Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Fant et kabinett idag, med hovedkort og og noen vifter + cpu vifte.. men cpu var tatt ut.. socket a hovedkort med støtte for ddr-ram.

 

Kabinettet var av denne typen: Miditower, "Air Black" Mangla bare ene side dekslet, men hadde et sånt selv før, så jeg trur jeg har 2 orginal deksler + et med plexi glass.

 

Greit nok som server kabinett eller noe :D

7253802[/snapback]

Skal du ha Socket A kortet? Hvis ikke, care to find out hvilket kort det er snakk om?

7255231[/snapback]

 

Skal ta en titt på kortet, men husker ihvertfall at det er et MSI kort.

Veit ikke helt om jeg skal ha det selv enda.

 

*Edit*

Kortet er et K7T266 Pro2

Men har ikke hatt tid til å teste det enda.

 

*Edit 2*

Hovedkortet ser ut til å funke, det gir ihvertfall bilde i bios, driver å starter opp Insert linux ifra UBCD nå for å teste litt mer.

Men cpu vifte feste er knekt, så må må nesten bruke ei cpu vifte som bruker alle 3 klipsene på sidene, for det midterste er knekt på begge sider.

Kan selge kortet billig om noen er intressert.. PM ;)

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skyhawk: Kult funn! Med litt raske Pentium III, litt overklokking, nok minne og moderne disker så kan nok ytelsen og opplevelsen bli ganske imponerende. Par den opp med Radeon X1950Pro AGP så tror jeg den vil imponere stort!

7234253[/snapback]

 

Jøss, har det kommet enda et AGP kort... Trodde det var lagt dødt nå jeg. Ja, men det spørs vel hvor høy ytelse jeg hadde fått med et par socket 370 CPUer på rundt 500MHz, 512mb ram og X1950Pro AGP som kjører på 2X. Den støtter opp til 650MHz CPU og bare 100FSB. Alt over blir underklokka. :!:

 

Egner seg vel bedre på museum eller som pynt på gutterommet :)

7241329[/snapback]

Kjenner til at det ofte er en av banene på kretskortet ned til der "Pinnene" sitter som kan "ryke" slik at kortet ikke går høyere enn AGP2x, litt loddetinn og en kort strap så er du oppe på agp 4/8x igjen....

Lenke til kommentar
skyhawk: Kult funn! Med litt raske Pentium III, litt overklokking, nok minne og moderne disker så kan nok ytelsen og opplevelsen bli ganske imponerende. Par den opp med Radeon X1950Pro AGP så tror jeg den vil imponere stort!

7234253[/snapback]

 

Jøss, har det kommet enda et AGP kort... Trodde det var lagt dødt nå jeg. Ja, men det spørs vel hvor høy ytelse jeg hadde fått med et par socket 370 CPUer på rundt 500MHz, 512mb ram og X1950Pro AGP som kjører på 2X. Den støtter opp til 650MHz CPU og bare 100FSB. Alt over blir underklokka. :!:

 

Egner seg vel bedre på museum eller som pynt på gutterommet :)

7241329[/snapback]

Kjenner til at det ofte er en av banene på kretskortet ned til der "Pinnene" sitter som kan "ryke" slik at kortet ikke går høyere enn AGP2x, litt loddetinn og en kort strap så er du oppe på agp 4/8x igjen....

7256870[/snapback]

 

Jo, men selve hovedkortet støtter ikke mer enn 2X hastighet på AGP.

Lenke til kommentar

Synd kameraet mitt er inne på reparasjon nå. Jeg er nå en lykkelig eier av min første skikkelige server. :dribble: Det er en Compaq proliant DL380 og ser ut som disse bildene jeg fant på nettet:

 

Fronten

post-3851-1163533010_thumb.jpg

 

Innmaten (fra bak diskene og bakover)

post-3851-1163532991_thumb.jpg

 

Stort bilde av innmaten

 

Spesifikasjonene:

Kabinett: U2, 19" Rac med skinner.

Prosessorer: To stk Pentium III-S "tualatin" 1,13GHz med 512KiB L2 cache.

Ram: 2,25 GiB ECC SDram bestående av 4 brikker med 512MiB hver og 2 brikker med 128MiB.

Disker: Ingen, men det er 6 tomme skuffer for hotswap SCSI-disker.

PSU: 400W ikke redundant for øyeblikket siden den andre PSU-plassen er ledig.

Nettverk: Intel Pro Gigabit LAN PCI-X 64bit 66MHz.

Øvrlig:8 stk hotswap-vifter med feilindikator, slim floppy, slim CD-rom, samt ørten feilindikatorer rundt om kring.

Lenke til kommentar

Det er en lukket elretur som jeg heldigvis har tilgang til. :D Det er svært mange servere her i bygget (jeg tipper rundt 20 rack totalt) så det er ikke overraskende om noen blir byttet ut i blant. De serverene jeg har funnet før har ikke vært noe å samle på (Slot 1, ribbet og skadet), men denne er jo litt av et funn.

 

Diskene er trolig trygt destruert eller låst inne.

 

*føler meg priviligert*

 

Vanlig elretur bak elektrokjedene har alt for dårlig utbytte til at jeg gidder å dra dit lengre. Flere og flere låses også inne som du sier.

 

Anki: Jepp, mitt hittil desidert beste funn. Denne plassen er en gullgruve. :love:

 

Pene 17 og 19" CRT-skjermer i hauger, men de gidder jeg ikke ta.

Lenke til kommentar

For gjøre som meg å inngå avtale med polakkene, sier bare: You hvitevare (å peker på komfyrer, kjøleskap o.l) så peker jeg på meg selv og sier: Me advanced stuff (og peker på datamaskiner med tilbehør.. ) Avslutt så samtalen med: OK?! ;)

 

..Neida, har faktisk lånt verktøy hos en polakk på raid :thumbup:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hvis noen finner kunne jeg tenkt meg et 478-hk med RD-ram og agp :innocent:

7290796[/snapback]

Det sto en slik lekkerbisk på skolen, mener det var med en pentium4 1,8ghz. Usikker på om det var sokkel 478, men mener det var det.

 

Så sier jeg til den idiotiske inkompotente jævelen av en itansvarlig vi har: Kan jeg få den? siden dere skal kaste den? Han: Jada, bare vent til imorgen.. det er noen i en annen klasse som også ville ha, men denne kan du få.

 

Neste dag er den borte. :hrm:

Lenke til kommentar

Gullgruva svikta ikke meg tidligere i kveld heller. :D

 

Kveldens fangst ble 3 low-end SCSI-kort, et par eldgamle skjermkort, en zip-drive, 256MB PC133 CL2 SD-ram og en Pentium III 866MHz s370. Pluss noen fete kjølreibber som jeg skal plukke av et par Pentium II-prosessorer.

 

Hmm... Ja, også en 20GB disk.

Lenke til kommentar

Bra funn det der Simen1 ;)

 

Fikk selv noen god biter idag, et Siemens kabinett som manglet front og side deksel.

Men det satt igjen et Socket A hovedkort, Forton Source psu på 250W, 256 MB ddr ram, og en athlon 2000+ :w00t:

Hovedkortet var dessverre defekt, men cpu og ram funker

PSU har jeg ikke testa enda da den var litt våt.

 

Edit: da var psu også testet, den funka :w00t:

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Fant noe på bruktdynga dere andre bare kan drømme om.. kommer tilbake om dette funnet senere..

7308294[/snapback]

 

De fleste som gjør "funn" klokken 05:37 pleier også å måtte fjerne diverse merker før de poster bilder :!: . Ellers virker det helt klart at Simen1 har fått en god deal i havn mht til "sitt" datadepot....

 

Fikk for ikke så lenge siden en 3com superstack 3 3300, 24x100mbit med lifetime warrenty. Opplåsing av sperret porter (via konfig menyen) gjorde at jeg kunne fjerne "defekt" merket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...