Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gått ned 24 kg


Anbefalte innlegg

@trådstarter

 

Vil tanken om å spise fra en pose bamsemums gi deg kvalmefølelse? Da tror jeg du allerede har noen vrangforestillinger som ikke er sunne. Merk, at jeg sa ikke at du skulle spise bamsemums hver dag.

 

Eller vil jeg nevne at en asiater som ble langt over hundre år gammel og intervjuet ved en eller annen alder der oppe, besvarte spørsmål om hva han trodde hadde bidratt til det lange livet. Da svarte han at han spiste seg aldri helt helt mett. Men han gamlingen spiste jo sikkert mer enn trådstarter for det om, tenker jeg.



Anonymous poster hash: 86d49...2ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Da er du meget slank nå! 69 kg er altfor lite, så du må slutte med dette. Med din høyde kan du fint veie 85 kg hvis du har litt muskler. 

 

Da er det litt rart med slike BMI-målemaskiner. For den jeg besøker av og til sier at ideell kroppsvekt for meg er 68.9 kg når jeg er 177 cm.

Anonymous poster hash: 86d49...2ae

 

 

 

Dette er fordi den maskinen kun forholder seg til kroppsfettprosenten din, og beregner kroppsvekten din ut i fra målt fettfri kroppsvekt pluss en fettmasse innenfor det anbefalte intervallet.

 

Hadde du hatt mer muskler, ville maskinen også angitt din ideale kroppsvekt høyere.

 

BMI er enda mer ubrukelig på individnivå, da den ikke bryr seg om fettfri kontra fettmasse i det hele tatt. Det er derfor du kan ha topptrente folk som har BMI som er høyere enn anbefalt, og tynnfeite folk som har BMI innenfor det anbefalte intervallet men egentlig har en alt for høy fettprosent.

Lenke til kommentar

Jeg var selv i samme posisjon som deg, gikk fra 100 til 75 på rundt 4-5 måneder og gikk egentlig veldig bra å gå ned. Problemet var at jeg aldri var fornøyd.. følte fortsatt at jeg burde gå ned (Mye av dette var grunnet alle mine nærmeste venner er lavere og tynnere en meg og følte presset rundt meg) Selv innser jeg at for en kar som er 187 så er egentlig 80-85 bra vekt, ikke dra deg selv ned til en sykelig tynn vekt. Nå tenker jeg mest det rundt vekten og ikke blodårer etc, er vanskelig stoppe når man setter seg mål men med din høyde er vekten din lavere en hva jeg mener du kanskje burde veid.

Ser poenget ditt, syns det er vanskelig og komme på en vekt man kan være fornøyd med. Men ser meg ikke selv som sykelig tynn, tvert i mot føler jeg at det skal en del kilo til før jeg kan få det stempelet. 

 

 

 

@trådstarter

 

Vil tanken om å spise fra en pose bamsemums gi deg kvalmefølelse? Da tror jeg du allerede har noen vrangforestillinger som ikke er sunne. Merk, at jeg sa ikke at du skulle spise bamsemums hver dag.

 

Eller vil jeg nevne at en asiater som ble langt over hundre år gammel og intervjuet ved en eller annen alder der oppe, besvarte spørsmål om hva han trodde hadde bidratt til det lange livet. Da svarte han at han spiste seg aldri helt helt mett. Men han gamlingen spiste jo sikkert mer enn trådstarter for det om, tenker jeg.

 

Anonymous poster hash: 86d49...2ae

 

 

Nei jeg får ikke det, dårlig samvittighet derimot får jeg.  Har hendt at jeg har tatt en sjokoladebit, men har fort blitt kvalm om jeg spiser noe særlig mer en det. 

 

Anonymous poster hash: 6ae83...416

Lenke til kommentar

Å ligge stabilt så lavt som 600 kcal over tid vil ødelegge metabolismen din og mer eller mindre framtvinge fråtsing som en stabiliseringsmekanisme kroppen bruker til overlevelse. Du driver i praksis deg selv i ubalanse som tar lang tid å rette opp i. Juster alltid kaloriunderskudd pent og pyntelig om det ikke er veldig gode grunner til noe annet og kombiner det med moderat trening. Noe annet er ikke så smart og tenderer vel mer til utagering, noe man løser andre steder enn framfor et kjøleskap med hengelås. Alt for mange kjøper et kroppsbilde-hysteri som er direkte skadelig. Den gyldne middelveien har fått navnet av en grunn.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Hvis du er bekymret for om du har spiseforstyrrelse, så har du ikke det. Hadde du hatt spiseforstyrrelse, så hadde du ikke postet denne tråden.

 

 

 

Dummeste jeg har hørt..

Lenke til kommentar

Om du går under 1200kcal om dagen får ikke kroppen nok næring. Det kan resultere i hårtap, nyrestein mm.

Det er noen få grupper som klarer seg på rundt 1000kcal, de som er veldig lave, vi snakker 160cm.

https://tdeecalculator.net er en grei måte og regne ut hvor mye du trenger.

 

Med 600kcal om dagen ødelegger du kroppen i lengden.

Endret av Lunalotic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...