Gå til innhold

Hva er en "hardcore gamer"?


Anbefalte innlegg

Jeg kan vel kalle meg en "hardcoregamer" da jeg er veldig oppegående i diskusjoner, og har viet meg til spilling som min skikkelige greie.

Har vel hatt over 200spill og fullført ihvertfall 190 av dem. Pr.idag har jeg 3 konsoller med HDTV og anlegg til konsollene.

 

Har en gammel N64 og liggende med dem beste spillene til den

Har hatt GameCube, Xbox, PS2, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, Nintendo, Super Nintendo, PSP, Nintendo DS og Atari :p

 

Er på spillsider hver eneste dag og er veldig oppdatert hva som skjer i spillverden, mangler bare en gamingpc til 13000-17000kr så er jeg den komplette gameren :p

 

Jeg spiller omtrent alle slags spill som fenger, alt fra gamle CS til GTA IV

Mario, Zelda, Gears, Halo, Mass Effect, Donkey Kong, Banjo Kazooie osv

Noen spill vil jeg gjerne unngå, men det meste kjøper jeg

Playstation 4 :) .

Den kjøper jeg tvert når den kommer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel kalle meg en "hardcoregamer" da jeg er veldig oppegående i diskusjoner, og har viet meg til spilling som min skikkelige greie.

Har vel hatt over 200spill og fullført ihvertfall 190 av dem. Pr.idag har jeg 3 konsoller med HDTV og anlegg til konsollene.

 

Har en gammel N64 og liggende med dem beste spillene til den

Har hatt GameCube, Xbox, PS2, Gameboy Color, Gameboy Advance, Gameboy Advance SP, Nintendo, Super Nintendo, PSP, Nintendo DS og Atari :p

 

Er på spillsider hver eneste dag og er veldig oppdatert hva som skjer i spillverden, mangler bare en gamingpc til 13000-17000kr så er jeg den komplette gameren :p

 

Jeg spiller omtrent alle slags spill som fenger, alt fra gamle CS til GTA IV

Mario, Zelda, Gears, Halo, Mass Effect, Donkey Kong, Banjo Kazooie osv

Noen spill vil jeg gjerne unngå, men det meste kjøper jeg

Playstation 4 :) .

Den kjøper jeg tvert når den kommer ;)

Var bare at du hadde en leif under "Maskinvare" på profilen din ;) .

Lenke til kommentar

Min forklaring på hva en "hardcore gamer" er:

 

Hardcore Gamer en person som ikke har noe annet å gjøre, og spiller hvert enaste ledig minutt han/hun har. Mestret spillet på alle vanskelighets grader på singel player og er betrakterlig god online, når online liker personen så å heve seg over andre ved å kalle andre for "noobs**" i total erroganse og glemmer at han/hun var også en noob i starten.

 

Så går denne personen videre til forum og forsvarer spillet og sier den er bedre enn alle andre spill som er i samme sjanger. Selv sammenlignet mot spill han/hun ikke har spilt. Igjen bruker personen uttrykk om "noob**", men denne gang kaller han/hun andre spill for "noobgames" eller "games for noobs".

 

(**kan også erstattes av ordet "gay")

 

Personen liker også å pynte omgivelsene rundt seg av symboler og figurer fra spillet. Wallpapers, collectors editions av spillet, og plakater. Noen går så langt og får en tattoo forbundet til spillet.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Min forklaring på hva en "hardcore gamer" er:

 

Hardcore Gamer en person som ikke har noe annet å gjøre, og spiller hvert enaste ledig minutt han/hun har. Mestret spillet på alle vanskelighets grader på singel player og er betrakterlig god online, når online liker personen så å heve seg over andre ved å kalle andre for "noobs**" i total erroganse og glemmer at han/hun var også en noob i starten.

 

Så går denne personen videre til forum og forsvarer spillet og sier den er bedre enn alle andre spill som er i samme sjanger. Selv sammenlignet mot spill han/hun ikke har spilt. Igjen bruker personen uttrykk om "noob**", men denne gang kaller han/hun andre spill for "noobgames" eller "games for noobs".

 

(**kan også erstattes av ordet "gay")

 

Personen liker også å pynte omgivelsene rundt seg av symboler og figurer fra spillet. Wallpapers, collectors editions av spillet, og plakater. Noen går så langt og får en tattoo forbundet til spillet.

 

Forfølger du meg? Jeg gjør alt det som har blitt skrivd, men ikke noen gamer tattoo på meg da. Er ennå noob når det gjelder noen personer jeg spiller mot som på Gears of War.

Og om kvelden online møter jeg noen hardbarka amerikanere som jeg blir eid av.

Lenke til kommentar

var enig med trådstarter nårr han begynte men så ble det heeelt feil? :p

dette med at man må foretrekke pc og kan mye om datamaskiner er helt meningsløst i forhold til det å være hardcore gamer.

det er også dette med å spille mest online for å "pwn n00bs" å runne alle spilla på vanskeligste vanskelighetsgrad.

 

 

en hardcore gamer er en som er veldig inne på spill mener jeg.

har spilt stort sett alle spill som er verd å nevne siden 1990 (satt litt på spissen)

og vet mye om induststrien osv.

ganske sikker på at jeg er hardcore.

 

 

ps. har også runna ninja gaiden black på hard :p

Lenke til kommentar

Det ser ut som om det er flere "typer" av spillere som definerer seg som hardcore gamere. Følgende typer kan defineres, uten at dette betyr at man ikke kan være flere typer eller litt av hver type:

 

Tekno/industri-typen:

Gamer som kan mye om spillteknologien- og industrien. Noen kan kanskje bli så opptatt av det at man ikke får spilt så mye som man synes man burde. Men når man spiller er det fra en svært granskende og evaluerende innfallsvinkel, med tanke på teknologien som er brukt, hvem som har laget det osv.

 

Leve seg totalt inn i spill-typen:

En som nærmest betrakter spillet som det virkelige livet sitt, og ser på det virkelige livet som en nødvendighet for å spille. Denne typen har gjerne mye fysiske spill-effekter, som figurer, plakater fra spill osv.

 

Elitespiller-typen:

En som spiller mye, helst på nettet og er vanvittig god i å spille. Denne personen morer seg på en skikkelig "klikkfest"

 

Som sagt er man ikke nødvendigvis bare en av typene, og en skikkelig "hardcore-gamer" er kanskje mye av alle typene. Selv er jeg nok mest den første typen. Er det flere typer?

 

Det finnes nok kanskje en type til som faller utenfor, som er mer en "wannabe hardcore"-type. Dette ser jeg på som en spiller som har mange av disse egenskapene:

- som omtrent har skaffet cheatene før spillet

- eller håper det finnes bugs i spillet man kan utnytte til sin fordel

- sjelden eller aldri fullfører et spill selv med cheats

- som planlegger å lage spill selv, fordi det vil bli verdens beste, men ikke engang aner hva en vektor er

- sender inn "geniale" spillmanus på en halvside til produsentene, og blir snurt over ikke å få svar

- utaler seg masse om alt mulig innen spill uten å ha peiling (men selv tro man har det)

 

EDIT: hvis du er under 14 er det ikke krise å tilfredstille noen av de sistnevnte egenskapene.

Endret av RyanLennox
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...