Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mensen i 2 dager


linndy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ganske så uregelmessig mens og denne mnd så fikk jeg mensen som kunn varte i 2 dager, å den pleier å vare rundt 5-6 dager. å etter litt over en uke så fikk jeg igjen mens som varte i 2 dager. har den siste uken hatt ømme bryster og store klumper rundt brysvorten, kan det være tegn på graviditet eller kan det være noe annet rart? har noen opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Linndy, 

 

Dersom du ikke bruker noen form for prevensjon om du er seksuelt aktiv kan det være at du er gravid. Dersom du vanligvis har uregelmessig mensen i utgangspunktet, trenger da ikke dette å være noe annet enn akkurat det. Har du hatt ubeskyttet sex i det siste derimot, bør du da ta en graviditetstest for å sjekke om du er blitt gravid.

Lenke til kommentar

Hei Linndy, 

 

Dersom du ikke bruker noen form for prevensjon om du er seksuelt aktiv kan det være at du er gravid. Dersom du vanligvis har uregelmessig mensen i utgangspunktet, trenger da ikke dette å være noe annet enn akkurat det. Har du hatt ubeskyttet sex i det siste derimot, bør du da ta en graviditetstest for å sjekke om du er blitt gravid.

Er nok på tynn is nå? Men har dere jenter mensen om dere er gravid? Nei, om jeg husker rett.

Lenke til kommentar

 

Hei Linndy, 

 

Dersom du ikke bruker noen form for prevensjon om du er seksuelt aktiv kan det være at du er gravid. Dersom du vanligvis har uregelmessig mensen i utgangspunktet, trenger da ikke dette å være noe annet enn akkurat det. Har du hatt ubeskyttet sex i det siste derimot, bør du da ta en graviditetstest for å sjekke om du er blitt gravid.

Er nok på tynn is nå? Men har dere jenter mensen om dere er gravid? Nei, om jeg husker rett.

 

 

Når man får mensen betyr dette vanligvis at man er "safe", men om det er snakk om småblødninger, eller kortere menstruasjon, eller uregelmessig menstruasjon så kan man ikke helt vite. Det spørs også når det ubeskyttede samleiet tok sted. Det aller sikreste er å ta en gravidets test, så vet du med sikkerhet om du er eller ikke er. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...