Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utvist fra skolen. kan jenter gjøre som de vil?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel også tatt med i betraktninga at TS's sønn har gjort ei aktiv handling som ikkje kan bortforklarast medan jenta kunne ha gått inn feil dør.

 

Spørsmålet er då, hadde situasjonen for jenta vært annaleis dersom gutane ikkje foretok seg noke og etterpå hadde sakt frå til ein lærer?

Sjølv om nokon har gjort urett så vil ikkje det seie at det er greit å gjere urett tilbake, men eg synest likevell at det er rart om skulen aksepterer oppførselen til jenta (noke som dei tydeligvis gjer når dette ikkje før følger for jenta).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sønnen din fortjener absolutt straff, slik oppførsel er ikke akseptabelt. Det ser ut til at du forstår dette, og dette bør du presisere sterkt hvis du skulle ta dette opp med rektor. Jentas oppførsel er heller ikke akseptabel, selv om jeg ser på hennes handling som mindre alvorlig. Sønnen din brukte tross alt fysisk makt overfor jenta. Alt i alt syns jeg du burde ta dette opp med skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er synd skolen ikke har tatt tak i dette problemet, og gutten følte at dette var det eneste alternative til å få dem til å slutte. For sånt skal ikke skje. Det dere kan gjøre er å ta det opp med skolen igjen og håpe det fikser seg. Ellers får dere gå til lokalavisa, for da kan jeg nesten garantere at skolen gjør noe med det kjapt.

 

 

Men TS, nå har du skrevet både her og på kvinneguiden, og fått høre forskjellige meninger. Hva har du tenkt til å gjøre med denne skolesaken? Gjerne oppdater, for jeg tror egentlig dette er troll :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Men TS, nå har du skrevet både her og på kvinneguiden, og fått høre forskjellige meninger. Hva har du tenkt til å gjøre med denne skolesaken? Gjerne oppdater, for jeg tror egentlig dette er troll :p

 

Da tror du feil.

 

Jeg er litt usikker på hva jeg faktisk skal gjøre. Postet den her egentlig for å se om guttene har andre meninger. Men har fått tså mange svar fra to sider nå at jeg egentlig blir litt usikker på hva man skal gjøre.

Tror egentlig jeg skal ta å ringe skolen og høre.

Satt egentlig å tenkte på om jeg skulle ringe foreldrene til jenta også, mulig snakke med jenta. Men det er kanskje en dårlig idè, eller?

Lenke til kommentar

Tok å leste gjennom svara som TS har fått på kvinneforum også.

 

For dei som ikkje har lest tråden der så går mange av svara på at å dra ned buksene på ein anna person er eit fysisk overgrep som ikkje står i stil med det å passivt gå inn i guttegarderoben. Samt at vi ikkje veit heilt sikkert om jenta har fått noen reaksjon med tanke på at vi bare har ene sida av historia. Merk at mange av svara som er gitt på KF er gitt av anonyme brukere.

 

Trur nok at samtale med skulen vil være beste løysninga. Kanskje til og med jenta har fått tilsnakk og anna straff?

Lenke til kommentar

Hvorfor låser de ikke dørene?

 

Jeg går selv i tiende, og om noen av jentene med vilje hadde stormet inn og vi sto nakne så er det jo helt klart att vi hadde blitt drittsure, for hva i alle dager har hun å gjøre der? Som alle andre gutter ville jeg da klar tatt hevn, det første som slo meg var å dytte henne inn i dusjen sammen med oss, men å dra ned buksa og trusa så hun hadde følt det samme er jo en enda mer passende straff syntes jeg. Spessielt om det har skjedd før!

 

Du bør etter min mening ta deg ett besøk hos rektor og forklare det, for det er jo HUN som stormer inn der hun ikke har noe å gjøre, og hadde hun ikke gort det hadde ikke dette skjedd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I en klasse pappa var forstander for, løste gutta problemet ved å kjøre surprise-nakenparade i jentegarderoben.

Synes ikke det er utvisningsgrunn å snoke i dusjen - det er ikke annet å forvente av hormonbombene. Hvis gutten hadde dratt ned buksene hennes helt uprovosert ville det vært svært alvorlig, men hvis jeg var rektor ville jeg nøyd meg med en alvorsprat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gutten har i det minste ikke handlet uprovosert.

Selv det tatt i betraktning så syns jeg guttens handling er verre.

 

Ta det opp med skolen, spør dem om de kan holde et ekstra ordinært foreldre møte. Slik at foreldrene får vite at slik oppførsel ikke holder og at det må stoppes.

 

Å avise dette som en bagatell viser bare den typiske holdningen store deler av samfunnet har at menn/gutter skal tåle mer enn jenter. Greit nok at de er i puberteten og at det er hormoner ute å går, men folk har fortsatt en fri vilje(la oss anta det). Det som verre er, er at en institusjon som skolen, som er en institusjon som ikke bare skal lære barn kunnskap innen diverse fag, men også innen oppførsel og orden. Det er ikke et godt signal når skolen driver med så åpenlys manns-diskriminering.

 

ps.

Begynte å lese tråden på KG, men kom ikke forbi første siden før jeg skjønte det var nytteløst. Maken til usaklighet. Jeg ble kvalm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Husker dere Norske Talenter i 2008 -- hvor en 17-årig gutt strippet ned til nettoen på scenen?

 

Erstatt 17-årig gutt med 17-årig jente, og vanlige nordmenn ville gått til Jihad mot TV2 og brent ned TV2-bygningen... (Litt overdrivelse der, men, dere vet...)

 

Ja.

I det hele tatt -- det har vært 4-5 guttestrippere på programmene, men hvor mange jenter?

 

Hvorfor er det så lite farlig med nakne gutter, mens alle som ser nakne jenter må inn til sykehuset for elektrosjokk-behandling for å fjerne alle sport av minnene fra hendelsen?

 

Jeg stemmer for kjønnsdiskriminering, som beste forklaring.

 

Det du skriver her er faktisk stikk motsatt av slik det er i virkeligheten. Det er nemlig greit å vise nakne jenter på tv f.eks. men en penis er helt totalt tabu. Sånn har det vært lenge, og jeg viser til eldre malerier som f.eks. piknink i grøne skoger eller hva nå enn det heter hvor kvinnen er helt naken mens mennene er helt påkledd.(sporer kanskje av litt her)

 

On topic: Din sønn gjorde selvfølgelig den verste handlingen ettersom det var fysisk, men jenta burde også fått en mindre straff.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...