Gå til innhold

Total War: Sega kunngjør specs til M2TW! SSE2 trengs ikke!


Anbefalte innlegg

Nå er tiden kommet for alle Total War -interesserte å sjekke hva som egentlig skjuler seg inne i kabinettet deres. For Sega har nemlig nylig kunngjort spesifikasjonene for Medieval 2: Total War, hvor det blant annet kommer fram at man må ha minimum 11GB lagringsplass tilgjengelig, noe som har vakt oppsikt.

 

Søndag første Oktober kunne en ivrig Total War -interessert på twcenter.net meddele at han ved hjelp av et annet forum hadde funnet spesifikasjonene for Medieval 2: Total War.

En av spesifikasjonene er meget omdiskutert, kravet om 11GB harddiskplass har, ikke overraskende, fått veldig mye oppmerksomhet og enkelte reagerer med vantro og påpeker blant annet at Oblivion "kun" krever 5GB. Enkelte mener, logisk nok, at det er kun er så Sega har noe å gå på.

 

De andre spesifikasjonene kan dere se under:

Operating System: Microsoft® Windows® 2000/XP

Processor: Celeron 1.5GHz Pentium 4® (1500MHz) or equivalent AMD® processor.

Memory: 512MB RAM

Optical Drive: 8x Speed DVD-ROM drive (1200KB/sec sustained transfer rate)

and latest drivers

Disk Space: 11GB of uncompressed free hard disk space

Sound Card: 100% DirectX® 9.0c compatible 16-bit sound card

and latest drivers

Input Devices: 100% Windows® 2000/XP compatible mouse,

keyboard and latest drivers

DirectX: DirectX® 9.0c

Graphics Card: 128MB Hardware Accelerated video card with Shader 1 supportand the latest drivers. Must be 100% DirectX® 9.0c compatible.

Display Resolution: 1024 x 768

Multiplayer: Internet (TCP / IP) play supported;

Internet play requires broadband connection and latest drivers;

LAN play requires Network card.

Important Note: Some cards may not be compatible with the 3D acceleration features utilized by Medieval II: Total War. Please refer to your hardware manufacturer for 100% DirectX® 9.0c compatibility.

Spesifikasjoner er hentet fra: http://www.sega.com/games/game_temp.php?ga...os=nav_pldwnlst

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liten tilleggsopplysning:

For alle bekymrede foreldre, kan det visstnok finnes grunn til å nekte deg å kjøpe spillet.

ESRB: Teen

Alcohol and Tobacco Reference

Blood

Mild Language

Sexual Themes

Violence

I England er anbefalt aldersgrense satt til 16+.

 

:wee:

 

Er ikke god på dette med spesifikasjoner, er dette bra nok?

Centrino™ NAPA teknologi

Zepto Znote 6214W er bygget på den siste teknologien, bl.a. Intels nye 945PM chipset, som gir deg en enda raskerer og bedre ytelse. Støtte for prosessorer som har 2 fysiske kjerner, så man faktisk har 2 cpuer. Med denne teknologien er du sikret lav vekt på bare 2.25 kg, et meget lavt støynivå og ekstrem høy ytelse.

 

Med Nvidia Geforce Go 7600 512MB

Med grafikkortet som støtter Pure Video, DirectX 9.0C, Shader Model 3.0, Dynamic Lighting og Powermizer er du sikret optimal ytelse selv under ekstreme forhold. Den store 14.1" Widescreen skjermen gir deg et utrolig skarpt bilde. Den grafiske ytelsen sammen med vekten på bare litt over 2.2 kg sikrer deg en mobil arbeidsstasjon i særklasse, uten at det normalt høye støynivå for slike arbeidsstasjoner følger med.

 

7.1 Digital Surround Sound lydkort

Surround lydkortet med hele 7.1 digital lyd og med S/PDIF utgang gjør at du kan tilkoble Zepto Znote 6214W direkte til ditt surround-anlegg og få enda bedre bilde-/lyd-opplevelse ut av denne multimediasenter PCen.

 

Kvalitet som holder

Det er ikke bare spesifikasjonene som overrasker på denne lille notebooken, også chassiset er bygget opp slik at det kan by på litt av hvert. Konstruksjonen i maskinen er oppbygget med et forsterkende lag av aluminium, slik at maskinen er mer robust. Samtidig beskytter laget også bedre interne komponenter mot støt og slag.

 

Alt i alt en bærbar PC som er grei å ta med seg, robust, og har all den nyeste teknologien.

 

Batteritid:

- 6 Cell Batteri idle: 2T 45M

- 6 Cell Batteri full belastning (3D og CPU): 1T 25M

 

Batteritiden er veiledende og vil variere med konfigurasjonen. Den testede konfigurasjon er med en Intel Core Duo 1,66 Ghz, 1x1024 MB Ram, Trådløst Nettverk.

 

Ytelse: (avrundet):

3D Mark 2001: 18200

3D Mark 2003: 8219

3D Mark 2005: 3558

3D Mark 2006: 2200

 

Spesifikasjoner:

- Centrino™ NAPA teknologi

- Intel® 945PM / ICH7-M Chipset

- 14" WXGA+ skjerm 1280x768

- nVidia Geforce Go 7600 512MB grafikkort

- Intel® Pentium™ M Yonah 1.66 -> 2.33 GHz

- DDRII dual channel (533/667) max 2048MB

- 4 x USB 2.0 porter, 1 x Firewire, 1 x VGA utgang

- Lyd inn- og utgang , 1 x TV-Out

- Innebygget 3i1 kortleser

- Intel® PRO/Wireless 3945 ABG trådløst nettverk

- 100/1000 Megabit nettverk, 56K modem

- 341mm x 247mm x 27mm, 2,25 kg

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
du vil nok kunne spille det men jeg ser for meg 800X600 hvis du skal ha på huge størrelse på slagene.

 

11gig ja, ny rekord dette. ser nesten ut som jeg må formatere pc'n har bare 50gig igjen.

6979586[/snapback]

800*600? Man må ha minimum 1024*768 i skjermoppløsning som det kommer frem av spesifikasjonene.

Lenke til kommentar

ok, bare kumma gjennom jeg, da vil du nok ikke kunne spille med så mange folk, tenker det lagger godt med 3000 mann, men speca er oversakende like rome, hvis man ser bort bra de 11 gigene, kan hende du kan spille det kjempe fint, og hvis de har forbedret ai som tros alt var det mest krevende i roma kan det til og med gå veldig bra.

Lenke til kommentar
ok, bare kumma gjennom jeg, da vil du nok ikke kunne spille med så mange folk, tenker det lagger godt med 3000 mann, men speca er oversakende like rome, hvis man ser bort bra de 11 gigene, kan hende du kan spille det kjempe fint, og hvis de har forbedret ai som tros alt var det mest krevende i roma kan det til og med gå veldig bra.

6979711[/snapback]

Jasså gitt? Men jeg ville da hvertfall tro at det er godt nok skjermkort og nok med ram jeg vurderer også at den skal oppgraderes til 1.5GB. Kan den lave støttede skjermoppløsningen ha så mye å si?

 

Med andre ord. Jeg kan glemme å spille dette spillet med det første  :cry: Til sommeren skal det spilles hvertfall.

6981333[/snapback]

Du, dette har vi snakket om. Du klarer fint å skaffe en fremragendes PC innen jul når vi skal lage en videoomtale, dette her kan du ikke komme unna med Snorre! :wee: Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Kan spille dette, selv om jeg har på feelingen at mitt x300 kommer til å hoste litt med 10k soldater :p

 

11GB er da bare positivt. Mer støff.

6982740[/snapback]

haha.

 

11GB er jo for så vidt tøft, kan jo blant annet vitne om at de holder løftet om mange assassins videoer... :wee:

Lenke til kommentar

pc'n min liker ikke rome av en eller annen grunn, en jeg kjenner har samme specs og kan spille med 16 000 mann uten for mye hakking, jeg kan bare spille med 12 000 og selv da er det egentlig for mye hakking. vet ikke hva det er kanskje bare min vanlige uflaks.

 

og pc'n vil like M2TW noe bedre vet jeg ikke, men jeg regner med jeg kan spille ca. 10 000 med høy grafikk hvis man skal gjette ut fra hvordan rome går.

 

så klart det kan hende at de har forandra Ai'n veldig fra rome til M2 og at man faktisk kan spille med flere folk i M2 enn i Rome.

Lenke til kommentar

De som hevder at de helt lovlig har demoen kan urovekkende konstantere at en rekke prosessorrer ikke klarer Medieval 2 Total War.

 

I går kunne en rekke fornøyde Total War-fans konstantere at de hadde fått demoen av det kommende spillet Medieval 2 Total War, men de varsler om noe meget urovekkende. Det står nemlig blant annet dette i readme'n.

 

-  Celeron 1.5GHz Pentium 4® (1500MHz) or equivalent AMD®

processor.  The processor must support SSE2

http://en.wikipedia.org/wiki/SSE2

 

Ifølge Wikipedia er det følgende prosessorer som ikke støtter SSE2:

* AMD Athlon

* AMD Athlon XP / MP

* AMD Duron

* AMD Sempron (Socket A versions)

* Intel Pentium II Xeon

* Intel Pentium III Xeon

* Intel Pentium II

* Intel Pentium III

* Intel Celeron (Slot 1, Socket 370)

* Intel Itanium

* Intel Itanium 2

 

Mange mener dog at dette umulig kan gjelde for originalversjonen og at CA vil fikse "feilen".

 

********************************

Er dette noe som CA kan fikse egentlig? Trodde da ikke at man kunne fikse slikt noe :hmm:

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...