. Frihet.

2. Selvforsynt.

3. Fornøyd.

 

Dagens storting er alt annet enn frihet, alt annet enn selvforsynt og ikke minst- lite fornøyelig.

 

Hvis det å la folket selv få bestemme i viktige saker for sitt land, er galt-, hvem er det galt for? Jo, makteliten. Hvis makeliten mister makten som de har misbrukt MOT folket- er det da ikke bedre at makten blir overført til dem som kjenner hvor skoen trykker?

 

Her er et innlegg som beskriver stortingets herjinger opp igjennom tidene etter 1940, den 10. Januar-.

 

Når Grunnloven krever at Regjeringen ikke kan sitte over 3 år ved makten, så gjelder den inntil FOLKET har bestemt noe annet.

 

I hht Grunnlovens § 112- kan ingen sitte med makten ut over 3 år, uten at det har skjedd en Grunnlovsendring, ved FOLKETS godkjenning.

 

Ser vi så tilbake på 1939, hvor fhv stm Johan Nygaardsvold satt med makten- skulle han tre av i 1939. En NY regjering skulle så tre til den 10. januar 1940. I dag vet vi at fhv stm Johan Nygaardsvold selv troppet opp den 10. Jan 1940 med de samme menn som gikk av i 1939, noe som er en krenkelse av FOLKESUVERENITETEN og Grunnlovens § 112 som krever at det skal holdes nyvalg. INGEN kan sitte lenger enn 3 år ved makten. Den står fast i dag også. Ergo mye galt er blitt gjort i skyggen av starten ww2.

 

Og Grunnloven kan ikke gjøres UGYLDIG, ergo er det mange hoder som må rulle-.

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=92&t=2781

 

Demokratiet som forsvant:

 

http://bmonline.no/html/kartellet_1.html

 

BmOnline

 

 

 

 

 

 

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Tråden begynte jo faktisk ganske bra. Diskusjon og refleksjon rundt hva faen dette partiet er, og nå.... Ja nå er det slik det pleier å være. Sitering og hakking på ord og formuleringer som uansett utfall ikke vil gi noe som helst konstruktivt for tråden. glhf :p

Som vanlig endrer tråden fokus til å omhandle innvandring i løpet av den første siden.

Lenke til kommentar

Har sett flere og flere som liker Norgespartiet på Facebook blant mine venner. Dette er et parti jeg aldri har hørt om før. Jeg prøvde å få noe fornuftig ut av deres uryddige og uoversiktlige nettsider, uten hell. Jeg finner heller ikke noe manifest, eller kampsaker. 

 

Her er et par utdrag fra deres nettsider:

 

 

Norgespartiet har definert seg ut av den tradisjonelle Venstre/Høyre aksen. 

 
Dette er et politisk illusorisk og direkte udemokratisk rammeverk. 
 
Norgespartiet er ikke knyttet opp mot noen politiske ideologier eller ismer.

 

Så hva i granskauen er de? For meg så høres Norgespartiet ut som et nasjonalistisk-høyrevridd parti.

Jeg er interessert i politikk, men jeg har ikke ekstremt mye erfaring. Er det noen her som kan klargjøre og fortelle meg litt mer om Norgespartiet, og deres kampsaker?

 

Norgespartiet er et parti som vil avskaffe politikken og gi makten til det Norske folket. De ønsker med andre ord å opprette demokrati i Norge.

Lenke til kommentar

Norgespartiet med Rønbeck er det mest fornuftige jeg noen gang har kommet over innen politikk. De står for noe så enestående som å innføre ekte demokrati i form av direkte folkestyre hvor folket faktisk vil få ekte makt. I sterk kontrast til det grunnlovsbrytende mafiakartellet som er på tinget i dag og som helst ser at folket holdes mest mulig unna innblanding i deres kokelimonke. Rønbeck har sagt og skrevet at om de noen gang skulle klare den bragden å innføre ekte folkestyre så er jobben gjort, folket kan bestemme og sikre kontroll på rettigheter, naturressurser og landområde og da skal de legge ned partiet. Veien dit blir nok tung og vanskelig i og med at det er vanskelig å få med folket som lever info-vakuum når det gjelder sannhet - fordi media er kjøpt betalt og kneblet gjennom pressestøttesystemet som sørger for at makta også bestemmer hva media tillates å skrive om.....og ikke tillates....

Endret av clink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...